09.18.2019 20:13

VW Passat Alltrack: off-road pentru familie

Segmentul breakurilor înălţate şi cu elemente exterioare tipice pentru SUV-uri a apărut la mijlocul anilor ’90 odată cu lansarea lui Volvo XC70 Cross Country, iar de atunci pe acest segment au intrat şi cei de la Audi cu A6 şi mai nou A4 Allroad, dar şi Volkswagen cu Passat Alltrack.

Întrebarea care reiese după enumerarea breakurilor-SUV este “de ce şi-ar cumpăra ci­neva un astfel de model şi nu direct un SUV?”.

În timp ce SUV-ul în România are în primul rând rolul de a fi un status-symbol, în Vest mulţi îl privesc ca un mijloc de transport mai puţin eficient ca un break. Mai mult, nu toată lumea doreşte să parcurgă trasee de off-road cu dificultate peste medie şi implicit nu au nevoie de performanţele unui SUV, iar pentru iarnă sau un drum forestier sau de macadam un break înălţat cu tracţiune integrală îşi face mai bine datoria. Spre exemplu, un alt aspect este cel financiar – pentru ca un Touareg să accelereze până la 100 km/h de pe loc în 7,8 secunde este nevoie de un V6 diesel de 3,0 litri şi 240 CP şi un consum mediu de 7,4 litri/100 km. Un Passat Alltrack accelerează în 8,9 secunde cu doar un 2,0 TDI de 170 CP şi are nevoie în medie de 5,3 litri/100 km. Desigur, Alltrack nu este Touareg, dar diferenţa de preţ este de aproximativ 10.000 de euro între cele două, sumă pe care nu toată lumea este dispusă să o cheltuiască în plus.

Citeste articolul integral pe zf.ro 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto