- Auto Business – Informatia auto de care ai nevoie! - https://www.auto-business.ro -

Taxa pentru modernizarea transportului public

Posted By Florin Morariu On 7 ianuarie 2014 @ 9:16 In Info Utile | No Comments

In ultima sedinta din 2013, consilierii locali din Cluj-Napoca au adoptat o taxa necesara modernizarii transportului public

Consilierii locali din Cluj-Napoca au discutat luni, în ultima sedinta din acest an, câteva zeci de proiecte, printre care si unul de instituire a unei taxe speciale care va ajuta Compania de Transport Public sa îsi modernizeze parcul auto, care este depasit în proportie de peste 50%.

Practic, taxa speciala nu va afecta pretul biletului sau al abonamentelor, ci ea consta în directionarea unui procent de 6,65% din costul unui bilet, care este de 4 lei, sau al unui abonament – acestea au preturi diferite – catre un fond special destinat modernizarii parcului auto al CTP Cluj-Napoca.

Pentru a putea face acest lucru, consilierii au adoptat o hotarâre prin care procentul respectiv, de 6,65%, este declarat taxa speciala. Aceasta, potrivit legii, este scutita de TVA.

Aceasta taxa speciala, potrivit Codului fiscal si al legislatiei serviciilor publice, este scutita de impozite. Astfel, procentul de 6,65% va fi scutit de TVA, iar banii proveniti din aceasta taxa speciala, în urma vânzarii biletelor si abonamentelor, vor putea fi folositi pentru dotarea modernizarii parcului companiei de transport public„, a declarat Liviu Neag, directorul companiei de transport, care a fost de curând transformata din regie în societate.

Proiectul a stârnit discutii aprinse la penultima sedinta de consiliu local, când consilierii USL au pus diverse întrebari referitor la aceasta taxa speciala si la felul în care a fost ea calculata. Consilierii chiar au parasit sedinta când primarul Emil Boc a declarat ca între USL si firma Fanny exista anumite relatii care au legatura cu alegerile din vara anului trecut, când societatea a pus Uniunii la dispozitie câteva mijloace de transport.

Discutiile între consilieri au continuat si luni, dar în cele din urma proiectul a fost adoptat, cu 14 voturi pentru, 6 împotriva si 4 abtineri. „Din aceasta taxa se preconizeaza se vor strânge, anul viitor, 2.000.000 Euro, care vor fi cheltuiti în baza unor investitii aprobate în Consiliul local. În ceea ce priveste investitiile pentru 2014, se preconizeaza ca pe lânga aceasta suma sa vina si municipalitatea cu o suma importanta, care sa poata sa aduca un plus de dotari„, a mai declarat Liviu Neag.

Acesta a mai spus ca din totalul de 330 de autobuze, troleibuze si tramvaie, 207 au durata de exploatare depasita, ceea ce reprezinta 2/3 din parcul de masini al institutiei. În aceste conditii, ar fi necesara înlocuirea, în fiecare an, a 10 la suta din numarul de mijloace de transport, ceea ce necesita o suma de 36.490.000 de lei.

În momentul de fata Primaria Cluj-Napoca intentioneaza si sa realizeze un proiect de introducere a transportului public în comunele din jurul municipiului, care intra în componenta zonei metropolitane. Pentru aceasta, fosta Regie Autonoma de Transport Urban de Calatori Cluj-Napoca a fost transformata în urma cu o luna în societate comerciala. Acest proiect este însa greu de implementat deoarece în prezent pe traseele din comunele limitrofe municipiului Cluj-Napoca opereaza, de câtiva ani deja, firma Fanny.

Primarul Emil Boc a sustinut, si în sedinta de luni si în trecut, ca USL acorda sprijin acestei firme, prin actiunile reprezentantilor sai în administratia locala, pentru a opera în continuare pe traseele din comunele din zona metropolitana.

Atâta vreme cât traseele nu vor fi scoase la licitatie de Ministerul Transporturilor, actiune pentru care Consiliul Judetean Cluj trebuie sa depuna o informare, Compania de Transport Public Cluj-Napoca nu avea sansa de a deveni operabila în zona metropolitana.

cluj_tramvai [1]

sursa: Administratie.ro [2] 


Article printed from Auto Business – Informatia auto de care ai nevoie!: https://www.auto-business.ro

URL to article: https://www.auto-business.ro/info-utile/taxa-pentru-modernizarea-transportului-public.html

URLs in this post:

[1] Image: http://www.auto-business.ro/wp-content/uploads/2014/01/cluj_tramvai.jpg

[2] Administratie.ro: http://www.administratie.ro/articol.php?id=45704

Copyright © 2012 Autobusiness. All rights reserved.