08.22.2019 23:15

Timbrul de mediu intra in vigoare de la 15 martie 2013

Anunţul recent făcut de ministrul Mediului şi Schimbărilor Climatice, Rovana Plumb, referitor la intrarea în vigoare a timbrului de mediu începând cu data de 15 martie 2013, a adăugat un alt punct în istoricul controversatei taxe auto, modificată până acum de nouă ori şi pentru care România a riscat chiar declanşarea unei proceduri de infringement din partea Comisiei Europene.

Forma taxei auto aflată, în prezent, în vigoare va fi înlocuită, începând cu 15 martie, de Timbrul de mediu după ce Guvernul a adoptat, în şedinţa din 19 februarie, Ordonanţa de urgenţă în acest sens. În actuala formulă de calcul, noul timbru de mediu menţine cote similare celor din prezent pentru tehnologia Euro 5 şi măreşte cotele pentru tehnologiile Euro 4 şi Euro 3. Pentru maşinile cu motorizări non-Euro, Euro 1 şi Euro 2, valoarea timbrului de mediu va scădea faţă de nivelul cuantumului actual.

Timbrul de mediu se aplică pentru autovehiculele din categoria M1, M2, M3 cu precizarea că pentru categoria de autoturisme cu normă de poluare Euro 5, Euro 4 şi Euro 3 formula de calcul ia în proporţie de 100% emisia de CO2, iar pentru autoturismele cuprinse în normele de poluare non-euro, Euro 1 şi Euro 2 se aplică actuala formulă prevăzută prin Legea 9/2012, ce ia în calcul capacitatea cilindrică. Pe de altă parte, taxa creşte pentru maşinile Euro 3 şi Euro 4 în cazul versiunilor diesel, întrucât, potrivit ministrului Mediului, ‘emisiile din pulberi sunt mai mari în cazul maşinilor pe motorină’.

Un element de noutate adus de ordonanţa adoptată de Guvern este că persoanele care doresc să cumpere maşini electrice vor beneficia de un ecotichet în valoare de 2.500 de euro.

Totodată, vor plăti noua taxă toate instituţiile publice, cu excepţia autovehiculelor aparţinând Salvării, Pompierilor, Corpului Diplomatic, dar şi a persoanelor cu handicap, Forţelor Armate, Poliţiei, Jandarmeriei, forţelor de securitate ale statului. Pe de altă parte, nu vor mai plăti timbrul de mediu cei care au achitat acest tip de taxă în anumite forme.

Persoanele care au dat statul român în judecată pentru restituirea taxei încasate ilegal şi cărora li s-a restituit contravaloarea taxei, precum şi cei care au înmatriculat autoturismele fără achitarea taxei vor plăti noul timbru la prima vânzare a maşinii. Pentru maşinile revândute în afara României, statul va returna o taxă reziduală, calculată în funcţie de perioada de utilizare.

Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) estimează că piaţa auto românească va creşte cu 5% în 2013 faţă de anul 2012.

Sursa: money.ro 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto