05.23.2017 8:56

Dupa 8 luni avem o crestere consistenta!

Crestere consistenta a pietei auto din Romania dupa 8 luni din 2016

Cu un volum al vânzarilor în luna a VIII-a din acest an mai mare cu aproximativ 25% decât luna similara din 2015, consemnam, dupa 8 luni din 2016, o crestere a vânzarilor de 16,10% comparativ cu 2015.

La aceasta crestere autoturismele contribuie cu un + 14,80%. Cu aceste cifre, putem fi încrezatori ca estimarea pe care am facut-o la începutul anului va fi realizata de catre piata, crestere de 10%-12% a vânzarilor de autoturisme.

Si pe plan european remarcam în primele 8 luni din 2016 o crestere generala consistenta a vânzarilor de autoturisme, cele mai mari piete, care împreuna acopera aproximativ 75% din totalul SM UE, înregistrând cresteri relativ importante:

- Franta: +6,10%

- Germania: +5,40%

- Italia: +17,10%

- Spania: +11%

- UK: +2,80%

Este deja de notoritate faptul ca principalul motor al vânzarilor pe segementul autoturisme, îl reprezinta categoria persoanelor juridice. Acestea ajung sa detina, pe ansamblul primelor 8 luni, o pondere de 70%, care va creste pâna la sfârsitul anului pe fondul consumarii treptate a Programului „Rabla”.

Un alt factor de distorsiune a pietei auto îl reprezinta afluxul de autovehicule rulate, marea lor majoritate nefiscalizate. Constatam faptul ca, în primele 8 luni din 2016, înmatricularile de autoturisme rulate provenite din import au crescut, pe volume importante, comparativ cu 2015, cu un procent (25%) superior celor noi. Ca urmare, raportul dintre cele rulate si cele noi creste si el în 2016, ajungând la 3,4 autoturisme rulate la unul nou.

Analiza sectoriala

I. Productia nationala

In luna august 2016, perioada de vacante, cu putine zile de lucru, au fost fabricate 8.799 autovehicule, cu 70,60% mai putin decât în luna precedenta, dar cu 85,90% mai mult decât în luna similara de anul trecut.

Se ajunge astfel, la 8 luni, la o productie totala de 240.005 unitati, ceea ce corespunde unei scaderi pe ansamblul perioadei, de 6,50% comparativ cu primele opt luni din 2015.

Dintre acestea:

- 211.130 au fost produse de catre Dacia

- 28.875 au fost produse de catre Ford

Volumele cele mai mari le-a înregistrat:

1. Dacia Duster, din care au fost fabricate 120.980 unitati, cu 14,80% mai mult decât în primele 8 luni din 2015

2. Dacia Sandero, cu 37.116 unitati si cu 8,90% mai putin decât în primele 8 luni din 2015

3. Ford B-MAX, cu 28.875 unitati, cu 13,10% mai putin decât în primele 8 luni din 2015

4. Dacia Logan, cu 26.795 unitati, cu 48,50% mai putin decât în primele 8 luni din 2015

5. Dacia Logan MCV, cu 26.239 unitati, cu 4,30% mai mult decat in primele 8 luni din 2015

Dacia-Logan
II. Exportul

Cu cele 215.903 unitati exportate în primele 8 luni din acest an, consemnam o scadere de 9,20% comparativ cu perioada similara din anul 2015, aceasta fiind rezultatul scaderilor înregistrate în 7 din cele 8 luni ale acestui an, în raport cu lunile similare din 2015.

Cel mai exportat model în primele 8 luni din 2016 a fost:

1. Dacia Duster, cu 118.527 unitati, în crestere cu 14,50% fata de 2015

2. Dacia Sandero, cu 31.485 unitati, în scadere cu 16%

3. Ford B-MAX, cu 28.002 unitati, cu 15,40% mai putin fata de 2015

4. Logan MCV, cu 23.747 unitati, în scadere cu 1,60%

5. Dacia Logan, cu 14.142 unitati, în scadere cu 64,20%

Dacia-Logan

Ar mai fi de remarcat faptul ca 90% din productia nationala realizata în primele 8 luni din 2016 a fost exportata, în scadere fata de 2015, când acest procent a fost de 92,70%

III. Vânzarile

Cu un volum total de 11.578 unitati vândute în luna august, din care 9.324 autoturisme in proportie de 80,50% si 2.254 vehicule comerciale, in proportie de 19,50%, înregistram, dupa primele 8 luni din 2016, un volum total de 87.447 unitati, cu 16,10% mai mult decât în primele 8 luni din 2015.

Cu aceste cifre, dupa 8 luni, piata consemneaza un numar de 70.606 autoturisme vândute, în crestere cu 14,80% comparativ cu 2015 si 16.841 vehiculele comerciale, marfa si persoane, în crestere cu 21,90%.

La autoturisme, top-ul pe marci dupa primle 8 luni ale anului 2016 este condus de catre:

1. Dacia, cu 20.968 unitati, 29,70% cota de piata, dar pe un volum în scadere cu 3,70% fata de perioada similara din 2015

2. Volkswagen cu 7.384 unitati, 10,50% cota de piata, volume în crestere cu 18,70% fata de 2015

3. Skoda cu 6.611 unitati, 9,4% din total piata, volume în crestere cu 20,20%

4. Renault cu 5.243 unitati, 7,40% cota de piata, volume mai mari cu 41,40%

5. Ford cu 4.362 unitati, 6,20% din total piata, volume în crestere cu 12,10%

6. Opel cu 3.325 unitati, 4,70% din total piata, volume mai mari cu 41,60%

Opel

Pe modele situatia sta astfel:

1. Dacia Logan este cel mai bine vândut model: cu cele 9.315 unitati si o scadere de 10,10% comparativ cu 2015, livrate pe piata autohtona în primele 8 luni al acestui an

2. Dacia Sandero cu 4.433 unitati si o crestere de 17,30%

3. Dacia Duster cu 3.704 unitati si o scadere de 12,40%

4. Skoda Octavia cu 2.784 unitati si o crestere de 9,80%

5. Renault Clio cu 2.159 unitati si o crestere de 52%

Clio

Analizând segmentarea pe clase, observam faptul ca doar vânzarile de autoturisme din clasele superioare, adica E si F au înregistrat scaderi de 1,50% si respectiv 11,20%, toate celelalte fiind pe plus:

- A: +1,80%

- B: +21%

- C: +5,70%

- D: +25,40%

- SUV: +26,50%

- MPV: +21,400%

In functie de tipul de combustibil, autoturismele diesel continua sa scada ca si pondere în total piata, ajungând, pe ansamblul celor 8 luni din 2016, la o pondere de 48,30%, comparativ cu anul 2015, când, dupa aceeasi perioada, ponderea acestora era de 54%.

Din primele 10 marci/modele cele mai vândute, 7 marci si respectiv 6 modele au o pondere a vânzarilor cu motorizari diesel peste aceasta medie (48,30%).

In ceea ce priveste autoturismele hibride sau 100% electrice, remarcam o dublare a volumelor vândute la 8 luni si o crestere de 109,20%, desi, înca, pe volume extrem de mici, doar 571 de unitati în 2016 fata de 273 în 2015. Ca urmare, si ponderea lor în total piata s-a dublat, de la 0,40% în 2015 la 0,80% în 2016.

In functie de tara de provenienta a autoturismelor, situatia se prezinta astfel:

1. 27,60% sunt de provenienta autohtona

2. 21,90% sunt fabricate în Germania

3. 11,50% sunt fabricate în Cehia

4. 8,90% sunt fabricate în Spania

5. 7,20% sunt fabricate în Franta

In acest context, vânzarile de autoturisme din productia autohtona au scazut în primele 8 luni din 2016 cu 5% fata de aceeasi perioada din 2015, în timp ce vânzarile de autoturisme din import au înregistrat o crestere consistenta, de 24,70%. 

Comentarii (1):

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto