09.22.2019 14:32

Trimestul 1 pe piata auto din Romania

Primul trimestru din 2015, consolideaza evolutia pozitiva a pietei auto din Romania din ultimul an

Pe ansamblul pietei livrarile totale de autovehicule, atat autoturisme, cat si vehicule comerciale, au crescut în primul trimestru din 2015 cu 15,80% fata de aceeasi perioada din 2014.

In interiorul acestei cresteri, avem autoturismele cu o crestere de 16,80%.

Plan european

Si pe plan european observam o evolutie pozitiva la acest început de an în care cresterea pe segmentul de autoturisme în principalele tari înregistreaza cresteri importante:

- Franta: crestere de 6,90%

- Germania: crestere de 6,40%

- Italia: crestere de 13,50%

- UK: crestere de 6,80%

In continuare, vânzarile pe piata din România sunt sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind în primul trimestru din 2015, de 87%, efectul de asteptare pe care il induce în piata întârzierea Programului „Rabla”, fiind evident.

Pe de alta parte, începând cu ultimul trimestru al lui 2014, remarcam o tendinta de crestere a importurilor de autovehicule rulate, care înregistreaza în primele 3 luni din acest an o crestere de 16,50%, comparativ cu aceeasi perioada din anul trecut.

Peste 76% din total importuri de autovehicule rulate, adica aproximativ 41.800 unitati au o vechime mai mare de 8 ani.

Aceasta vechime coincide cu vechimea peste care vehiculele existente in parcul auto national pot fi casate prin Programul “Rabla”.

Golf

Astfel, dupa 3 luni din 2015 avem un raport de 3,8 masini rulate la o masina noua, mai mare decât cel care se înregistra in perioada similara de anul trecut.

Analiza sectoriala

I. Productia nationala

In luna martie 2015 s-au produs 37.111 autovehicule, cu 0,90% mai putine decât în luna similara a lui 2014.

Cu acest volum înregistram pe primul trimestru al lui 2015 o productie totala de 106.167 unitati, cu 1,30% mai mica decât în perioada similara a anului trecut.

Dacia-Logan

Dintre acestea:

- 89.866 sunt produse de catre Dacia

- 16.301 sunt produse de catre Ford

Volumele cele mai mari le-au înregistrat modelele:

- Dacia Duster, din care au fost fabricate 40.999 unitati, cu 16,60% mai mult decât în 2014

- Dacia Logan: 22.898 unitati, cu 23,70% mai putin decât în 2014

- Ford B-MAX: 16.301 unitati, cu 10,50% mai putin decât în 2014

- Dacia Sandero: 15.377 unitati, cu 11% mai mult decat în 2014

- Dacia Logan MCV: 10.592 unitati, cu 2,50% mai mult decât în 2014

Lodgy-stepway

II. Exportul

Cu cele 100.124 unitati exportate în primul trimestru din 2015, consemnam o crestere totala de 2,10% fata de perioada similara din 2014.

Cel mai exportat model în primul trimestru din 2015 a fost:

1. Dacia Duster: 40.604 unitati

2. Dacia Logan: 18.896 unitati

3. Ford B-MAX: 16.293 unitati

Ford-B-MAX

Ar mai fi de remarcat faptul ca aproape 94% din productia nationala realizata în trimestrul I din 2015 a fost exportata, comparativ cu 91% cât se înregistra anul trecut.

III. Vânzarile

Cu un volum total de 21.925 unitati vândute în aceste prime 3 luni din 2015, consemnam fata de perioada similara din 2014, o crestere totala importanta, de 15,80%, cifra în interiorul careia avem autoturismele cu un +16,80%.

La autoturisme, top-ul pe marci la finele primului trimestru din 2015 este condus de catre:

1. Dacia, cu 6.249 unitati, adica 34,90% din total

2. Skoda, cu 1.735 unitati, adica 9,70% din total

3. Volkswagen, cu 1.616 unitati, adica 9% din total

4. Ford, cu 1.338 unitati, adica 7,50% din total

5. Renault, cu 1.118 unitati, adica 6,20% din total

6. Opel, cu 699 unitati, adica 3,90% din total

Astra

Pe modele situatia sta astfel:

1. Dacia Logan este cel mai bine vândut model în aceste prime 3 luni din 2015, cu cele 2.639 unitati, din care 1.300 in martie

2. Dacia Duster: 1.635 unitati

3. Dacia Sandero: 1.114 unitati

4. Skoda Octavia: 820 unitati

5. Logan MCV: 589 unitati

Dokker

Analizând segmentarea pe clase, observam ca dupa primele 3 luni din 2015, cu exceptia clasei Sport care este pe minus, toate celelalte cosemneaza cresteri, unele chiar semnificative:

- MPV: crestere de 54,40%

- SUV: crestere de 31,40%

In functie de tipul de combustibil, autoturismele diesel continua sa domine piata cu o pondere care ajunge la 61,20%, relativ similara cu cea care se înregistra dupa 3 luni din 2014 (60,90%), 8 marci si respectiv 7 modele având o pondere a vânzarilor cu motorizari diesel peste aceasta medie (61,20%).

In ceea ce priveste autoturismele cu combustibili alternativi (hibride sau electrice), în primul trimestru au fost vândute 59 de unitati, din care unul electric.

Toyota

In ceea ce priveste norma de poluare a autovehiculelor comercializate, putem observa faptul ca, desi obligativitatea pentru Euro6 este de la 1 septembrie 2015, sunt deja marci care ofera astfel de motorizari.

Mai concret, din totalul modelelor vândute în primele 3 luni din 2015, aproximativ 14% sunt autoturismele cu motoare Euro6 (2.425 unitati), în timp ce, în perioada similara din 2014 acest procent era de numai 2,60%.

O alta analiza de interes specific, ar fi clasificarea în functie de tara de provenienta. Dupa acest criteriu, situatia se prezinta astfel:

- 33,6% sunt de proveninenta autohtona

- 17,90% sunt import din Germania

- 10,20% sunt import din Cehia

- 8,50% sunt import din Spania

- 7,30% sunt import din Franta

sursa: APIA 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto