10.19.2021 23:49

Nou sistem radar

Mai multa siguranta la schimbarea benzii de rulare sau la deplasarea în marsarier cu noul sistem radar Bosch

Bosch va lansa în anul 2014 un nou sistem radar pentru aplicatii destinate partii din spate a autovehiculului, cu functionare în banda de frecventa de 77 GHz. Un important producator auto din Europa va utiliza senzorul radar spate Bosch cu raza medie de acoperire (MRR), care poate localiza cu precizie autovehiculele aflate în unghiul mort sau care se apropie din spate. Comparativ cu solutiile de 24 GHz utilizate în prezent, acest senzor este mult mai exact, având o capacitate de pâna la trei ori mai mare de a distinge obiectele si o precizie de pâna la cinci ori mai mare la  masurarea vitezei si distantelor. „Având o raza de acoperire de pâna la 100 de metri si un unghi de deschidere de pâna la 150 de grade, senzorul poate detecta din timp situatiile periculoase din zona din spatele autovehiculului”, a declarat Gerhard Steiger, presedintele diviziei Bosch pentru Sisteme de control al sasiului. „Datorita razei sale de acoperire de exceptie si a preciziei în masurarea vitezei, soferul stie exact ce se întâmpla”, a continuat acesta.

Doi senzori, mascati în partea stânga si în partea dreapta a barei de protectie spate a autovehiculului, monitorizeaza zona de lânga autovehicul si din spatele acestuia. Daca un alt autovehicul se afla în unghiul mort sau se apropie cu viteza din spate, un asistent pentru schimbarea benzii de rulare poate avertiza din timp soferul. Iesirea în marsarier dintr-un spatiu de parcare nu mai reprezinta o problema, chiar daca vizibilitatea soferului este blocata de obstacole. Senzorul radar spate cu raza medie de acoperire avertizeaza în mod corespunzator soferul referitor la apropierea oricaror autovehicule.

Calitatea pozitionarii a fost îmbunatatita semnificativ

Având la baza experienta Bosch acumulata pe parcursul a trei generatii de sisteme radar dezvoltate, senzorul radar spate cu raza medie de acoperire le permite producatorilor auto integrarea unei game largi de functii de siguranta si confort. Baza tehnica a acestuia este asigurata de sistemul cunoscut sub denumirea de radar bistatic cu unda continua cu modulatie de frecventa (FMCW), cu patru canale de receptie. Datorita frecventei mai mari de functionare, a latimii mai mari a benzii de modulare si a celor patru canale de receptie, calitatea pozitionarii continue a senzorului este superioara comparativ cu sistemele standard de 24 GHz. Viteza relativa si distanta fata de alt autovehicul sunt masurate cu ajutorul efectului Doppler: cu alte cuvinte, se masoara diferenta de frecventa dintre semnalul emis si cel primit si diferenta de timp între cele doua semnale. Pozitia curenta a autovehiculului poate fi determinata prin compararea semnalelor reflectate, receptionate de cele patru antene amplasate discret.

Tehnologia pe baza de siliciu si germaniu, utilizata pentru circuitele integrate de înalta frecventa, functioneaza fara piese mobile. Datorita unui design compact care utilizeaza antene plane, economisind astfel spatiu, sistemul poate fi integrat cu usurinta în caroseria unui autovehicul, de exemplu poate fi ascuns în spatele unei bare de protectie.

Functii suplimentare ale versiunii pentru partea frontala a radarului cu raza medie de acoperire

Versiunea senzorului radar cu raza medie de acoperire, pentru partea frontala a autovehiculului, care a fost dezvoltata în paralel, are o raza de acoperire si mai mare, de pâna la 160 de metri si un unghi de deschidere de pâna la 45 de grade. Pe baza unui singur senzor, un sistem de frânare de urgenta care functioneaza împreuna cu programul electronic de stabilitate ESP® poate lua masuri pentru a evita sau a reduce gravitatea unui accident. Datele furnizate de acesta pot fi transmise si tempomatului adaptiv ACC. Aceasta functie frâneaza si accelereaza automat pentru a pastra o distanta prestabilita fata de autovehiculul din fata si poate informa soferul referitor la distanta pâna la autovehiculul respectiv. Si în acest caz senzorul radar cu raza medie de acoperire asigura o baza eficienta din punct de vedere al costului pentru multe functii de asistenta si siguranta, în special pentru autovehiculele de dimensiuni medii si compacte.

Divizia Automotive Aftermarket (AA) ofera companiilor care activeaza în domeniul auto post-vânzare si service-urilor auto o gama completa de echipamente de diagnoza si service, precum si o gama variata de piese de schimb – de la piese noi si reconditionate la solutii pentru reparare – atât pentru autoturisme, cât si pentru autovehiculele comerciale. Portofoliul sau include atât produse fabricate de Bosch ca echipamente originale, cât si produse si servicii post-vânzare dezvoltate si fabricate in-house. Peste 11.000 de angajati în 140 de tari si o retea logistica globala asigura distributia a peste 450.000 de repere de piese de schimb la clienti, într-un mod rapid si la timp. Prin domeniul „Diagnostics”, AA ofera tehnologie de testare si aparatura pentru service-urile auto, software de diagnoza, programe de instruire si servicii de informare. În plus, divizia este responsabila si pentru dezvoltarea francizei de service-uri auto „Bosch Service”, una dintre cele mai mari retele de service-uri auto independente la nivel mondial, cu aproximativ 15.000 de francize. De asemenea, AA are peste 500 de parteneri „AutoCrew”.

Pentru mai multe informatii, accesati pagina de internet www.bosch-automotive.com.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii si servicii. Conform rezultatelor preliminare, în anul fiscal 2012, peste 306.000 de angajati au generat vânzari de 52,3 miliarde de euro, în domeniile constructiei de autovehicule, tehnologiei industriale, bunurilor de larg consum, energiei si echipamentelor pentru constructii. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH si cele peste 350 de filiale si companii regionale din peste 60 de tari. Prin includerea partenerilor comerciali si de service, Bosch este reprezentat în aproximativ 150 de tari. Aceasta retea internationala de dezvoltare, productie si vânzare reprezinta fundatia cresterii continue a concernului german. Bosch a cheltuit în 2012 peste 4,5 miliarde de euro pentru cercetare si dezvoltare si a înregistrat peste 4.700 de patente pe plan international. Prin toate produsele si serviciile sale, Bosch sporeste calitatea vietii, oferind solutii care sunt atât inovatoare, cât si utile. În acest fel, compania ofera la nivel mondial „Tehnica pentru o viata”.

Pentru mai multe informatii, accesati paginile de internet www.bosch.com si www.bosch-press.com. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto