- Auto Business – Informatia auto de care ai nevoie! - https://www.auto-business.ro -

Trimestul 1 pe piata auto din Romania

Posted By Florin Morariu On 20 aprilie 2015 @ 8:50 In Articole | No Comments

Primul trimestru din 2015, consolideaza evolutia pozitiva a pietei auto din Romania din ultimul an

Pe ansamblul pietei livrarile totale de autovehicule, atat autoturisme, cat si vehicule comerciale, au crescut în primul trimestru din 2015 cu 15,80% fata de aceeasi perioada din 2014.

In interiorul acestei cresteri, avem autoturismele cu o crestere de 16,80%.

Plan european

Si pe plan european observam o evolutie pozitiva la acest început de an în care cresterea pe segmentul de autoturisme în principalele tari înregistreaza cresteri importante:

– Franta: crestere de 6,90%

– Germania: crestere de 6,40%

– Italia: crestere de 13,50%

– UK: crestere de 6,80%

In continuare, vânzarile pe piata din România sunt sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind în primul trimestru din 2015, de 87%, efectul de asteptare pe care il induce în piata întârzierea Programului „Rabla”, fiind evident.

Pe de alta parte, începând cu ultimul trimestru al lui 2014, remarcam o tendinta de crestere a importurilor de autovehicule rulate, care înregistreaza în primele 3 luni din acest an o crestere de 16,50%, comparativ cu aceeasi perioada din anul trecut.

Peste 76% din total importuri de autovehicule rulate, adica aproximativ 41.800 unitati au o vechime mai mare de 8 ani.

Aceasta vechime coincide cu vechimea peste care vehiculele existente in parcul auto national pot fi casate prin Programul “Rabla”.

Golf [1]

Astfel, dupa 3 luni din 2015 avem un raport de 3,8 masini rulate la o masina noua, mai mare decât cel care se înregistra in perioada similara de anul trecut.

Analiza sectoriala

I. Productia nationala

In luna martie 2015 s-au produs 37.111 autovehicule, cu 0,90% mai putine decât în luna similara a lui 2014.

Cu acest volum înregistram pe primul trimestru al lui 2015 o productie totala de 106.167 unitati, cu 1,30% mai mica decât în perioada similara a anului trecut.

Dacia-Logan [2]

Dintre acestea:

– 89.866 sunt produse de catre Dacia

– 16.301 sunt produse de catre Ford

Volumele cele mai mari le-au înregistrat modelele:

– Dacia Duster, din care au fost fabricate 40.999 unitati, cu 16,60% mai mult decât în 2014

– Dacia Logan: 22.898 unitati, cu 23,70% mai putin decât în 2014

– Ford B-MAX: 16.301 unitati, cu 10,50% mai putin decât în 2014

– Dacia Sandero: 15.377 unitati, cu 11% mai mult decat în 2014

– Dacia Logan MCV: 10.592 unitati, cu 2,50% mai mult decât în 2014

Lodgy-stepway [3]

II. Exportul

Cu cele 100.124 unitati exportate în primul trimestru din 2015, consemnam o crestere totala de 2,10% fata de perioada similara din 2014.

Cel mai exportat model în primul trimestru din 2015 a fost:

1. Dacia Duster: 40.604 unitati

2. Dacia Logan: 18.896 unitati

3. Ford B-MAX: 16.293 unitati

Ford-B-MAX [4]

Ar mai fi de remarcat faptul ca aproape 94% din productia nationala realizata în trimestrul I din 2015 a fost exportata, comparativ cu 91% cât se înregistra anul trecut.

III. Vânzarile

Cu un volum total de 21.925 unitati vândute în aceste prime 3 luni din 2015, consemnam fata de perioada similara din 2014, o crestere totala importanta, de 15,80%, cifra în interiorul careia avem autoturismele cu un +16,80%.

La autoturisme, top-ul pe marci la finele primului trimestru din 2015 este condus de catre:

1. Dacia, cu 6.249 unitati, adica 34,90% din total

2. Skoda, cu 1.735 unitati, adica 9,70% din total

3. Volkswagen, cu 1.616 unitati, adica 9% din total

4. Ford, cu 1.338 unitati, adica 7,50% din total

5. Renault, cu 1.118 unitati, adica 6,20% din total

6. Opel, cu 699 unitati, adica 3,90% din total

Astra [5]

Pe modele situatia sta astfel:

1. Dacia Logan este cel mai bine vândut model în aceste prime 3 luni din 2015, cu cele 2.639 unitati, din care 1.300 in martie

2. Dacia Duster: 1.635 unitati

3. Dacia Sandero: 1.114 unitati

4. Skoda Octavia: 820 unitati

5. Logan MCV: 589 unitati

Dokker [6]

Analizând segmentarea pe clase, observam ca dupa primele 3 luni din 2015, cu exceptia clasei Sport care este pe minus, toate celelalte cosemneaza cresteri, unele chiar semnificative:

– MPV: crestere de 54,40%

– SUV: crestere de 31,40%

In functie de tipul de combustibil, autoturismele diesel continua sa domine piata cu o pondere care ajunge la 61,20%, relativ similara cu cea care se înregistra dupa 3 luni din 2014 (60,90%), 8 marci si respectiv 7 modele având o pondere a vânzarilor cu motorizari diesel peste aceasta medie (61,20%).

In ceea ce priveste autoturismele cu combustibili alternativi (hibride sau electrice), în primul trimestru au fost vândute 59 de unitati, din care unul electric.

Toyota [7]

In ceea ce priveste norma de poluare a autovehiculelor comercializate, putem observa faptul ca, desi obligativitatea pentru Euro6 este de la 1 septembrie 2015, sunt deja marci care ofera astfel de motorizari.

Mai concret, din totalul modelelor vândute în primele 3 luni din 2015, aproximativ 14% sunt autoturismele cu motoare Euro6 (2.425 unitati), în timp ce, în perioada similara din 2014 acest procent era de numai 2,60%.

O alta analiza de interes specific, ar fi clasificarea în functie de tara de provenienta. Dupa acest criteriu, situatia se prezinta astfel:

– 33,6% sunt de proveninenta autohtona

– 17,90% sunt import din Germania

– 10,20% sunt import din Cehia

– 8,50% sunt import din Spania

– 7,30% sunt import din Franta

sursa: APIA 


Article printed from Auto Business – Informatia auto de care ai nevoie!: https://www.auto-business.ro

URL to article: https://www.auto-business.ro/articole/trimestul-1-pe-piata-auto-din-romania.html

URLs in this post:

[1] Image: http://www.auto-business.ro/wp-content/uploads/2015/04/Golf.jpg

[2] Image: http://www.auto-business.ro/wp-content/uploads/2013/08/Dacia-Logan.jpg

[3] Image: http://www.auto-business.ro/wp-content/uploads/2015/04/Lodgy-stepway.jpg

[4] Image: http://www.auto-business.ro/wp-content/uploads/2013/06/Ford-B-MAX.jpg

[5] Image: http://www.auto-business.ro/wp-content/uploads/2015/04/Astra.png

[6] Image: http://www.auto-business.ro/wp-content/uploads/2015/04/Dokker.jpg

[7] Image: http://www.auto-business.ro/wp-content/uploads/2015/04/Toyota.jpg

Copyright © 2012 Autobusiness. All rights reserved.