
Poate ca va intrebati ce se mai aude despre finalizarea lucrarilor pe autostrada Transilvaniei. Ei bine, aflati ca Directia Regionala de Drumuri si Poduri Cluj a inceput demersurile pentru licitatia privind contractarea lucrarilor de conservare a santierului si a serviciului de paza. Contractul va fi pe termen de patru ani.
Dan Sova a anuntat recent ca in urmatorii 4-5 ani statul roman nu va putea sa investeasca singur, din resurse bugetare, in Autostrada Transilvania. El afirma totusi ca mari investitori straini stau deja la rand sa intre pe autostrada.
Premierul Victor Ponta a afirmat inainte de Pasti ca acest proiect nu va fi abandonat si ca se vor face demersuri pentru alegerea unui alt constructor care sa finalizeze tronsonul Bors – Gilau.
Seful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, Eugen Cecan a declarat pentru Ziua de Cluj ca nu are nici o informatie despre negocierile purtate cu Bechtel de catre minister.
Din totalul de 64 km al tronsonul Bors – Suplacu de Barcau, Bechtel a finalizat numai jumătate. Doar pentru finalizarea acestui tronson statul ar trebui sa mai scoata din buzunar peste 250 de milione de euro. Cei peste 400 km ai autostrazii ar fi trebuit sa se construiasca cu 2 miliarde de euro iar pana acum statul a cheltuit deja 1,4 miliarde de euro pentru 50 km, intre Gilau si Campia Turzii.
Autostrada Transilvania va primi totusi, in ciuda problemelor privind finalizarea lucarilor, o legatura cu coridorul IV pan european printr-un tronson de autostrada care leaga Sebes de Turda, anunta Capital. Proiectul este finantat in proportie de 85% de Uniunea Europeana iar portiunea va avea o lungime de 78 km.
Chiar şi cu acest tronson de autostrada finalizat, infrastructura rutiera din Romania se afla inca la un nivel umilitor comparativ cu alte tari din Europa.
Conform 130km.ro, stadiul in care se afla proiectele de autostrada din Romania (incepute sau nu) arata cam asa:
Finalizare | Tronson | Stadiu | Lungime (km) |
Mai 2013 | A1 Orastie-Simeria | In executie | 17,7 |
Iul 2013 | A1 Deva-Lugoj lot 1 | In executie | 27,4 |
Aug 2013 | A1 Arad-Nadlac lot 2 | In executie | 16,7 |
Sfarsit 2013 | A1 Sibiu-Orastie, lot 1-3 | In executie | 66,0 |
Dec 2013 | A3 Suplacu de Barcau – Bors | In executie | 64,0 |
An 2013 | A4 Lazu-Portul Constanta | In executie | 2,0 |
An 2014 | A1 Sibiu-Orastie lot 4 | In executie | 16,1 |
An 2014 (estimat) | A1 Arad-Nadlac lot 1 | Contract in re-licitare | 22,2 |
Sfarsit 2014 (estimat) | A1 Lugoj-Timisoara lot 2 | In licitare | 25,6 |
Sfarsit 2014 (estimat) | A1 Deva-Lugoj lot 2, 3, 4 | In licitare | 71,9 |
Apr 2015 | A3 Gilau-Nadaselu | In executie | 8,7 |
2015-2016 (estimat) | A3 Bucuresti-Moara Vlasiei (diferenta) | In executie | 6,5 |
An 2016 (estimat) | A3 Comarnic-Fagaras | Planificat | 111,0 |
An 2016 (estimat) | A1 Pitesti-Sibiu | Planificat | 116,6 |
2014-2020 (estimat) | A3 Tg. Mures-Campia Turzii | Planificat | 36,0 |
2014-2020 (estimat) | A3 Ploiesti-Comarnic | Planificat | 106,6 |
2014-2020 (estimat) | A3 Brasov-Tg. Mures | Planificat | 161,0 |
2014-2020 (estimat) | A3 Gilau-Suplacu de Barcau | Planificat | 100,0 |
Ana-Maria Suciu