07.16.2019 0:01

Valorile consumului şi emisiilor nu sunt conforme cu realitatea. Ce vor face autorităţile

Metodologia de omologare a consumului de carburant şi a emisiilor de CO2 nu este conformă cu realitatea, arată un raport al Comisiei Europene, iar UE vrea să schimbe urgent metodele de măsurare a consumului şi emisiilor.

Conform unui raport al Comisiei Europene, metodele actuale de testare şi omologare a consumului de carburant relevă valori cu cel puţin 10% mai reduse decât se obţin în condiţii reale de exploatare a maşinilor, iar autorităţile iau poziţie faţă de acest lucru.

Practic, UE îi acuză în mod deschis pe constructori pentru utilizarea unor tertipuri, aşa încât valorile finale sunt foarte optimiste, dar şi legale. De exemplu, folosirea unor pneuri mai mici (pentru reducerea rezistenţei la rulare) sau utilizarea unei baterii încărcate complet.

În plus, pentru omologarea consumului constructorii folosesc o pistă din Spania, care oferă condiţii mult prea optimiste faţă de şoselele normale sau alte circuite din Europa. În plus, ciclurile de testare sunt mult prea diferite faţă de cele din viaţa reală, deci valorile consumului ies mult mai tentante.

Conform unei surse din cadrul UE, se lucrează intens la un regulament nou privind testarea şi omologarea consumului de carburant al maşinilor noi, obiectivul fiind ca, din 2016, să se poată controla mai precis nivelul consumului şi emisiilor unei maşini.

Sursa: promotor.ro 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto