12.06.2021 2:39

Goodyear la cursa de camioane de la Nürburgring

Cursa de camioane pe circuitul istoric de Formula 1

Jochen Hahn din echipa Castrol Team Hahn Racing, conducând un camion de curse MAN echipat cu anvelope Goodyear conduce în continuare în Campionatul European FIA de Curse de Camion dupa cea de-a sasea etapa ce a avut loc la Nürburgring în Germania în  peioada 13-15 iulie 2012. Sâmbata, prima cursa a fost câstigata de Adam Lacko din echipa MKR Technology la volanul unui Renault, iar a doua cursa a fost câstigata de Antonio Albacete din echipa Equipo Cepsa la volanul unui camion MAN. Duminica, Jochen Hahn din echipa Castrol Team Hahn Racing a câstigat prima cursa, iar Markus Östreich, membru al echipei MKR Technology, a câstigat cea de-a doua cursa cu un camion Renault.Urmatoarea etapa va avea loc la Smolensk în perioada 28-29 iulie 2012.

Doua din locurile în care se desfasoara Campionatul European pentru Curse de Camion din 2012 sunt cele doua circuite de Formula 1 din Turcia si Nurburgring. Este interesant de comparat cele doua forme de motorsport: cursele de camioane si cursele de Formula 1. Pe de o parte camioanele masive care au prins viata pe o linie de productie în serie si au fost proiectate pentru transport de marfuri si pe de alta parte vârfurile excelentei ingineresti, proiectate pentru singurul scop de a testa masini pe pista.

Deci, care ar putea fi comparatiile tehnice? În ambele cazuri, greutatea este limitata: un camion de curse trebuie sa aiba minim 5500 de kilograme, iar o masina de F1 trebuie sa aiba minim 640. Un camion de curse obisnuit are un motor turbodiesel de 12 litri ce produce peste 736 kW (1000 CP), în timp ce o masina de F1 are un motor aspirat ce functioneaza cu un amestec de benzina si kerosen, de 2,4-liter, cu KERS, care dezvolta 650 kW (870 CP): astfel, camionul are o putere în raport cu greutatea de 134 kW/tona, iar masina de F1 970 kW/tona. În timp ce aceste cifre par sa faca o foarte mare diferenta între cele doua, puterea pe care o dezvolta camionul îi permite acestuia sa accelereze de la 0 la 160 km/h mai repede decât un Porsche 911, asfel ca aceste vehicule nu sunt cu nimic mai încete decât o masina sport. Din ratiuni de siguranta, camioanele de cursa sunt limitate la o viteza maxima de 160 km/h, spre deosebire de o masina de F1 care nu este restrictionata din acest punct de vedere. La cursa German Grand Prix din 2011, masinile de F1 au ajuns la aproape 300 km/h. Ambele vehicule au transmisie pe puntea spate si frâne cu disc pe toate rotile, desi camioanele de curse au sistem de racire a frânelor cu apa pentru a-si asigura capacitate maxima de frânare în timpul curselor.

Anvelopele joaca un rol crucial în ambele tipuri de curse si chiar se poate spune, ca în cazul curselor de camion, anvelopele au o sarcina mult mai grea decât cele de la F1. Pentru cursele de camion, anvelopele Goodyear Truck Racing au fost special dezvoltate pentru asa ceva. Faptul ca armaturile în care anvelopele sunt construite anvelopele Truck Racing sunt construite în mod similar anvelopelor Goodyear de camion obisnuite, arata chiar cât de robuste sunt aceste anvelope Goodyear de camion. Un compus special al benzii de rulare folosit pe anvelopa Truck Racing ofera o aderenta excelent, atât pe carosabil umed, cât si pe uscat, pe când în cazul curselor de F1, o anumita gama de anvelope este folosita pentru uscat si o alta pentru ploaie.

Un factor comun în ambele tipuri de curse este spectacolul si entuziasmul tuturor celor prezenti, dar trebuie spus ca energia si adrenalina nu vor fi nicaieri la fel de mari ca în cazul unei curse de camioane.

Goodyear Dunlop Tires Germany GmbH este parte a producatorului mondial de anvelope Goodyear. A luat fiinta în 1999 ca parte a unui concern realizat între Goodyear si Sumitomo. Compania are în prezent 7400 de angajati în 7 locatii din Germania si 6 fabrici operationale si centre de dezvoltare (Philippsburg, Hanau, Wittlich, Fulda, Riesa si Fürstenwalde). În plus, activitatile de logistica ale grupului Goodyear Dunlop (pentru marcile Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava si Debica), iar activitatile pentru echipare originala în Europa sunt localizate tot în Germania.

Reteaua germana Goodyear Dunlop TruckForce dedicata managementului flotelor cuprinde peste 300 de parteneri de pe tot cuprinsul tarii.

Despre Goodyear

Goodyear este una  din cele mai mari companii producatoare de anvelope din lume. Are aproximativ 72.000 de angajati si îsi fabrica produsele în 53 de unitati de productie în 22 de tari peste tot în lume. Cele doua centre ale sale pentru inovare din Akron, Ohio si Colmar-Berg, Luxemburg se lupta sa dezvolte produse si servicii de ultima generatie care stabilesc noi standarde tehnologice si de performanta în industrie.

Gama de anvelope a Goodyear Dunlop Europa pentru vehicule comerciale, autobuze si remorci include peste 400 de anvelope diferite acoperind 55 de dimensiuni. Multi dintre producatorii de vehicule comerciale de top din lume aleg ca echipare originala anvelopele Goodyear, incluzând aici DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania si Volvo. Goodyear furnizeaza de asemenea anvelope pentru toti producatorii importanti de remorci. Cu sistemul Fleet First, care include reteaua de service TruckForce, asistenta rutiera ServiceLine 24h, sistemul de Mobilitate si de Internet FleetOnlineSolutions, dar si tehnologiile pentru Retratare de la Goodyear, Goodyear asigura cea mai larga gama de servicii dedicate service-ului din industrie.

Pentru mai multe informatii despre Goodyear si produsele sale, vizitati www.goodyear.com. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto