- Auto Business – Informatia auto de care ai nevoie! - http://www.auto-business.ro -

Stabilizare pentru Daimler Trucks

Posted By florin.morariu@auto-business.ro On 18 martie 2010 @ 11:29 In Articole,Dealeri Auto | No Comments

Daimler Trucks si-a mentinut in 2009 statutul de lider global pe segmentul de camioane medii si heavy-duty, în ciuda crizei.


Daimler Trucks prevede schimbarea situatiei si stabilizarea veniturilor in 2010

• Accesul pe noile piete: Impuls pentru crestere substantiala în tarile BRIC (Brazilia, Rusia, India si China)
• Sistemul modular global: Modernizarea portofoliului de produse
• Extinderea statutului de lider în ceea ce priveste afacerile globale cu camioane

Într-un an exceptional ca 2009, volumul global al transportului a reprezentat o greutate apasatoare peste tot în lume. Achizitiile de camioane noi au fost, în consecinta, scazute. Dupa ani de vânzari record, declinul abrupt a lovit Europa la începutul lui 2009. Piata nord-americana de camioane s-a contractat semnificativ din nou anul trecut, în timp ce tendinta structurala descendenta a continuat pe piata japoneza de camioane, situatia fiind accentuata de criza economica mondiala.

Cu 259.328 de autovehicule comercializate, vânzarile globale ale Daimler Trucks au scazut cu 45% în cursul anului 2009. Veniturile diviziei s-au micsorat cu 36%, pâna la 18.360.000 Euro. Faptul ca scaderea nu a fost si mai mare se datoreaza serviciilor mai stabile de after-sales. Daimler Trucks a reusit sa îsi pastreze si chiar sa îsi creasca pe piata cota în regiunile cheie.

În consecinta, Daimler Trucks si-a mentinut anul trecut statutul de lider global pe segmentul de camioane medii si heavy-duty, în ciuda crizei. EBIT-ul diviziei a scazut totusi la minus 1 miliard de euro (2008: 1,6 miliarde de euro), datorita unor cheltuieli cu programele regionale la Daimler Trucks North America (DTNA) si Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation (MFTBC) în Japonia.

Andreas Renschler, membru al Consiliului de conducere al Daimler AG, responsabil pentru Daimler Trucks si Daimler Buses, a explicat motivele ce au sustinut dezvoltarea Daimler Trucks în 2009. Acesta a vorbit si despre strategia Daimler Trucks pentru o pozitionare eficienta în vederea unui viitor plin de succes pe o piata globala dificila, dar si despre planul diviziei de a iesi din criza mai puternica decât înainte. Iar ca previziuni pentru viitor, Renschler spune: “Industria noastra a fost întotdeauna ciclica, si de aceea suntem pregatiti sa ne confruntam cu instabilitatile pietei. Cu toate acestea, este clar ca producatorii de camioane vor fi afectati în mod special în momentul în care economia mondiala se va contracta mult mai mult decât oricând altadata. Totusi, e de asemenea adevarat ca, în momentul în care economia îsi va reveni, producatorii de camioane se vor redresa si ei, pentru ca nu poti avea o crestere economica fara camioane si transport de marfuri”.

Costuri eficiente si management al eficientei în an de criza

Scaderea pietei în 2009, care a depasit cu mult fluctuatiile ciclice normale, a determinat Daimler Trucks sa îsi intensifice masurile de management al costurilor si sa lanseze noi programe de eficientizare. Aceste masuri sunt bazate pe Programul de Excelenta Globala. Pe lânga accentul pus pe cresterea rezistentei diviziei la efectele ciclice, Programul de Excelenta Globala include masuri pentru managementul activ al costurilor si al eficientei, penetrarea noilor piete în crestere si dezvoltarea de noi generatii de produse si tehnologii.

În 2009, compania a acordat o deosebita atentie celor doi piloni de eficienta si rezistenta la fluctuatia ciclica. Gradul înalt de flexibilitate care caracterizeaza fabricile germane Daimler Trucks s-a dovedit a fi unul extrem de eficient. Aceste fabrici pot face fata unei scaderi cu pâna la 30 de procente a pietei, fara a fi nevoite sa apeleze la masuri speciale. Renschler a punctat faptul ca “flexibilitatea care ne caracterizeaza fabricile, coroborata cu munca pe scurta durata, ne-a permis sa evitam concedierile în Germania si, în acelasi timp, sa ne pastram angajatii permanenti si, implicit, expertiza acestora, în ciuda unei scaderi a cererii de aproximativ 50 de procente. Astfel de oportunitati nu apar pe alte piete, motiv pentru care scaderea numarului de angajati nu a putut fi evitata pe alte piete, precum cea din Statele Unite”.

Intrarea pe noi piete: Impuls substantial de crestere în tarile BRIC

În 2009, efectele crizei economice au fost dramatice în cadrul triadei si, la început, si în tarile BRIC (Brazilia, Rusia, India si China). De exemplu, în Rusia, vânzarile de camioane au scazut dramatic. Cu toate acestea, dezvoltarea pietei din Rusia da din nou semne de crestere. Aceste noi piete de crestere s-au dezvoltat continuu într-o contragreutate pentru regiunile triadei si vor pastra o crestere stabila anul acesta.
În China, de exemplu, se asteapta ca pietele sale sa atinga niveluri record anul acesta, în timp ce în Brazilia se aplica stimulente targetate pentru a înviora piata locala. Cât despre Mercedes-Benz do Brasil, aceasta investeste în extinderea capacitatii de productie, în cercetarea locala si în dezvoltare.

Daimler Trucks îsi continua cu rigurozitate eforturile de a se dezvolta pe pietele BRIC pentru ca deja exporta unul din doua camioane în afara triadei si în jur de 13% din vânzari sunt obtinute pe pietele din tarile BRIC. Andreas Renschler spune: “Daimler Trucks intra pe aceste piete printr-o abordare concentrata pe nevoile clientului si cerintele pietei. Forma pe care o ia prezenta noastra pe piata – indiferent daca a intrat pe piata prin intermediul unui parteneriat, unui joint venture sau a unui holding – depinde de cerintele pietei în cauza. Avem raspunsuri personalizate pentru aceste cerinte ale pietei si astfel ne asiguram ca avem un know-how corect despre fiecare piata în parte.”

Sistemul modular global: Modernizarea portofoliului de produse

Daimler Trucks investeste foarte mult în noile produse. Compania nu a întrerupt investitiile în cercetare si dezvoltare în 2009, ci acestea au ramas la stadiul din 2008, si anume, la aproximativ 1 miliard de euro. Daimler Trucks nu doar investeste în dezvoltarea generatiilor succesoare modelelor sale din portofoliu, ci, de asemenea, duce la un alt nivel autovehiculele si tehnologiile ecologice prin investitiile sale în 2010.

Astfel, compania a facut un pas urias înainte, profitând de economii la scara. Coloana vertebrala a sistemului e reprezentata de sistemul modular global, definitorie la nivelul brandurilor, ale carui viitoare componente, grupuri motopropulsoare si produse sunt dezvoltate si pot fi adaptate pentru diferite cerinte specifice ale pietei. Focusul în toata aceasta activitate este asupra clientului, care primeste produse sau componente customizabile, ce vin în întâmpinarea nevoilor sale.

Renschler a vorbit si despre ofensiva de produse la Daimler Trucks. “Printre prioritatile noastre se numara multe camioane noi, dezvoltarea unor sisteme alternative de transmisie, în conformitate cu standardele internationale de emisie. Desfasurarea tuturor acestor proiecte într-un mediu economic dificil reprezinta o mare provocare pentru noi. Ar fi, desigur, foarte usor sa ne anulam proiectele, dar asta ar însemna un pas gresit, pentru ca ofensiva globala a produselor ne va furniza avantajul competitiv de care avem nevoie în viitor.”

Extinderea statutului de lider în ceea ce priveste afacerile globale cu camioane în 2010

“Sistemul de business Daimler Trucks si-a dovedit eficienta în 2009. Acest lucru ne ofera motive sa fim optimisti în legatura cu modul în care lucrurile se vor desfasura imediat ce economia îsi va reveni. În timp ce divizia prefera sa ramâna prudenta în legatura cu previziunile în ceea ce priveste viitoarele dezvoltari economice, dinamica în care primim comenzile ne arata ca piata globala de camioane a scazut dramatic. Cu toate acestea, multe regiuni arata indicii ale unui început de revenire al pietei. Fara îndoiala însa, 2010 va fi un an greu. Opinia generala în ceea ce priveste revenirea pietei economice este destul de rezervata, si va dura ani întegi pâna vom reveni la nivelul la care eram înainte de criza,” a spus  Renschler, comentând previziunile pentru 2010. “Avem un target EBIT de 200 milioane de €, si vrem ca la sfârsitul anului toate unitatile noastre de business sa genereze profit. Cresterea eficientei va fi la fel de importanta ca si cresterea profiturilor. Pentru a atinge aceste teluri vom lansa o ampla campanie de produs, si, în plus, o strategie ofensiva de piata. Desi acesta reprezinta un scop ambitios, echipa noastra remarcabila si abordarea noastra strategica ne pregateste pentru aceasta provocare. Vremurile rele îti arata cât de bine esti pozitionat. Stim cu totii ca sistemul nostru de business poate face fata pâna si celei mai mari crize din istorie, acesta fiind si motivul pentru care suntem optimisti în legatura cu modul în care lucrurile vor evolua la revenirea din criza.”

sursa: www.media.mercedes-benz.ro.


Article printed from Auto Business – Informatia auto de care ai nevoie!: http://www.auto-business.ro

URL to article: http://www.auto-business.ro/articole/stabilizare-pentru-daimler-trucks.html

Copyright © 2012 Autobusiness. All rights reserved.