06.15.2021 12:07

Cel mai sigur Volvo din lume

Testele de coliziune dovedesc ca noua cabina Volvo FH este mai rezistenta si mai sigura decât oricare alta cabina Volvo construita pâna acum. Iar daca autocamionul s-ar rostogoli, exista o iesire de urgenta la îndemâna. Dar, nu a fost îmbunatatita doar siguranta soferului.

Mii de teste de coliziune simulate si aproximativ 100 teste de impact reale au permis inginerilor Volvo Trucks sa dezvolte o cabina mai sigura.

„Am utilizat o tehnologie noua, materiale noi si tot ce am învatat de la cea mai recenta cabina a noastra. Am folosit toate acestea pentru a construi un autocamion si mai sigur. Rezultatul este cel mai sigur Volvo din lume”, spune Carl Johan Almqvist, director pentru siguranta traficului si a produselor la Volvo Trucks.

De exemplu, pentru traversele cu rol în absorbtia socului si pentru portiere au fost folosite materiale de înalta rezistenta precum otelul duplex. Pentru realizarea panourilor cabinei a fost folosit cel mai dur otel disponibil în prezent: otel boric ultra rezistent, termorigid, profilat prin presare.

„Prin folosirea acestor noi tipuri de otel, putem sa cream o cabina mai rezistenta fara a-i creste greutatea. Astfel, îmbunatatim siguranta fara a compromite sarcina utila”, spune Robert Ritzén, director al departamentului materiale pentru noua cabina.

Panouri de otel personalizate      

Rezistenta si functionalitatea au beneficiat totodata de avantajele noilor tehnologii, inclusiv sudura cu laser. Aceasta metoda face posibila îmbinarea a doua panouri plate, înainte de profilare.

„Prin urmare, putem stabili grosimea si calitatea fiecarui panou. Prin acest tip de panou, putem optimiza structura si putem integra solutiile unice de siguranta Volvo în cabina”, spune Robert Ritzén.

Câteva modificari în structura cabinei au îmbunatatit semnificativ siguranta. Cabina este acum mai mare, deoarece stâlpii fata sunt mai drepti, creând mai mult spatiu în cabina pentru sofer. De asemenea, structura portierei si a podelei a fost modificata pentru a oferi cea mai buna protectie posibila în cazul unei coliziuni. Parbrizul este montat prin lipire.

„Pâna acum parbrizul a fost folosit si ca iesire de urgenta. Acum, trapa din plafon joaca acest rol”, spune Carl Johan Almqvist.

Patul: o chestiune de siguranta

Un autocamion sigur poate fi si folosit în siguranta. NOUL VOLVO FH (link la site-ul de lansare) are geamuri mai mari si un panou de bord mai clar. Câmpul vizual a fost largit considerabil.

„Ce este cel mai important din punctul de vedere al sigurantei traficului este faptul ca soferul are un câmp vizual bun si îsi poate mentine privirea pe sosea. O privire rapida pe panoul de bord ar trebui sa fie suficienta pentru a va oferi informatiile de care aveti nevoie”, spune Carl Johan Almqvist.

Sistemele active precum Asistenta pentru pastrarea benzii de rulare (LKS), Asistenta la schimbarea benzii de rulare (LCS) si Sistemul de avertizare sofer ( DAS ) contribuie de asemenea la condusul în siguranta.

Un sofer odihnit si relaxat este totodata un sofer mai sigur.

„Faptul ca un pat confortabil constituie un avantaj pentru siguranta traficului nu este, probabil, primul lucru la care v-ati gândi. Dar un sofer care se bucura de un somn bun si care se simte odihnit si atent pe parcursul întregii zile de lucru va cauza mai putine accidente”, spune Carl Johan Almqvist.

Mai sigur pentru soferii de autoturisme

Sistemul de protectie anti-împanare fata, FUPS , a fost conceput pentru a împiedica un autoturism sa intre sub autocamion în cazul unui impact frontal. Sistemul de protectie al noului Volvo FH reprezinta un pas important înainte din punct de vedere al sigurantei.

„Volvo ofera sistemul de protectie anti-împanare, ce absoarbe energia de impact, ca dotare standard. Am reusit sa îmbunatatim si sa ranforsam sistemul – toate acestea fara a-i creste greutatea”, spune Carl Johan Almqvist.

Protectie împotriva infractorilor

Noul Volvo FH mai raspunde înca unui aspect al sigurantei:

„Autocamionul dispune acum de câteva functii noi care protejeaza soferul de intrari prin efractie. Printre altele, puteti activa luminile de perimetru ale autocamionului prin intermediul telecomenzii integrate în cheie sau puteti alunga hotii care se ascund în apropiere prin actionarea claxonului”, spune Carl Johan Almqvist.

Ce implica crearea unui Volvo FH mai sigur

Câteva modificari care îmbunatatesc siguranta noului Volvo FH:

• Materiale noi, mai rezistente, de exemplu, otel boric ultra rezistent

• Tehnologii noi precum sudura cu laser

• Structura noua a cabinei

• Vizibilitate îmbunatatita

• Sistemele de siguranta activa precum Asistenta pentru pastrarea benzii de rulare, Asistenta la schimbarea benzii de rulare, Pilot automat adaptiv si Sistem de avertizare sofer (DAS). 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto