12.05.2019 14:39

Spectrul marocan sperie românii de la Dacia

Numărul doi din grupul Renault a ţinut să pună în gardă românii cu privire la viitorul uzinei Dacia dacă uită să rămână competitivă. Un mesaj mai degrabă retoric decât ameninţător.

Una dintre declaraţiile făcute de Carlos Tavares, COO al grupului Renault, în cadrul unei discuţii purtate la expoziţia auto de la Paris cu câţiva jurnalişti români, a făcut valuri în lumea celor care privesc Dacia ca pe un etalon al industriei autohtone. Oficialul a explicat atunci destul de clar că România este parte a Europei, un continent pe care industria auto suferă, şi că singura soluţie să nu pierzi o uzină în favoarea unui alt stat este să fii mai competitiv decât concurenţii tăi direcţi.

Mai mult sau mai puţin voalat, Tavares a atras atenţia că, având o piaţă auto tot mai redusă şi costuri în creştere cu forţa de muncă, putem sfârşi prin a produce tot mai puţin, întocmai precum marile uzine din vestul continentului. De altfel, un mesaj similar a fost transmis şi de directorul general al Automobile Dacia, într-un interviu exclusiv pentru Capital. „Inevitabil, în viitor, cu Tanger, vom avea în acelaşi timp o uzină-soră şi una cu care ne vom afla în concurenţă. Este o veste bună pentru că asta este o provocare. Va trebui să vedem apoi care sunt avantajele şi punctele slabe ale Tangerului prin comparaţie cu ale noastre. Pe urmă, trebuie să ameliorăm încontinuu avantajul concurenţial sau să îl păstrăm şi să lucrăm la punctele slabe“.

Citeste articolul integral pe capital.ro 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto