05.25.2020 9:01

Din nou in puncte.

Revenit pe plaiuri pitestene, Campionatul National de Raliuri – Dunlop – 2009 avea sa aduca ca ultima etapa Raliul Argesului Euromall.


Din nou in puncte.

Revenit pe plaiuri pitestene, Campionatul National de Raliuri – Dunlop – 2009 avea sa aduca ca ultima etapa Raliul Argesului Euromall. Desfasurat in perioada 30 octombrie-1 noiembrie, raliul s-a dovedit a fi unul extrem de dificil, atat datorita traseului de concurs cat si datorita sincopelor organizatorice. Echipajul clujean Horatiu SAVU / Adrian TEMES pornea la drum cu o masina terminata pe ultima suta de metri, inainte cu 10 minute de terminarea verificarilor administrative. Acest lucru avea sa isi puna amprenta partial si asupra evolutiei celor doi, masina avand o bucsa de la bratul  dreapta fata afectata, in timp ce bratul din stanga fata fusese diagnosticat ca fiind stramb, in urma accidentului de la Arad, inaite de plecarea de acasa. In plus, vechea problema a franei de mana, care nu a functionat pe durata superspecialelor pe asfalt intreg sezonul competitional avea sa reapara din nou, fapt care, coroborat cu “mutarea” superspecialei fata de amplasamentul din road-book a dus la o evolutie mai mult decat jenanta a celor doi pe aceasta proba. Astfel ei aveau sa piarda peste 15 secunde fata de echipajul Keleti/Ponta, ajungand sa termine prima zi a raliului pe locul 8. Insa ultima proba a celei de a doua zile avea sa stabileasca ierarhia finala.

Horatiu:
Este laudabil efortul organizatorilor pitesteni, dar acest lucru nu este de ajuns in organizarea unei etape de campionat national. Am intalnit aici doua probe care dupa parerea mea nu au ce cauta intr-un raliu, probe de foarte mare viteza, una la care media orara a castigatorului a fost de 135km/h, peste prevederile regulamentare, iar alta, prevazuta cu  sicane, pentru limitarea vitezei, dar care nu semanau deloc cu cele de la recunoastere. Este inadmisibil ca FRAS sa isi dea acordul pentru asemenea probe in anul 2009. Din punct de vedere sportiv, ne-am luptat tot raliul cu masina, care, datorita defectiunilor suspensiei isi modifica permanent traiectoria la accelerari si franari. Dar, in final,  efortul nostru de a ne prezenta la aceasta etapa a fost rasplatit prin ocuparea locului 7 in clasamentul general FIA, cele 2 puncte castigate propulsandu-ne in apropierea topului 10 la final de an. Tinand cont de faptul ca avem la dispozitie o masina care are,  printre altele,  aceiasi turbina de 4 ani de zile nu pot decat sa ma declar multumit de acest rezultat.”

Adrian:
Imi pare bine ca am reusit sa ne prezentam la aceasta ultima etapa, chiar daca pana la urma s-a dovedit totusi a fi una destul de dificila. Nu pot sa nu remarc, pe langa cele spuse de Horatiu, si duritatea traseului de pe proba cea mai lunga, proba care a pus la grea incercare navigatorii, mai ales in portiunea cea mai distrusa”.

Echipajul clujean multumeste pe aceasta cale partenerilor: Consiliul Local si Primaria Municipiului Cluj-Napoca, Bayern Investcom, Top Market, RMB InterAuto,  Gassner Motorsport si partenerilor media Autobusiness si Hostvision.

De asemenea, echipajul doreste sa le multumeasca lui Vali Porcisteanu, Laszlo Tamas, Ocsi Ambrus, Csoky si Ghitus fara ajutorul carora masina nu ar fi putut fi terminata in timp util.

sursa: Horatiu Savu

 

 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto