12.05.2019 15:51

Know-how-ul si tehnologia de la GE a dus la construirea unui monopost mai rapid

Renumita pentru desfasurarea competitiei in locatii exotice, Formula 1 aduce la start cele mai rapide masinii.

La sfârsitul saptamânii trecute, sportul care a ocolit Statele Unite din anul 2007 s-a întors în SUA,  la Austin (Texas), unde localnicii au construit primul circuit national F1 din ultimii peste 30 de ani.

La Austin s-a aflat si Alexander Rossi, singurul american posesor al superlicentei pentru masinile de Formula 1, alaturi de echipa sa – Caterham F1, al carei „partener premium” este General Electric. GE nu a oferit în acest caz doar o sponsorizare obisnuita. Dincolo de monograma GE care se regaseste pe monoposturile de culoare verde închis ale echipei Caterham, sub capota masinilor echipei Caterham s-au regasit tehnologie si know-how de la GE.

Mark Smith, directorul tehnic al echipei Caterham F1, spune ca F1 tinde sa se bazeze pe tehnici care se folosesc deja de 15 – 20 de ani si „nu acorda suficienta atentie modului în care se fac lucrurile în alte domenii”, cum ar fi domeniul aerospatial. „Datorita parteneriatului cu GE, putem sa ne oprim si sa gândim dintr-o alta perspectiva,” declara Smith.

Smith si Rossi, pilotul de teste al echipei Caterham F1, sunt deja încântati ca pot profita de expertiza GE în domenii precum aerodinamica motoarelor de avioane, gestionarea caldurii, materiale noi, cum ar fi materialele compozite, dar si metode de testare nedistructive, cum ar fi ultrasunetele.

În Formula 1 chiar si un reglaj fin conteaza. Rossi spune ca daca înaltimea frontala a masinii ar putea fi coborâta cu doar 1 mm folosind un software de aerodinamica de la GE Aviation, monopostul ar fi mai rapid. „Nici nu ne putem imagina ce impact ar avea noile îmbunatatiri asupra dinamicii masinii,” spune Rossi.

Parteneriatul s-a încheiat în momentul cel mai potrivit. În 2014, noile reglementari privind cursele de Formula 1 vor limita dimensiunea motoarelor F1 si debitul de combustibil. „Viitoarele reglementari vor schimba cu adevarat masina,” spune Smith. „Cuvântul de ordine este eficienta.” Smith spune ca accesul la software, tehnologie si cercetatori GE permite echipei Caterham F1 sa îmbunatateasca modelul monopostului într-un mod mai eficient si la costuri mai scazute. „Exista oportunitati clare aici,” spune acesta. 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto