08.14.2020 20:33

Un nou inceput bun de an

Primele doua luni din 2015 reprezinta al II-lea an consecutiv cu un început bun pentru piata auto din Romania

Pe ansamblul pietei auto din Romania livrarile totale de autovehicule, atat la autoturisme, cat si la vehicule comerciale, au crescut în primele doua luni din 2015 cu 15,90% fata de aceeasi perioada din 2014.In interiorul acestei cresteri, avem autoturismele cu o crestere de 14,60%.

Si pe plan european observam o evolutie pozitiva la acest început de an în care cresterea pe segmentul de autoturisme este de 7% comparativ cu anul 2014. Pe cele doua grupe de tari analizate (EU15 si EU 13) cresterile sunt de 7,40% si respectiv 3,10%.

In continuare, vânzarile pe piata din România sunt sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind în aceste prime doua luni din 2015, de 87%, pondere usor mai mare decât cea înregistrata în perioada similara din 2014 (86%).

Pe de alta parte, începând cu ultimul trimestru al anului trecut, remarcam o tendinta de crestere a importurilor de autovehicule rulate, care dupa doua luni din 2015 înregistreaza o crestere de 15,60%, comparativ cu primele doua luni din 2014, peste 60% (21.750 unitati) dintre acestea având o vechime mai mare de 10 ani.

Astfel, avem dupa doua luni din 2015 un raport de 3,4 la 1 între importurile de autoturisme rulate si vânzarile celor noi, similar cu cel care era si dupa doua luni din 2014.

Analiza sectoriala

I. Productia nationala

In luna februarie 2015 s-au produs 35.222 de autovehicule, cu 5,80% mai putine decât în luna similara a lui 2014. Cumulat cu luna ianuarie, se ajuge la o productie totala pe primele doua luni de 69.056 unitati, cu 1,50% mai mica decât în perioada similara a anului trecut.

Dintre acestea, 58.297 sunt produse de catre Dacia si 10.759 de catre Ford. Volumele cele mai mari le-au înregistrat modelele Dacia Duster, din care au fost fabricate 27.364 unitati (cu 23,70% mai mult decât în 2014), urmat de Dacia Logan (14.567 unitati), Ford B-MAX (10.759 unitati), Dacia Sandero (9.641 unitati) si Dacia Logan MCV (6.725 unitati).

Logan-mcv

II. Exportul

Cu cele 63.409 unitati exportate în primele doua luni din 2015, consemnam o crestere totala de 3,50% fata de perioada similara din 2014.

Cel mai exportat model în aceste doua luni din 2015 a fost Dacia Duster (26.522 unitati), urmat de Dacia Logan (11.812 unitati) si de Ford B-MAX (10.578 unitati).

Ford-B-MAX

Ar mai fi de remarcat faptul ca aproape 92% din productia nationala realizata în primele doua luni din acest an a fost exportata, comparativ cu 87% cât s-a înregistrat anul trecut.

Dacia-Logan

III. Vânzarile

Cu un volum total de 12.654 unitati vândute în aceste prime diua luni din 2015, consemnam fata de perioada similara din 2014, o crestere totala importanta, de 15,90%, cifra în interiorul careia avem autoturismele cu un +14,60%.

La autoturisme, top-ul pe marci în luna februarie 2015 este condus de catre Dacia, cu 3.441 unitati vândute (33,50% din total), urmata de Skoda 1.134 unitati (11%); Volkswagen 1.108 unitati (9,80%); Ford 650 unitati (6,30%); Renault 599 unitati (5,80%); si Opel, 440 unitati (4,30%).

opel-corsa

Pe modele, cu cele 1.339 unitati, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în aceste prime doua luni din 2015, urmat de Dacia Duster, Dacia Sandero, Skoda Octavia si Logan MCV.

Sandero-Stepway

Analizând segmentarea pe clase, observam ca dupa aceste prime doua luni, cu exceptia Claselor B si Sport care înregistreaza scaderi, toate celelalte cosemneaza cresteri, unele chiar semnificative (peste 20%).

In functie de tipul de combustibil, autoturismele diesel, continua sa domine piata cu o pondere care ajunge la 62,80%, relativ similara cu cea care se înregistra în februarie 2014 (62,20%), 8 marci si respectiv 6 modele având o pondere a vânzarilor cu motorizari diesel peste aceasta medie (62,80%).

In ceea ce priveste norma de poluare a autovehiculelor comercializate, putem observa faptul ca desi obligativitatea pentru Euro 6 este de la 1 septembrie 2015, sunt deja marci care ofera astfel de motorizari.

Mai concret, din totalul modelelor vândute în primele doua luni din 2015, cca. 14% sunt autoturismele cu motoare Euro 6, în timp ce în perioada similara din 2014 acest procent era de numai 1,40%.

O alta analiza de interes specific, ar fi clasificarea în functie de tara de provenienta. Dupa acest criteriu, situatia se prezinta astfel: 32% sunt de proveninenta autohtona, 18,40% sunt import Germania, 11,30% – Cehia, 7,60% – Spania si 7,40% – Franta. 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto