10.01.2020 19:12

Anul 2012 – început slab

Pe ansamblul pietei, livrarile totale (autoturisme + vehicule comerciale) au înregistrat o scadere de cca. 23% fata de anul trecut. In interiorul acestei scaderi, avem autoturismele cu -21%.

Analiza sectoriala.

I. Productia nationala.

Aceasta a înregistrat o crestere totala de 4,60% (volum total 25.928 unitati), cu +4,40% la autoturisme (24.747 unitati) si +9,10% la vehiculele comerciale, acestea din urma pe un volum total de 1.181 unitati. In conditiile unei cereri interne extrem de reduse, este de remarcat faptul ca peste 99% din productie a fost exportata.

II. Exportul.

Si aici înregistram o crestere de 6,50% fata de ianuarie 2011 pe un volum total de 25.832 unitati. În interiorul acestei cifre, avem cresterea autoturismelor cu 4,90% (volum total 24.666 unitati), iar cea a vehiculelor comerciale, mult mai importanta, de 56,70% (1.166 unitati). Cel mai cautat model la export în ianuarie a fost Dacia Duster (12.116 unitati), urmat de Sandero (6.699 unitati) si Logan MCV (3.005 unitati).

III. Vânzarile.

Vânzarile de autovehicule au scazut însa cu 23% fata de ianuarie 2011, autoturismele înregistrând o scadere de cca. -21,0%. La autoturisme, top-ul pe marci este format în continuare de Dacia, cu 887 unitati vândute (25% din total), urmata de Volkswagen (478 unitati / 13%), Skoda (325 unitati / 9%), Ford (222 unitati / 6%), Renault (217 unitati / 6%), si Audi (135 unitati / 4%). Pe modele, Dacia Logan ramane cel mai vandut, urmat de Duster, Skoda Octavia, VW Golf si Logan MCV.

Analizând segmentarea pe clase, constatam faptul ca tendinta de anul trecut se mentine. Astfel, clasele A-C ce cuprind autoturisme cu preturi relativ mici, dar cu volume importante, precum si cea Monovolum (împreuna 63% din piata), înregistreaza scaderi foarte mari (între -28% si -50%, în timp ce clasele care includ autoturisme cu preturi mai mari (37% din piata), au cresteri procentuale de doua cifre (între +15% si +150%). In functie de tipul de combustibil, Ianuarie 2012 continua trendul remarcat în 2011, respectiv cel de crestere a ponderii autoturismelor cu motoare diesel, aceasta ajungând la 60,50% fata 44,20% în Ianuarie 2011.

In ceea ce priveste vehiculele comerciale usoare (LCV), regasim în top 5 Dacia, Ford, Volkswagen, Fiat si Renault, acestea ocupând cca. 2/3 din totalul livrarilor raportate.

Piata în 2012.

In ceea ce priveste piata auto în 2012, aceasta va fi influentata în mod pozitiv de introducerea deductibilitatii TVA intr-un procent de 50%, precum si de eventualitatea (dar si momentul) reluarii Programului “Rabla”.

Ca si impact negativ, avem în vedere reducerea taxei de poluare pentru autovehiculele cu norme de poluare inferioare Euro4. Acest factor s-a manifestat deja în luna Ianuarie, când intrarile de autoturisme rulate în parcul national a fost dublu comparativ cu cel al celor noi.

De asemenea, influente importante (-/+) pot apare ca urmare a situatiei economice generale (la nivel european si / sau autohton). Ca urmare, sunt conditii (dar si incertitudini) ca livrarile sa înregistreze usoare cresteri fata de volumele din 2011.

sursa: APIA 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto