05.26.2019 11:29

Crestere consistenta in primele 7 luni din 2016

In primele sapte luni din acest an piata auto din Romania a avut o crestere consistenta

Cu un volum al vânzarilor important realizat in luna iulie 2016, adica 14.718 unitati, primele 7 luni din 2016 înregistreaza o crestere consistenta comparativ cu aceiasi perioada din 2015, respectiv un plus de 14,80%. La aceasta crestere autoturismele contribuie cu un un plus de 12,90%.

Trebuie însa mentionat un fapt evident: vânzarile consistente înregistrate în ultimele 2 luni în raport cu primele 5 luni din 2016 se datoreaza, în mare parte, unei acumulari a cererii, pe fondul asteptarii generata în piata de demararea târzie a Programului “Rabla”, doar in data de din 14 iunie 2016.

Si pe plan european remarcam în primele 7 luni din 2016 o crestere generala consistenta a vânzarilor de autoturisme, cele mai mari piete, care împreuna acopera aprox. 3/4 din totalul SM UE), înregistrând cresteri relativ importante:

- Franta: +6,10%

- Germania: +5,40%

- Italia: +17,10%

- Spania: +11%

- UK: +2,80%

In ceea ce priveste raportul PF/PJ, în iulie 2016, este prima luna din ultimii 4 ani si jumatate, în care vânzarile de autoturisme catre PF (persoane fizice) au fost superioare ca si numar celor realizate catre PJ (persoane juridice). Acest fapt se datoreaza achizitiei de masini noi facuta prin pornirea Programului Rabla:

- 55%: PF

- 45%: PJ

Pe ansamblul celor 7 luni însa din acest an, raportul continua sa fie net în favoarea PJ:

- 72%: PJ

- 28%: PF

Aceste date arata în mod elocvent, atât efectul de asteptare dar si cel de distorsiune a pietei generate de catre Programul “Rabla” care, si în acest an, a întârziat foarte mult.

Pe un alt palier al analizei, cel legat de impactul autovehiculelor rulate, se observa faptul ca, în primele 7 luni din 2016, înmatricularile de autoturisme rulate provenite din import au crescut si ele comparativ cu 2015, dar cu un mult mai consistent 21,90%, ceea ce face ca raportul dintre cele rulate si cele noi sa fie unul în crestere, respectiv de aprox. 3,5 autoturisme rulate la unul nou.

Analiza sectoriala

I. Productia nationala

In luna iulie 2016 au fost fabricate 29.932 autovehiule, cu 16,60% mai putin decât în luna precedenta, volum care contribuie la o productie totala de automobile pe ansamblul primelor 7 luni de 231.206 unitati, adica cu 8,20% mai putin decât în perioada similara din 2015.

Dintre acestea, 205.466 au fost produse de catre Dacia si 25.740 de catre Ford.

Volumele cele mai mari le-a înregistrat:

1. Dacia Duster, din care au fost fabricate 119.902 unitati, cu 15% mai mult decât în primele 7 luni din 2015

2. Dacia Sandero, 36.050 unitati, cu 11% mai putin decât în 2015

3. Ford B-MAX, 25.740 unitati, cu 15,60% mai putin decât în 2015

4. Dacia Logan MCV, 25.562 unitati, +2,80%

5. Dacia Logan, 23.952 unitati, cu 53,70% mai putin fata de aceeasi perioada din 2015

Logan

II. Exportul

Cu cele 209.050 unitati exportate în primele 7 luni din acest an, consemnam o scadere de 8,40% comparativ cu perioada similara din anul 2015, aceasta fiind rezultatul scaderilor înregistrate în 6 din cele 7 luni ale acestui an, comparativ cu lunile similare din 2015.

Cel mai exportat model în primele 7 luni din 2016 a fost:

1. Dacia Duster, 115.405 unitati, în crestere cu 15,70% fata de 2015

2. Dacia Sandero, 30.835 unitati, cu o scadere de 15,20%

3. Ford B-MAX, 25.737 unitati, cu o scadere de 15,60%

4. Logan MCV, 23.274 unitati, cu o scadere de 1,30%

5. Dacia Logan, 13.799 unitati, cu o scadere de 63,90%. In acest caz se simte necesitatea introducerii unui model nou!!!

Stepway

Ar mai fi de remarcat faptul ca 90,40% din productia nationala realizata în primele 7 luni din 2016 a fost exportata, procent similar cu cel de anul trecut, 90,70%.

III. Vânzarile

Cu un volum total de 14.718 unitati vândute în luna iulie, din care 12.831 autoturisme, adica 87,20% si 1.887 vehicule comerciale, adica 12,80%, înregistram, dupa primele 7 luni din 2016, un volum total de 75.869 unitati, cu 14,80% mai mult decât în primele 7 luni din 2015.

Autoturismele, care reprezinta 80,80% din vânzarile realizate în prime 7 luni din 2016, adica 61.282 unitati, înregistreaza o crestere de 12,90%, iar vehiculele comerciale: atat marfa cat si persoane, 14.587 unitati cu o crestere de 23,30%.

La autoturisme, top-ul pe marci dupa primle 7 luni ale anului 2016 este condus de catre:

1. Dacia, cu 18.517 unitati, 30,20% cota de piata, dar pe un volum în scadere cu 6,60% fata de perioada similara din 2015

2. Volkswagen cu 6.386 unitati, 10,40% cota de piata, volume în crestere cu 23% fata de 2015

3. Skoda 5.905 unitati, 9,60% din total piata, volume în crestere cu 20,60%

4. Renault 4.649 unitati, 7,60% cota de piata, volume mai mari cu 38%

5. Ford 3.711 unitati, 6,10% din total piata, volume în crestere cu 8,10%

6. Opel 2.663 unitati, 4,30% din total piata, volume mai mari cu 38,10%

Corsa

Pe modele:

1. Cu cele 8.059 unitati si o scadere de 13,70% comparativ cu 2015, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primele 7 luni din 2016

2. Dacia Sandero cu 4.123 unitati si crestere de 14%

3. Dacia Duster cu 3.224 unitati si o scadere de 16,70%

4. Skoda Octavia cu 2.546 unitati si o crestere de 13,50%

5. Renault Clio cu 1.999 unitati si o crestere de 55,60%

Clio

Analizând segmentarea pe clase, observam o evolutie mixta, respectiv scaderi ale claselor:

- clasa A: scadere de 0,70%)

- clasa E: scadere de 10,30%

- clasa F: scadere de 19,30%

si cresteri ale claselor:

- clasa B: 19,60%

- clasa C: 3,30%

- clasa D: 29,60%

- clasa SUV: 24,10%

- clasa MPV: 22,70%

In functie de tipul de combustibil, autoturismele diesel pierd suprematia detinuta pâna acum, ajungând pe ansamblul celor 7 luni din 2016 la o pondere de 49%, în scadere fata de aceeasi perioada din 2015, când, dupa primele 7 luni, ponderea acestora era de 54%.

Situatia vânzarilor ne arata faptul ca din primele 10 marci/modele cele mai vândute, 8 marci si respectiv 6 modele au o pondere a vânzarilor cu motorizari diesel peste aceasta medie (49%).

In ceea ce priveste autoturismele hibride sau 100% electrice, remarcam o crestere importanta dupa aceste prime 7 luni din 2016, respectiv +63,40%, desi pe volume extrem de mici (402 de unitati în 2016 fata de 246 în 2015). Ca urmare, si ponderea lor pe total piata, a crescut usor, de la 0,50% în 2015 la 0,70% în 2016.

In functie de tara de provenienta a autoturismelor, situatia se prezinta astfel:

- 28,20% sunt de provenienta autohtona

- 21,50% sunt fabricate în Germania

- 11,90% sunt din Cehia

- 8,60% din Spania

- 7,90% din Franta

In acest context, vânzarile de autoturisme din productia autohtona au scazut în primele 7 luni din 2016 cu 7,90% fata de aceeasi perioada din 2015, în timp ce vânzarile de autoturisme din import au înregistrat o crestere consistenta, de 23,90%.

Dacia

Alte studii si analize pot fi gasite pe www.apia.ro 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto