11.17.2019 12:36

In lupta pentru podium

Echipa Hyundai Motorsport se lupta pentru podium in Raliul Sardiniei

 

  • Echipa Hyundai Motorsport a incheiat specialele solicitante de sambata cu o masina pe podium si o alta in top 4

 

  • Pilotul Hayden Paddon a detinut pozitia de lider pana la jumatatea zilei, dar a cedat o pozitie in urma unor probleme tehnice pe probele de dupa-amiaza

 

  • Pilotul Thierry Neuville a recuperat timpul pierdut si a finalizat ziua pe locul al IV-lea, in timp ce Dani Sordo a abandonat cu probleme la pompa de benzina

Echipa Hyundai Motorsport a avut un ritm competitiv si in penultima zi a Raliului Sardiniei, una dintre cele mai lungi si solicitante etape din Campionatul Mondial.

Nu a fost o zi lipsita de probleme, duritatea probelor speciale afectand toate cele trei echipaje, cu toate acestea, inaintea ultimei zile, Hyundai Motorsport are un echipaj pe podium si un altul instalat confortabil pe pozitia a patra.

Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC) si John Kennard, copilotul sau, au inceput ziua de sambata in postura de lideri si erau decisi sa se lupte pe fiecare proba speciala. Echipajul neozeelandez a reusit timpi de top trei pe primele probe ale zilei si a ajuns in parcul de service cu un avans de 9,3 secunde fata de Sebastien Ogier, campionul mondial en-titre. Pe bucla de dupa-amiaza, cei doi au avut o misiune mult mai dificila. Rasucirea de pe PS17 (Monti di Ala 2) si ruperea unui suport al cutiei de viteze i-a costat timp, cei doi avand o abordare mai prudenta pe ultimele probe. La finalul zilei, Paddon ocupa a doua pozitie a clasamentului si este pregatit sa se lupte pana la final pentru un loc pe podium.

Paddon

Ne asteptam sa avem o zi mai dificila decat cea de vineri. Masina s-a comportat excelent si am profitat la maximum de pozitia la start, stiam insa ca dupa-amiaza nu va fi la fel de usor. Am continuat cu prudenta si am reusit sa incheiem ziua. Avem un avans confortabil si duminica vom incerca sa ne pastram aceasta pozitiie, ceea ce pentru noi inseamna un rezultat fabulos. Raliul nu s-a incheiat inca, asa ca trebuie sa ramanem concentrati pana la final”, a declarat Paddon.

Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC) a trecut peste problemele de vineri si a reusit sa-si imbunatateasca pozitia in clasament, dupa o zi incredibila in care s-au parcurs peste 212 km de proba speciala. Belgianul a debutat cu al doilea timp pe PS11 (Ittiri Arena 1), dupa care a avut o problema pe care a reusit sa o rezolve impreuna cu Nicolas Gilsoul, copilotul sau. Cei doi au avut o intarziere de patru minute la startul pe PS13 (Coiluna-Loelle 1) si au primit o penalizare de 40 de secunde. Echipa de mecanici a reusit sa remedieze toate defectiunile in parcul de service de la jumatatea zilei, iar Neuville a castigat speciala cu numarul 16, a patra pentru Hyundai Motorsport in acest sfarsit de saptamana.

Nu a fost o zi usoara, dar avem si lucruri pozitive despre care putem sa vorbim. Echipa a facut o treaba fantastica si ma bucur ca am recompensat munca lor cu o victorie de proba speciala. Bucla de dupa-amiaza a fost foarte dura si sunt multumit ca am finalizat pe locul al patrulea.”, a mentionat Neuville.

Sordo

Dani Sordo (#8 Hyundai i20 WRC) si  Marc Marti, copilotul sau, au inceput ziua conform regulamentului, dupa abandonul de vineri. Problemele au fost rezolvate in parcul de service, iar Dani Sordo va lua startul duminica, tot in Rally 2, pe ultimele patru probe speciale.

Am inceput ziua cu o dispozitie buna si chiar daca nu eram implicati, la fel ca vineri, in lupta pentru un loc pe podium, m-am simtit confortabil la volan. Ne dorim sa incheiem intr-o nota pozitiva, asa ca vom reveni in raliu duminica”, a adaugat Sordo.

Hyundai Motorsport se lupta pentru cel de-al doilea podium din 2015 in Raliul Sardiniei, modelul Hyundai i20 WRC demonstrandu-si potentialul pe probe extrem de dificile: inca o victorie pe o proba speciala si timpi de top cinci pentru toate echipajele implicate.

A fost o zi de curse intensa. In final, a fost pozitiva, cu Hayden pe doi si Thierry pe patru. Am avut o serie de probleme, cea mai mare fiind cea care a dus la abandonul lui Dani Sordo. Este frustrant, mai ales dupa ritmul pe care l-a avut pe tot parcursul probelor. Thierry a castigat o proba si, chiar daca a pierdut timp din cauza unei probleme mecanice, a fost foarte competitiv. A reusit sa recupereze pozitii importante si acum este confortabil pe locul al patrulea. Hayden a avut inca o zi buna si a continuat sa impresioneze. A reusit sa se lupte cu Ogier pana la primul parc de service al zilei si a pierdut timp din cauza unei probleme la cutia de viteze. Este pe locul al doilea in acest moment si duminica mai avem patru probe speciale. Vom aborda totul la fel de concentrati si vom face tot posibilul pentru a ne pastra aceste pozitii”, a declarat si Michel Nandan, directorul echipei.

Duminica, in ultima zi a raliului, sunt programate patru speciale (doua probe cu o lungime de 11 km care vor fi parcurse de doua ori). Cala Flumini (11,77 km) va fi si Power Stage, proba pe care pilotii pot acumula puncte suplimentare.

Rezultate Raliul Sardiniei dupa ziua a doua:
1. S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 3:54:43.9
2. H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +2:13.6
3. M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +3:25.6
4. T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +3:57.0
5. E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +5:15.5
6. J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +8:08.6
7. Y. Protasov / P.Cherepin (Ford Fiesta RS WRC) +13:32.4
8. P. Andreucci / A. Andreussi (Peugeot 208 T16) +13:39.4
9. J. Kopecky / P. Dresler (Skoda Fabia R5) +15:30.8
10. Y. Al Rajhi / M. Orr (Ford Fiesta RRC) +16:28.8

24. D. Sordo / M. Martí (Hyundai i20 WRC) +52.54.0

Neuville

Despre Hyundai

Hyundai Auto Romania, parte a Grupului Tiriac, este reprezentantul marcii Hyundai in Romania din anul 1994 si aduce pe piata nationala 8 modele Hyundai, atat din gama autoturismelor, cat si din cea a autovehiculelor comerciale usoare. Fondata in 1967, Hyundai Motor Company s-a transformat in Hyundai-Kia Automotive Group, care este cotat drept al cincilea producator auto la nivel mondial incepand din anul 2007. 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto