04.07.2020 20:36

UNTRR: Neimpozitare diurna soferi

Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din România solicita ca diurna soferilor profesionisti sa nu fie impozitata, pentru a nu afecta competitivitatea firmelor de transport rutier din România

Conform OG 8/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, începând cu data de 01 Februarie 2013 este considerat venit de natura salariala îndemnizatia de delegare (diurna) ce depaseste de 2,5 ori nivelul stabilit pentru personalul din institutiile publice, indiferent de forma de organizare a angajatorului. De asemenea, aceste sume intra în baza de calcul a contributiilor sociale.

UNTRR atrage atentia ca având în vedere specificul firmelor de transport, deplasarea soferilor în tara si strainatate impune acordarea unor diurne a caror valoare depaseste nivelul de mai sus, determinând o impozitare suplimentara si implicit costuri mai mari.

Pentru a recupera aceste costuri suplimentare, transportatorii români ar fi obligati sa majoreze tarifele de transport, si implicit ar pierde un avantaj concurential fata de transportatorii din alte tari.

Pentru mentinerea cotei de piata, transportatorii români sunt obligati sa mentina sau sa reduca tarifele de transport, ceea ce ar determina o decapitalizare a firmelor si eventual disponibilizari de personal.

Prin urmare, solutiile propuse de UNTRR sunt:

- exceptarea de la obligatia includerii în venituri de natura salariala a diferentei îndemnizatiilor de deplasare acordate toferilor angajati la societatile cu obiect de activitate Transport de marfa si de persoane pentru sumele care depasesc 2,5 ori nivelul stabilit pentru personalul din institutiile publice;

- majorarea nivelului îndemnizatiei de delegare în tara (13 lei în prezent) stabilit pentru personalul din institutiile publice si luat ca nivel de referinta si pentru celelalte entitati având în vedere ca nivelul indicelui preturilor de consum pentru produsele alimentare în perioada decembrie 2006 – decembrie 2012 a fost de 32.58% iar nivelul diurnei si modalitatea de actualizare a acesteia au fost stabilite în HG 1860/2006 art.3 alin.1 redat mai jos:

În functie de evolutia preturilor de consum la produsele alimentare, în cazul în care rezulta o crestere mai mare de 10% a acestora, Ministerul Finantelor Publice va actualiza cuantumul indemnizatiilor de delegare si detasare prevazute de prezenta hotarâre.”

Costul cu forta de munca este o componenta importanta a costului de transport al firmelor românesti si în prezent,  este considerat un avantaj competitiv al acestora fata de firmele din vest.

Pe de alta parte, acest avantaj este aproape în întregime anulat de costul finantarii vehiculelor si operatiunilor, costuri de finantare aproape duble pe care firmele de transport rutier din România trebuie sa le plateasca, în comparatie cu tarile din Vestul Europei, în conditiile în care firmele din România au nevoie de finantare pentru a se dezvolta si nu doar pentru a mentine niste afaceri stabile la un nivel constant pe o piata matura precum cea din tarile Europei de Vest.

Orice crestere a costului cu forta de munca pentru firmele de transport rutier românesti, ca cea generata de impozitarea diurnei soferilor profesionisti, afecteaza grav competitivitatea acestora pe piata europeana si le genereaza dificultati în administrarea afacerilor, în conditiile unei concurente acerbe si al unui dezavantaj competitiv fata de competitorii din Vestul Europei, determinat de costul creditarii, care este mult mai scump în România decât în alte tari.

În consecinta, UNTRR solicita Guvernului modificarea urgenta a reglementarilor fiscale actuale astfel încât sa nu creasca costurile cu forta de munca fara sa se ofere conditii care sa duca la reducerea costurilor de finantare – astazi duble fata de Europa de Vest.

Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizatie profesionala si patronala care promoveaza si apara interesele transportatorilor rutieri pe plan intern si international, înregistrând de la înfiintare pâna în prezent peste 13.000 membri – operatori care efectueaza transporturi interne si internationale de marfa si persoane. 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto