11.21.2019 9:27

Cum se curata filtrul de particule diesel?

Filtrul de particule diesel elimina particulele de funingine din gazele de esapament.

Sistemul include o functie de autocuratare care este executata în mod automat în timpul mersului. Filtrul este curatat prin arderea particulelor de funingine la temperaturi foarte înalte. Acest proces are loc automat în conditii presetate de rulare si poate dura maximum 25 de minute. Consumul de combustibil poate creste în aceasta perioada. Emisiile de mirosuri si fum ce au loc în cursul acestui proces sunt normale.

În anumite conditii de rulare, de exemplu calatorii scurte, este posibil ca sistemul sa nu activeze procesul automat de autocuratare. Daca filtrul de particule diesel necesita curatarea si conditiile de deplasare nu au permis initierea procedurii de curatare automata, lampa de control clipeste. Continuati deplasarea, mentinând turatia motorului la peste 2.000 rot/min. Daca e necesar, comutati într-o treapta inferioara de viteze. Curatarea filtrului de particule diesel este astfel initiata.

Atentie! Nu se recomanda oprirea autovehiculului sau a motorului în timpul procesului de curatare.

Daca procesul de curatare este întrerupt de mai multe ori, exista un risc crescut de provocare a unei avarii grave de motor. Curatarea se face mai rapid la turatii ale motorului si sarcini ridicate. Lampa de control se stinge imediat ce procesul de autocuratare a filtrului se încheie. 

Comentarii (20):

  1. Infundarea filtrului de particule depinde de multi factori (calitate combustibil, stil condus, tipul drumurilor parcurse preponderent: urban/ extraurban, durata curselor, uleiul folosit, starea tehnica generala a masinii etc).
    Mai grav este faptul ca multe persoane, in necunostinta de cauza, opresc motorul in timpul procesului de regenerare. Martorii din bord se sting insa consecintele sunt foarte neplacute. Cantitatea de particule nearse acumulate in filtru este atat de mare incat regenerarea automata nu se mai poate efectua.
    Ce este de facut in aceasta situatie? Iesi cat mai des in afara orasului si sa mergi macar 30 km cu motorul turat la 2500-3000 rpm, cu viteza constanta. Poti sa folosesti si un aditiv Solutie pentru potentarea regenerarii uscate a filtrelor DPF care ajuta regenerarea si previne infundarea (sunt special concepute pentru filtre DPF cu REGENERARE USCATA; ex JLM DPF Cleaner sau Liqui Moly).
    Daca nici varianta aceasta nu mai functioneaza mai ramane sa apelezi la curatare filtre DPF/FAP. Acest lucru se face de catre firme specializate care iti ofera si garantie.
    Bineinteles ca la romani exista multe alte variante mai putin ortodoxe sau sanatoase.
    Inainte de a lua o decizie pune masina pe tester. Chiar daca de cele mai multe ori DPF-ul e de vina, nu intotdeauna e de la el. Pot fi si senzorii, EGR-ul sau doar vreun amarat de furtun fisurat..

    • Eu am rezolvat la Foldes Sinaia. Aveam mai multe probleme la masina, de la service imi tot schimbau cate ceva la fiecare vizita… am primit ce am avut nevoie la preturi forte bune si de filtru sunt multumit cu 400 lei.

    • Firma cea mai serioasa care curata DPF gasiti la Odorheiu Secuiesc, Gordius Impex! Ei curata filtre de 8 ani, a fost prima firma din tara care s-a ocupat cu curatirea filtrelor de particule! Garantie 14 luni la preturi fara concurenta!

  2. Sunt multi “specialisti” la noi.. Romanu’se pricepe la orice iar firme sunt multe care dau gauri, baga aparatul cu presiune la orice spalatorie, sparg ceramica si iti pun ca merge si asa.
    Serioase si care sunt si la indemana (promovate) sunt vreo doua.. Incearca Laborex SRL Ploiesti (curatari chimice auto si industriale).

  3. Am curatat anul trecut in mai filtru particule de pe Range Rover 3.6 TDi la Odorheiu Secuiesc la Gordius. Sunt super multumit de rezultat. Recomand cu incredere. Pret fara concurenta si garantie 14 luni!!!

  4. In luna noiembrie anul trecut am curatat filtru de particule la o firma spacializata undeva in comuna Ciorogarla. Sunt foarte multumit de rezultat. Oamenii sunt super profesionisti, au o masinarie adusa din Italia si nu taie filtru, nu gaureste, iar operatiunea de curatare dureaza cca 2 ore. Am platit 350 de lei ,am primimit fisa tehnica de interventie si garantie de 1 an. In plus am fost martor la intregul proces de curatare.

  5. Luna trecuta am avut probleme cu filtru FAP la Ford Focus. Am dus masina la Autonovex, reprezentanta Ford din Brasov. Ei colaboreaza cu firma Gordius din Odorhei. Au demontat filtru si au trimis la Odorhei pentru curatare.Dupa 3 zile masina era gata. De atunci folosesc zilnic si totul merge perfect! Important, nu am cheltuit o avere si problema este rezolvata!!!

  6. Nu cred ca este din cauza filtrului de particule. Eu va recomand sa mergeti la reprezentanta VW si sa faceti testul acolo cu tester original. Platiti peste tot si pana la urma tot acolo trebuie sa mergeti! Trebuie stiut ca orice problema aveti la motor pana la urma duce la infundarea filtrului!

  7. Thermic merita facut curatare la filtru particule dar chimic nu! Eu am incercat cu chimicale , fara rezultat , dupa o saptamana am trimis sa fie curatat thermic si este OK!

  8. Salut! Vad ca va pricepeti la masinile diesel. Am si eu o problema si sper ca de la voi gasesc raspuns. De curand am cumparat un Citroen c4 coupe varianta vts 2.0. De fiecare data cand porneac masina martorul din bord ramane aprins ‘check engine’ si ma averrizeaza ca aditivul de particule este scazut ( Aditive particle is too low) .
    Am cautat tot internetul asta si am vazut ca la masina care o am eu are un butoias in care se pune aditivul asta. Spuneti’mi va rog unde il gasesc. Am cautat in toata masina asta ai nu l’am gasit. Nici un tutorial de pe youtube sau forum’uri nu i’mi spune treaba asta. Stiti cumva sa ma lamuriti? Mentionez ca o sa merg la reprezentanta Citroen sa vad care e treaba dar macar sa stiu si eu ceva de masina.. Multumesc anticipat si scuze daca am gresit locul in care sa intreb.

  9. Buna Silviu. In doua locuri poti sa te uiti dupa rezervor aditiv filtru particule: sub masina langa rezervorul de motorina sau in fata roti stanga spate sub podea si este acoperit cu un plastic!

  10. Am citit. Am inteles in mare cum se procedeaza. Chestia care nu am inteleso. Eu cum imi dau seama ca procesul de regenerare a inceput. Ca doar nu imi scrie nicaieri . Proces regenerare inceput. Ce trb sa urmaresc. Eu merg cu ea spre exemplu sunt in oras cum stiu eu ca ea isi face sau nu regenerarea.?ca a inceput procesul sau nu. Am un b6 2006 passat. Si de ce va vreme m-am cam saturat de aceasta problema. Si am si iesit pe autostrada si tot nimik

  11. salut am si eu probleme cu filtru de particule ,tipa asa miau zis de la service BMW si cine ma poate ajuta cu un nr de la servis care curata…merci

  12. Salut baieti! Dar un service in Bucuresti care sparg filtru nu stie nimeni! Va rog sa ma ajutati si pe mine cu un nr de tel!

  13. Da la Bacau este, dar a fost cineva acolo si a vazut ce este acolo? Eu am fost si am vazut! N-au nici o legatura cu curatare filtru particule! Am vazut un cantar de bucatarie si niste improvizatii de doi lei! Cautati firme serioase pentru ca jucati cu banii vostrii!!!

  14. Nu recomand nici eu firma din Bacau! Este o pacaleala! Spala filtrele cu jet de apa si dupa aceea pun in cuptor artizanal care n-are nici o legatura cu particel filter! Dupa toate astea incearca sa desfunde gaurile cu sarma de otel!!! Jale ce este acolo!

  15. Curatare filtru particule profesional cu garantie 14 luni, factura si chitanta doar la Gordius din Odorheiu Secuiesc! Prima firma din Romania care a inceput curatarea si comercializarea filtrelor de particule! Experienta! Calitate!

Lasă un răspuns către Constantin Anulează răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto