- Auto Business – Informatia auto de care ai nevoie! - http://www.auto-business.ro -

Sport BluResponse

Posted By Florin Morariu On 9 martie 2013 @ 13:45 In Anvelope auto,Auto Sport,Evenimente | No Comments

Producator de anvelope Dunlop prezinta viitorul sau produs pentru curse la Geneva. Noile anvelope de curse Sport BluResponse sunt dezvolate pentru GreenGT H2, prima masina cu propulsie pe hidrogen de la Le Mans.

Dunlop, producator de anvelope de înalta si ultra-înalta performanta si unul din liderii la nivel mondial, a afirmat cu ocazia celei de-a 125-a aniversari ca în perioada imediat urmatoare nu numai ca va privi cu mândrie înapoi la mostenirea sa din curse si din condusul de zi cu zi, ci va privi si în viitor la urmatorii sai 125 de ani. Inventatorul anvelopei pneumatice si furnizorul numarul 1 la nivel global de anvelope în motorsport a început recent sa se concentreze pe sprijinirea surselor alternative si mai eficiente de carburant si energie în anumite zone pentru cursele pe circuit.

Desi Dunlop a dezvoltat, deja de multi ani încoace, tehnologii pentru masini cu carburant hibrid, electric si alternativ, centrul sau tehnic pentru motorsport a sprijinit direct aceasta activitate atunci când a anuntat oficial ca va furniza anvelope pentru GreenGT H2, prima masina de la Le Mans cu propulsie pe hidrogen. Odata cu acest anunt, Dunlop îsi ia efectiv angajamentul unui program specific de dezvoltare menit sa furnizeze anvelope pentru generatiile viitoare de masini de curse electrice sau cu propulsie pe hidrogen.

Dupa cum explica Sebastien Montet, managerul de design si dezvoltare a anvelopelor de curse în cadrul Dunlop Motorsport, exista trei mari provocari pentru proiectantii de anvelope atunci când sunt chemati sa dezvolte anvelope pentru masinile din motorsport ale viitorului: “Cu vehicule precum GreenGT H2, trebuie sa ne gândim si la greutatea vehiculelor, la diferitele caracteristici ale motorului si la îmbunatatirea consumului de carburant. O schimbare în ceea ce priveste greutatea vehiculului va însemna o crestere a fortelor sustinute de anvelopa, diferitele caracteristici ale cuplului motor se traduc prin cresterea rigiditatii longitudinale a anvelopei, iar îmbunatatirea eficientei consumului de carburant va fi optimizata printr-o rezistenta la rulare mai mica a anvelopelor pe care noi le cream.”

Rezistenta la rulare mai mica, obtinuta prin compusi capabili sa genereze mai putina caldura si prin forme optimizate ale carcasei, are în spate aceleasi principii de design ca si anvelopa omonima de strada ce si-a facut de asemenea debutul european la salonul de la Geneva.

GreenGT H2, care va concura în 2013 la cursa de 24 de ore de la Le Mans, este prima masina de curse din lume cu propulsie pe hidrogen, având în spate o tehnologie special dezvoltata pentru un sistem cu propulsie electrica. Propulsia pe hidrogen are un imens potential în oferirea puterii necesare unei masini din motorsport, iar, pentru a maximiza aderenta si pentru a creste eficienta consumului de energie în cazul unei astfel de masini, o anvelopa trebuie sa fie proiectata în acord cu setarile specifice ale masinii.

Cuplu motor vectorial

Viitoarele masini de curse cu carburant alternativ se vor baza din greu pe un cuplu motor vectorial, care are o influenta deosebita asupra designului anvelopei.

Montet adauga: “Controlul cuplului motor vectorial în viraje este adesea vazut ca fiind “Mâna lui Dumnezeu” pentru capacitatile de virare atât pe circuit cât si pe strada, dar beneficiile substantiale ale acestei tehnologii nu valoreaza nimic fara un profil adecvat al anvelopei.

În timp ce controlul lateral al distributiei cuplului repartizeaza inegal cuplul motor la rotile din stânga si din dreapta, tehnologia cuplului motor vectorial asigura în mod diferentiat capacitatea de a varia cantitatea de putere trimisa la fiecare roata, iar aceasta permite o accelerare laterala optima. Astfel, suspensia poate fi utilizata pentru a controla reactia vehiculelor în timp ce cuplul motor vectorial se concentreaza asupra stabilitatii.

Impactul profilului anvelopei

Luând în considerare doar compusul anvelopei, echilibrul optim pentru o masina bine controlata pe diferite tipuri de circuit, de diferite suprafete si în diferite tipuri de viraje, precum si fortele legate de controlul uzurii, reducerea uzurii neuniforme, controlul temperaturii anvelopelor si rezistenta la rulare scazuta vor fi determinate de compusul folosit. Pentru a ajunge la cele mai bune rezultate, compusul trebuie sa fie optimizat pentru fiecare circuit în parte. Dunlop a dezvoltat un proces de “caracterizare a circuitului” care utilizeaza simularea unei timp pe turul de pista pentru a evalua activitatea înregistrata de fiecare anvelopa si pentru a predefini o schema a unui compus de baza pentru fiecare circuit. Utilizarea diferitelor harti ale cuplului motor vectorial pe o anumita masina ar putea ajuta la reechilibrarea compusului si la reconfigurarea alegerilor pentru fiecare traseu în parte”, a explicat Montet.

Acest tip de curse pune în evidenta importanta eficientei consumului de carburant din lumina posibilitatii echipelor de a-si adjudeca victoria”, a declarat Sanjay Khanna, Managing Director, marca Dunlop. “În fond, carburantul este o greutate în plus în masina, care îi împiedica performanta. În acelasi timp, cu cât este mai eficient consumul de carburant al unei masini, cu atât mai multe tururi de pista poate parcurge fara a se opri la boxe pentru alimentare. Iar aici Dunlop joaca un rol crucial, oferind cea mai buna rezistenta la rulare si o performanta echilibrata, pentru a asigura victoria în cursa ajutând masina sa reduca atât cantitatea de combustibil necesar cât si consumul. Pentru noi aceasta este o mare provocare, iar la cea de-a 125-a noastra aniversare aceasta inovatie atât pentru curse cât si pentru condusul de zi cu zi este o noua piatra de hotar marca Dunlop.

Despre Dunlop

Dunlop este unul dintre propducatorii de anvelope de înalta si ultraînalta performanta lideri la nivel mondial, cu un impresionant palmares de recorduri si victorii în morotsport. Experienta extinsa pe care Dunlop a acumulat-o în cursele de profil a condus la tehnologii inovative pentru dezvoltarea anveopelor proiectate pentru condusul de zi cu zi. Cautând mereu sa masimizeze placerea de a conduce, Dunlop ofera tuturor tipurilor de conducatori auto performanta si durabilitatea celor mai recente tehnologii pentru anvelope, incluzând aici anvelope cu tehnologia RunOnFlat, care echipeaza vehicule precum Mini, BMW Seria 1, Seria 3, Seriile 5/6 Series, X5/X6 si altele.

Multi din producatorii de vehicule de top lideri la nivel mondial, printre care se numara Alfa Romeo, AMG, Audi, Bentley, BMW, Jaguar, Lexus, Mercedes-Benz, VW si Porsche, aleg Dunlop ca echipare standard. 


Article printed from Auto Business – Informatia auto de care ai nevoie!: http://www.auto-business.ro

URL to article: http://www.auto-business.ro/evenimente/sport-bluresponse-2.html

Copyright © 2012 Autobusiness. All rights reserved.