11.22.2019 23:38

Volkswagen, de la maşina poporului la automobile de lux

Volkswagen (VW), al cărui nume înseamnă în germană “maşina poporului”, îşi are originea într-un plan al naziştilor de a motoriza masele populare. Însă astăzi, compania pariază pe maşini pe care şi le-ar putea permite doar elitele pentru a obţine un avantaj în cursa după cotele de piaţă ale General Motors (GM) şi Toyota. Volkswagen este deja cel mai mare producător auto din Europa.

O dată cu cumpărarea Porsche în august, VW controlează o largă gamă de mărci auto de lux, foarte profitabile, precum Audi, Lamborghini, Bentley şi Bugatti. Dacă profitul de pe urma Porsche, care a început să intre în conturile VW în acest trimestru, ar fi fost inclus în rezultatele pe primul semestru, atunci mărcile de lux ar fi reprezentat 54% din profiturile VW, faţă de 39% în 2007, când Martin Winterkorn a devenit directorul general al companiei, scrie Bloomberg.

“Aceste rezultate dovedesc că strategia de a produce maşini excepţionale a fost corectă”, a spus Winterkorn săptămâna trecută la un eveniment în Osnabrück (nordul Germaniei), sărbătorind primul Porsche produs de o fabrică VW.

Citeşte articolul integral pe zf.ro 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto