05.25.2020 9:11

Victorie categorica în Suedia

Marcus Grönholm si Timo Rautiainen au câstigat pentru a V-a oara Raliul Suediei la volanul unui Ford Focus RS WRC


Victorie categorica în Suedia


Marcus Grönholm si Timo Rautiainen au câstigat pentru a V-a oara Raliul Suediei la volanul unui Ford Focus RS WRC


Marcus Grönholm si Timo Rautiainen au câstigat pentru a cincea oara Raliul Suediei, succesul celor doi permitând echipei BP-Ford sa se apropie la un singur punct diferenta de liderul campionatului.
Aflati la volanul unui Ford Focus RS WRC, cei doi finlandezi au dominat categoric întrecerea, trecându-si în cont victoria în 11 din totalul celor 20 de probe speciale.
Cel de-al doilea echipaj al echipei, format din Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen, a terminat pe locul trei în clasamentul general si a contabilizat a opta clasare pe podium în ultimele 11 etape la care a luat startul.


În vârsta de 39 de ani, Marcus Gronholm a preluat conducerea spre finalul primei zile.
Au urmat apoi cinci scratch-uri consecutive în ziua secunda, care i-au asigurat un avantaj confortabil înaintea ultimei etape.
În urma acestui rezultat, Gronholm ridica la 26 numarul succeselor înregistrate pe scena Campionatului Mondial si îl egaleaza astfel pe ocupantul locului secund în topul tuturor timpurilor, Carlos Sainz.


Pilotii au avut de parcurs un total de 342,09 km de probe speciale, concentrate în regiunea din preajma oraselului Hagfors, situat la 90 km nord de Karlstadt. Drumurile înghetate si zapada abundenta au asigurat conditii perfecte pentru acest raliu tipic de iarna, cele cinci speciale din ziua finala beneficiind de o temperatura exterioara de -22°C!


Marcus Gronholm s-a bucurat de o evolutie lipsita de griji si probleme, sosirea finala consemnând un avans de 53,8 secunde fata de al doilea clasat, Sebastien Loeb.
Mai mult, victoria din Suedia îl propulseaza pe finlandez pe locul secund în competitia pilotilor. “A fost un weekend perfect fara nici o problema, atât la nivelul pilotajului cât si al masinii”, spunea învingatorul la final. “Este cel de-al cincilea succes pe care îl obtin aici si sunt mândru de aceasta performanta.”


“Sâmbata dimineata, am avut ocazia sa-mi maresc substantial avantajul fata de Sebastien Loeb si am profitat de acest lucru. De-a lungul a numai doua speciale, mi-am dublat avantajul si asta mi-a permis sa mai respir putin dupa aceea. Singura problema din weekend a fost temperatura din ultima dimineata. Era atât de frig în masina încât s-a facut gheata la interior, pe luneta spate. În ciuda sistemului de încalzire pe care-l folosesc, picioarele au resimtit din plin frigul si mi-a fost greu sa simt pedalele.”


Dupa ce a trecut cu bine peste problemele de servo-directie, Mikko Hirvonen a revenit si a terminat pe locul trei. Lipsit de presiunea urmaritorilor, dar si fara oportunitati de a-i prinde pe cei din fata, mezinul echipei, în vârsta de 26 de ani, a terminat raliul la 47,7s în spatele lui Loeb, punctele marcate asigurându-i pozitia a treia în topul mondial al pilotilor.


“A fost un week-end bun, dar n-a fost deloc usor, mai ales ca am pierdut timp vineri dimineata. Podiumul a reprezentat obiectivul meu minim înainte de start si prin urmare ma bucur ca l-am obtinut. Iubesc podiumul, iubesc punctele si iata ca am destule dupa primele doua etape. Si nu cred ca am mai avut niciodata atât de multe puncte la start de sezon, asta fiind un semn bun pentru 2007.”


Malcolm Wilson, directorul echipei BP-Ford, a declarat: “A fost o demonstratie de forta din partea lui Marcus Gronholm. Momentul sau a venit la mijlocul întrecerii, când a câstigat aproape 20 de secunde în numai doua probe speciale. Acela a fost momentul cheie. Mikko a avut la rândul sau o evolutie excelenta spre final, când si-a asigurat un loc pe podium. Toate acestea ne fac sa privim cu optimism spre etapa urmatoare, Raliul Norvegiei, desfasurat saptamâna viitoare în conditii similare.”


Jost Capito, dorectorul Ford TeamRS, a precizat: “Victoria din Suedia a demonstrat ca echipa si Marcus se vor numara anul acesta printre candidatii la titlul mondial. Întreaga echipa si-a facut datoria în mod exceptional, desi conditiile au fost extrem de dificile. Asteptam acum urmatoare provocare, în Norvegia. “


Cele trei modele Ford Fiesta ST, care au utilizat bio-etanol ca si combustibil, au terminat Raliul Suediei. A fost pentru prima data când un astfel de automobil a participat într-o etapa din Campionatul Mondial. Cel mai bine s-au clasat  Andreas Eriksson si Per-Ola Svensson, care au terminat pe locul 29 în clasamentul general.


Stiri din tabara rivalilor


Clasat pe locul secund, Sebastien Loeb si-a pastrat prima pozitie în clasamentul campionatului, el fiind urmat de Hirvonen si Henning Solberg (Ford), ultimul având o evolutie precauta pe final.
Desi l-a depasit la începutul ultimei zile pe Daniel Carlsson, în duelul pentru pozitia a cincea, Chris Atkinson (Subaru) a avut o iesire în decor în urma careia a spart o planetara si diferentialul spate.
Incidentul l-a costat 2m 30s si australianul a terminat la final pe locul opt. Carlsson a încheiat al cincilea, în timp ce Toni Gardemeister (Mitsubishi) a venit al saselea dupa ce trecut în fata lui Manfred Stohl (Citroen), care a pierdut timp din cauza alegerii neinspirate a pneurilor. Matthew Wilson si Jari-Matti Latvala s-au numarat printre singurele abandonuri notabile, cei doi fiind stopati din cauza pierderilor de ulei provocate de cresterea presiunii, ca urmare a înghetarii tubulaturii de admisie.


Etapa urmatoare


Urmatoarea etapa este Raliul Norvegiei, care se va desfasura între 15 si 18 februarie pe un traseu situat în preajma localitatii Hamar.


Raliul Suediei / Clasament final


 1.  M. Grönholm / T. Rautiainen Ford Focus RS 3h 08m 40,7s
 2.  S. Loeb / D. Elena Citroën C4 + 53,8s
 3.  M. Hirvonen / J. Lehtinen Ford Focus RS + 1m 41,5s
 4. H. Solberg / C. Menkerud Ford Focus RS +2m 09,8s
 5. D. Carlsson / D. Giraudet Citroën Xsara + 3m 37,8s
 6. T. Gardemeister / J. Honkanen Mitsubishi Lancer + 3m 54,2s
 7. M. Stohl / I Minor Citroën Xsara + 5m 12,5s
 8. C. Atkinson / G. McNeall Subaru Impreza + 6m 14,7s
 9.  J. Östberg / K. Unnerud Subaru Impreza + 7m 47,0s
 10.  J. Kopecky / P. Shovanek Skoda Fabia + 7m 52,5s


Victorii Probe Speciale:
- M. Gronholm 11
- S. Loeb 3
- P. Solberg 1
- T. Gardemeister 1
- G. Galli 1
- M. Ostberg 1
- H. Solberg 1
- C. Atkinson 1

Lideri succesivi:
PS 1: T. Gardemeister
PS 2-4: P. Solberg
PS 5-20: M. Gronholm.


Clasamentul Campionatului Mondial de raliuri


Constructori:
1. Citroen Total 27p
2. BP-Ford 26p
3. Subaru 10p
4. OMV Kronos Citroen 9p
5. Stobart VK M-Sport Ford 6p.

Piloti:
1. S. Loeb 18p
2. M. Gronholm 16p
3. M. Hirvonen 10p
4. D. Sordo 8p
5. C. Atkinson 6p
6. T. Gardemeister 5p
-  H. Solberg 5p
8. D. Carlsson 4
9. P. Solberg 3p
10. M. Stohl 2p
11. J. Kopecky 1p.


sursa: Inter-Auto Cluj-Napoca

 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto