01.23.2022 13:23

Numarul 1 in Cluj

Audi este numarul 1 în Cluj si în România la vânzarile de autoturisme premium în 2009.


Numarul 1 in Cluj

Audi este numarul 1 în Cluj si în România la vânzarile de autoturisme premium în 2009.

Audi a reusit în 2009 sa ramâna marca auto premium preferata a clujenilor. Audi a incheiat atât la Cluj cât si la nivel de tara pe prima pozitie în clasamentul marcilor auto premium, cu o cota de piata locala de 43,78%, depasind principalii competitori: Mercedes Benz si BMW.

Clujenii s-au orientat în 2009 pentru modele SUV compact, Audi Q5 fiind cel mai bine vândut model premium. Alte modele care ocupa pozitiile dintr-un top 5 masini premium vândute în Cluj, sunt Audi: A4, A6 si A3. Raportul de vânzari, realizat de APIA, claseaza Audi pe prima pozitie si la nivel national– cu un total de 1.289 de unitati vândute anul trecut.

Printre modelele care sau bucurat de cel mai mare succes printre cumparatorii din România au fost A4 – 386 unitati vândute, cifra incluzând si versiunea Avant si modelul S si Audi A3 – 256 unitati. De asemenea, in segmentul SUV Audi Q5 a atras atentia clientilor – Audi reusind sa vânda 263 unitati din acest model. În 2009, Audi a oferit publicului o gama variata de modele noi: A5 Cabriolet, S4, A4 allroad, A5 Sportback, dar si versiunea noua a modelului Q7, modele ce au adus volume suplimentare si au subliniat caracterul exclusivist si progresist al marcii.

Performanta înregistrata de Audi în 2009 confirma faptul ca eforturile pe care întreaga echipa Audi le-a depus au raspuns cerintelor consumatorilor din piata premium. Pozitionarea Audi ca fiind marca premium numarul unu în preferintele clientilor din România este rezultatul standardelor inalte la care raspunde reteaua de dealeri. Pentru 2010, Audi continua sa-si extinda paleta de modele cu lansarile de modele noi, precum noul Audi A8, vitrina tehnologica a marcii, Audi A1- “ the next big thing”, Audi A7 si TT facelift.

Chiar daca si anul 2010 va fi un an mai dificil, vor exista insa cu siguranta rezultate performante. Pe plan global, Audi a depasit în mod evident volumul de vânzari estimat, comercializând astfel la nivel mondial 949.700 de automobile în anul 2009. Cifra totala de vânzari pe anul 2009 s-a situat cu doar 5,4 % sub cea a anului 2008, un an record (1.003.469 de livrari în 2008).

La nivel european, vânzarile marcii premium au cunoscut un regres de 12,8 % în 2009. Presedintele consiliului director al Audi, Peter Schwarzenbauer: „Aceasta cifra reprezinta un scor final foarte bun în comparatie cu concurenta: prin cele circa 618.850 de unitati livrate catre clienti ne-am propulsat în fruntea clasamentului, devenind cea mai puternica marca premium din Europa”.

AUDI AG a vândut în 2009 aproximativ 950.000 de automobile. În 2008, compania a publicat un venit de 34,2 mld. Euro si un profit înainte de impozitare de 3,2 mld. Euro.

Audi produce automobile în Ingolstadt si Neckarsulm (Germania), Györ (Ungaria), Changchun (China) si Bruxelles (Belgia). La finele lui 2007, în Aurangabad, India a început productia modelului A6, iar în octombrie 2008, a modelului A4.

Compania este activa pe mai bine de 100 de piete din întreaga lume. Printre filialele detinute în totalitate de AUDI AG se numara Automobili Lamborghini Holding S.p.A în Sant’Agata Bolognese (Italia) si quattro GmbH în Neckarsulm. Audi are în prezent aproximativ 58.000 de angajati la nivel mondial, incluzându-i pe cei 46.500 din Germania. Marca celor patru inele investeste anual aproximativ 2 mld. Euro pentru a sustine progresul tehnologic exprimat de sloganul sau, „Vorsprung durch Technik” (Progres prin tehnologie).

Audi planuieste sa-si mareasca semnificativ numarul de modele din portofoliu la 42, pâna în 2015. În 2009, Marca Audi a împlinit 100 de ani de existenta. Compania a fost fondata de August Horch în Zwickau, la data de 16 iulie 1909, acesta numind-o dupa traducerea în limba latina a numelui sau („hark!” = Audi, în limba româna: „asculta!”).                                                                           
sursa: Autoworld Cluj-Napoca – www.autoworld.ro
 

Comentarii (1):

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto