09.18.2021 18:57

Circulatia in Peru

Contactul cu traficul de pe strazile peruviene o sa va lase pentru inceput fara replica.

Daca ajungeti in Peru, cu siguranta va trebui sa folositi taxiul sau autobuzul, daca nu cumva ati inchiriat o masina. Nu va pot ajuta cu nici o informatie in cazul variantei rent-a-car, dar pentru celelate doua va pot spune ca nu sunt deloc scumpe, cel putin in orasul in care am fost eu, Arequipa. Strazile sunt pline de gropi dar cu asta suntem obisnuiti si-n Romania.

Autobuzul, de fapt un microbuz, particular, marea majoritate vechi de zeci de ani, ce nu au destinatii afisate iar denumirea oficiala data de peruvieni este “Combi”. Componenta echipajului este formata dintr-un sofer si un taxator, ce sta pe scarile microbuzului si anunta si destinatia. Tariful pentru o cursa cu microbuzul este de 0.80 soles, adica in bani romanesti cam 1,05 lei.

In cazul in care sunteti mai multi si nu aveti aceiasi destinatie ca si microbuzul, taxiul este la fel de rentabil, pentru o cursa de aproximativ 10 minute se ajunge la un tarif de 5-10 soles (6,60 – 13,20 lei), in functie de trafic, de ziua din saptamana sau puterea de negociere. Este foarte important sa stabilesti de la bun inceput costul transportului: „Cu cat ma duci pana in pe strada X?” Am remarcat cel mai mare numar de Daewoo Tico din viata mea, unele chiar cu geamuri electrice si tapiterie din piele, dar toate avand peste 10 ani vechime.

Circulatia pe strazile peruviene este terifianta: se merge haotic, nu se acorda prioritate, nu se respecta nici un semn de circulatie, nu se respecta nici o banda de mers iar ceea ce e cel mai important, se claxoneaza incontinuu. Soferul peruvian s-a nascut cu claxonul in mana. La inceput nu am inteles cum de nu se intampla accidente la fiecare colt de strada dar incet, incet am inceput cat de cat sa pricep cum functioneaza lucrurile pe strazile peruviene. Claxonul este elementul cheie de comunicare: “vezi ca vin, asa ca fi atent”, “trage-te un pic sa incap si eu”, “ma grabesc asa ca am prioritate”.

Exista si semafoare pe strazile mai importante dar in mare au doar caracter decorativ. Atunci cand intri in intersectie te folosesti de elementul principal al masinii, claxonul, ca sa-i atentionezi pe ceilalti soferi ca vii si nu ai de gand sa opresti. Iar daca iti face cineva cu farurile sa nu crezi ca vrea sa te lase sa treci … ci o face doar ca sa te atentioneze ca el va trece primul. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto