- Auto Business – Informatia auto de care ai nevoie! - https://www.auto-business.ro -

Arta performantei prin ChipTuning

Posted By Florin Morariu On 29 ianuarie 2007 @ 0:00 In Articole,Chiptuning | No Comments

Firma de ChipTuning LVBpowerengineering a optimizat harta de gestiune al bolidului Mercedes ML 270


Arta performantei prin ChipTuning


Firma de ChipTuning LVBpowerengineering prezenta in orasul nostru din anul 2005 a optimizat harta de gestiune al bolidului Mercedes ML 270 obtinand un cuplu si putere semnificativ mai mare dar in acelasi timp un consum de combustibil mai mic.


La prima vedere este un normal Mercedes ML270, dar doza de biti descarcati in eeprom de firma LVBpowerengineering i-a modificat caracterul.

Technicianii firmei au intervenit asupra gestiunii electronice al motorului, optimizand softul din eeprom au obtinut din motorul stoch de 163 CP un surplus de 34 CP si un cuplu de 104 NM mai mare fata de original, totodata consumul de combustibil scade de 9.4 l/100km la 8.9l/100km.


Am facut un interviu in exclusivitate pentru cititorii revistei Auto Business si vizitatorii site-ului www.auto-business.ro cu technicianul Vasile Barz (LVBpowerengineering)


Auto Business (AB): Ce motoare cu ardere interna reusiti sa optimizati in afara de ML270 si care a fost ultima masina recent optimizata ?

Vasile Barz (VB): Ultima motorizare optimizata saptamana asta a fost un VW T5 MULTIVAN TDI din 2004 de la 174 Cp la 207 CP, optimizarea s-a efectuat in Debrecen, Ungaria la cererea clientului,  dar gama de motorizari este mult mai mare asta datorita inginerilor profesionisti din echipa noastra, astfel reusim sa optimizam peste 2.400 de tipuri de motorizari.
Suntem lideri in gama de motorizari pentru autoturisme, SUV-uri, motociclete, camioane si yachturi. Deci sa nu ezitati sa ne contactati in cazul in care cineva va refuza cu resoftarea, aveti posibilitatea sa va cautati masina pe site-ul oficial al firmei www.lvb.ro (cardatabase)


AB: Ce inseamna ChipTuning?

VB: In cazul de fata „Chip”- memorie iar „Tuning”- procesul de optimizare al softului de gestiune din computer numit ECU (Engine Control Unit).
Procesul de optimizare se face astfel incat maximul de putere si cuplu sa poata fi obtinut la turatii mai joase si cu un consum mai mic. 


AB: Prin ce metode reusiti sa resoftati masinile ?

VB: Inainte de toate doresc sa precizez ca toate aplicatiile noastre sunt efectuate cu aparate profesionale de inalta calitate si de ultima generatie (high-technology).
Metodele de ChipTuning sunt urmatoarele:
• remapare prog-chip (dezlipit eeprom „cip” si lipit noul eeprom cu noul soft de gestiune) 
• remapare BDM (conectarea pt. a citi si rescrie softul de gestiune se face direct pe cablajul calculatorului unde exista un loc de conectare si in general se executa la masinile cu procesoarele MOTOROLA mpc seria 5)aceasta metoda este folosita si de constructor.
• remapare OBD 2 (citirea si rescrierea softului se face prin cablul de diagnosticare fara a demonta calculatorul masinii)
• remapare Additional ECU (se monteaza un calculator aditional cu un soft optimizat)


AB: Cum ramane cu garantia unei masini care beneficiaza inca de garantia data de constructor?

VB: Re-maparile noastre sunt perfect compatibile cu aparatele de diagnoza de la reprezentante si NU blocheaza calculatorul masinii in cazul in care reprezentanta doreste sa actualizeze softul ECU, practic este invizibil deci in concluzie nu se pierde garantia.
Doresc sa precizez ca multe reprezentante au in vanzare cutii de putere in plus.


AB: Ce se intapla cu uzura motorului?

VB: Acordam o mare atentie in procesul de resoftare astfel incat valorile maxime admise de fabricant sa nu fie depasite.
In aceste conditii nu se pune problema uzurii premature al motorului fata de softul standard.


AB: De ce producatorii nu folosesc valorile optime pentru a obtine performanta maxima din motor ?


VB: Motive sunt mai multe pentru care se fac compromisuri in cea ce priveste folosirea potentialului maxim din motor:
• taxele anuale si de asigurari.
In anumite tari precum Franta, Italia …. taxele anuale si de asigurari depind de puterea motorului nu de cmc.
• Marketing.
De obicei o versiune ma puternica si mai scumpa a masinii apare pe piata ulterior asta pentru a mentine treaz interesul publicului pentru modelul respective. Cresterea de putere se obtine de cele mai multe ori din softul de gestiune al motorului.
• Diferentele in cea ce priveste normele de poluare
Constructorului este mult mai simplu sa faca o linie de asmblare pentru un motor robust iar ulterior sa jongleze di softuri de gestiune, asa costurile sunt mult mai mici in productie.


AB: De ce sa aleaga cineva LVBpowerengineering ?


VB: prin remaparea efectuata de LVBpowerengineering motorul dumneavoastra beneficiaza de siguranta, putere semnificativ mai mare si consum moderat mai mic, toata performanta precizata de mai sus se obtine prin optimizarea softului de gestiune al motorului, opera optimizarii softurilor se executa de inginerii nostri elvetieni considerati lideri in Europa in segmentul de optimizari OEM (original equipment manufacturer) (sa nu uitam ca soft-ul este baza puterii si fiabilitatii in timp al motorului!)


Toate modificarile efectuate de noi sunt dezvoltate în urma unei verificari stricte si prelungite pe bancurile de proba.
Dupa efectuarea dezvoltarii, aplicatiile noastre sunt testate în toate conditiile de utilizare pentru a garanta siguranta maxima in exploatare.


Folosim pentru programarea datelor memorii TI, ST, Intel, AMD originale importate direct de noi.
Salvam softul original in baza noastra de date (clientul primeste gratuit softul original). Masuram puterea masinii gratuit cu mobilDyno.


Oferim garantie 12 luni pentru softul si materialele utilizate.


AB: Care sunt posibilitatile pentru a  beneficia de serviciile oferite de firma dumneavoastra?


VB : Modalitatile pentru ReMap ECU (EngineControlUnit) prin LVBpowerengineering


1. ReMap ECU la sediul nostru: reprogramarea la sediu dureaza intre 2-8 ore, iar in final aveti posibilitatea de a masura puterea cu mobilDyno si a va da seama de evolutia reala a masinii.


2. Comunicarea datelor catre ECU: expediem eprom-ul deja programat si complet cu instructiunile de instalare. (Acest tip de operatiune este valabil pentru calculatoarele mai vechi 90-98)


3. ReMap ECU prin curier expres: se efectueaza pregatirea în ziua receptiei calculatorului si se reexpediaza prin curier rapid; total pregatit pentru a fi conectat la autovehicul.


4. Mobil Laboratory: gratuit pe zona Cluj-N,pentru detinatorii de PartnerCard LVBpowerengineering (reprezentante,service-uri,clienti fideli). In curand gratuit si in orasele Arad, Sibiu, Alba-Iulia, Sebes, Orastie, Simeria, Deva si Hunedoara.


5. Reprezentanti oficiali pana in momentul de fata avem in Sibiu, Hunedoara ,Arad  iar de luna viitoare si in Nurnberg (Germania), Debrecen (Ungaria)


sursa: LVBpowerengineering

 


Article printed from Auto Business – Informatia auto de care ai nevoie!: https://www.auto-business.ro

URL to article: https://www.auto-business.ro/articole/arta-performantei-prin-chiptuning.html

Copyright © 2012 Autobusiness. All rights reserved.