08.22.2019 23:25

Propunere UNTRR privind taxa auto

UNTRR propune Guvernului solutii pentru restabilirea normalitatii privind taxa auto printr-o  constructie durabila si suportabila a acestui gen de taxa care are ca scop penalizarea poluatorilor si stimularea  celor care achizitioneaza autovehiculele cele mai ecologice

UNTRR propune Guvernului solutii viabile economic care sa contribuie la atingerea obiectivelor declarate, respectiv protectia mediului si asigurarea de venituri certe la bugetul de stat:

- aplicarea modelului german prin stabilirea unei taxe anuale, suportata de proprietarii de autovehicule corelata cu puterea de cumparare din România care sa tina cont de clasa de poluare:

- non-euro

- E1

- E2

- E3

- E4

- E5

- E6

- Electric

tip de motorizare:

- benzina

- diesel

- electric

capacitate cilindrica – renuntarea la taxa auto si diferentierea impozitului anual perceput pentru proprietarii de autovehicule functie de normele de poluare, capacitate cilindrica/emisii de CO2, motorizare.

- stimularea de achizitie a autovehiculelor noi prin reducerea valorii rovinietei pentru vehiculele:

-Euro 6 cu 50%

- Euro 5 cu 40%

- Euro 4 cu 30%

- Euro 3 cu 20%

- Euro 2 cu 10%

Mentionam ca în 2011 din taxa de poluare auto s-au încasat 365.000.000 lei iar în 2012 estimarea este ca încasarile au fost mai mici cu 25-30%, adica 260.000.000 – 270.000.000 lei.

În acest context, propunerea UNTRR este sa se renunte la taxa auto, iar impozitul anual sa fie:

- neschimbat la Euro 5

- plus 10% la Euro 4

- plus 15-20% la Euro 3

- plus 30-50% la Euro 2

- plus 50-100% la Euro 1

- plus 100-200% la Non-Euro

Având în vedere faptul ca astfel de masuri vor fi aplicate pe un parc de cca 5.000.000 de autoturisme (din care aproape 1.000.000 au peste 14 ani) si 111.000 autovehicule comerciale de transport marfuri peste 3,5 tone si 23.000 autovehicule transport persoane peste 1+8 locuri, aducând substantiale venituri anuale catre Buget UNTRR propune majorarea primei de casare, instituita prin “programul rabla”, la echivalentul a 1.500 de Euro pentru a stimula în mod eficient înnoirea parcului auto din România.

UNTRR propune instituirea unei prime de casare similare pentru autovehiculele comerciale de transport persoane si pentru autovehiculele comerciale de transport marfa, având în vedere ca aceste autovehicule sunt mijloace de productie.

Ce este de preferat plata unei sume anuale de câtiva zeci de lei în plus sau plata unei sume de 2.200 lei pentru un Logan benzina 1,2 l Euro 3 din 2005? Metoda taxarii anuale asigura de exemplu, pentru un Logan diesel cu o capacitate cilindrica de 1.461 cmc, Euro 3 (an fabricatie 2005) taxa de înmatriculare este de 7.305 lei; pentru un autovehicul diesel cu capacitate cilindrica de 1.896 cmc Euro 3 (an fabricatie 2003) taxa de înmatriculare este de 9.630 lei.

Mentinerea unei taxe unice la înmatriculare va aduce haos în evidentele  proprietarilor de autovehicule, tranzactiile se vor realiza, autovehiculele se vor vinde si cumpara, dar fara sa mai fie declarate oficial, tocmai pentru evitarea taxarii cu mii de lei bune, de multe ori sumele percepute ca taxa ajungând sa depaseasca 50% din valoarea autovehiculului, pentru cele înmatriculate înainte de 2007!

De asemenea trebuie avut în vedere ca o taxare unica nu este sustenabila ecologic pe termen lung. Un autovehicul înmatriculat în 2007 în România si taxat pentru norma Euro 3, (atunci una dintre cele mai putin poluante), dupa standardul din 2012, nu mai este printre cele mai ecologice, dar va polua multa vreme, fara sa mai plateasca nimic!!!

Plata anuala asigura o diferentiere progresiva functie de cele mai ecologice norme de poluare pe termen lung, fara sa genereze niste eforturi financiare uriase utilizatorilor si implicit fara sa mai genereze cautarea unor solutii care duc la pierderea completa a oricarei taxe de catre statul Român (înmatriculari în tari vecine sau alte solutii locale).

Reducerea tarifului de utilizare a infrastructurii functie de nivelul de poluare, aduce o veritabila contributie în sensul taxei de mediu – vehiculele polueaza proportional cu utilizarea.

Propunerea UNTRR este absolut rezonabila si conduce la restabilirea normalitatii!

Astfel, având în vedere ca autovehiculele care intra acum în piata vor polua multa vreme de acum încolo, trebuie avuta în vedere o constructie durabila si suportabila a acestui gen de taxa care are ca scop penalizarea poluatorilor si stimularea  celor care achizitioneaza autovehiculele cele mai ecologice.

Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizatie profesionala si patronala, neguvernamentala, independenta, apolitica, fondata în 1990 pe principii democratice, care promoveaza si apara interesele transportatorilor rutieri pe plan intern si international, înregistrând de la înfiintare pâna în prezent peste 13.000 membri – operatori care efectueaza transporturi interne si internationale de marfa si persoane. 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto