11.17.2019 16:17

Legea privind taxa pentru emisiile poluante

S-a promulgat legea privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule intra în vigoare dupa ce va fi publicata în Monitorul Oficia


Noua lege privind taxa pentru emisiile poluante

Legea privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule intra în vigoare dupa ce va fi publicata în Monitorul Oficial

Legea privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule a fost promulgata joi, 5 ianuarie 2012, de catre presedintele României, însa va intra în vigoare dupa ce va fi publicata în Monitorul Oficial.

Pentru a fi publicata în Monitorul Oficial, legea trebuie transmisa de la Presedintie catre Camera Deputatilor, institutie care va trimite actul normativ la Monitorul Oficial pentru publicare.

Dupa ce va intra în vigoare Legea privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, în termen de maximum 15 zile, Guvernul va aproba, prin hotarâre, normele de aplicare a acesteia.

Actul normativ prevede o reducere a taxei de poluare cu pâna la 25%, dând posibilitatea ca, în cazul în care taxa de poluare platita de la 1 iulie 2008 este mai mare decât cea rezultata din aplicarea acestei legi, contribuabilii sa poata solicita restituirea sumelor reprezentând diferenta de taxa platita. Astfel, persoanele care au platit pentru taxa de poluare sume mai mari decât cele rezultate din aplicarea acestei legi se pot prezenta la ghiseele organelor fiscale competente pentru
a solicita restituirea sumelor reprezentând diferenta de taxa, în conditiile legii.

Potrivit legii care are la baza principiul “poluatorul plateste“, taxa de poluare va fi platita, o singura data, atât pentru autovehiculele noi sau second-hand care sunt înmatriculate pentru prima data în România. Pentru autovehiculele înmatriculate înainte de anul 2007, taxa de poluare va fi achitata de catre cumparator la momentul primei transcrieri a dreptului de proprietate a autovehiculelor, dupa ce intra în vigoare aceasta lege.

Modalitatea de calcul a taxei este unitara pentru toate situatiile în care aceasta se achita.

Aceasta se calculeaza pe baza unor criterii obiective (tipul motorizarii, capacitatea cilindrica, emisia de CO2 si norma de poluare), luând în considerare si deprecierea autoturismului.

Aceasta lege elimina si discriminarea indirecta mentionata în hotarârile Curtii Europene de Justitie, în cele doua cauze care au avut ca obiect interpretarea Art. 110 din Tratatul de Functionare al Uniunii Europene. În aceste hotarâri, este precizat ca regimul de impozitare prevazut prin OUG nr. 50/2008 nu instituie o discriminare directa, dar poate genera o discriminare indirecta din cauza efectelor sale, descurajând importurile de autovehicule.

Taxa de poluare constituie venit la bugetul Fondului pentru Mediu din care sunt finantate mai multe programe de mediu:
- Programul Rabla
- Programul Casa Verde
- Programul de împadurire a terenurilor degradate, reconstructia ecologica si gospodarirea durabila a padurilor
- Programul national de îmbunatatire a calitatii mediului prin realizarea de spatii verzi în localitati
- Programul de reducere a impactului asupra atmosferei, apei si solului, inclusiv monitorizarea calitatii aerului
- Programul pentru cresterea productiei de energie din surse regenerabile
- Programul vizând protectia resurselor de apa, sisteme integrate de alimentare cu apa, statii de tratare, canalizare si statii de epurare
- Programul de realizare a pistelor pentru biciclisti.

sursa: www.mmediu.ro
 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto