06.26.2019 3:47

Sistemele ESP

Aniversarea „Îngerului pazitor electronic” – Concernul german Bosch a produs 100.000.000 de sisteme ESP care salveaza vieti

Programul de stabilitate electronica ESP contribuie la mentinerea stabilitatii autoturismelor pe sosea, în special în cazurile în care acestea intra cu viteza în curbe sau derapeaza, caz în care, de cele mai multe ori, consecintele accidentelor sunt foarte grave.

Din luna noiembrie 2014, sistemul ESP va deveni echipament standard pentru toate autoturismele nou-înmatriculate în UE. „În ultimii ani, sistemul ESP a salvat numeroase vieti si acesta este un lucru dovedit. De asemenea, ESP este un element de baza al functiilor de asistenta de înalta performanta si al condusului autonom”, afirma Gerhard Steiger, presedintele Diviziei Sisteme de Control al sasiului din cadrul Bosch.

Concernul german a dezvoltat tehnologia antiderapaj în 1995, fiind prima companie din lume care a început productia în serie a sistemului. De la începutul productiei în serie în 1995 pâna în prezent, Bosch a produs 100.000.000 de sisteme ESP. Pâna în 2010 au fost produse în total 50.000.000 de sisteme ESP, iar în doar patru ani numarul s-a dublat.

Din 2010 producem anual mai multe sisteme ESP decât ABS”, a declarat Gerhard Steiger.

ESP devine o functie standard

Dupa centura de siguranta, ESP ocupa locul secund în ceea ce priveste cele mai importante sisteme de siguranta. Conform studiilor, ESP poate preveni pâna la 80% dintre accidentele provocate de derapaje. O analiza detaliata a bazei de date germane GIDAS privind studiile aprofundate referitoare la accidente rutiere indica faptul ca, în 2011, 540 de vieti au fost salvate numai în Germania datorita sistemului ESP. În acest an, 60% dintre autoturismele care circula pe soselele din Germania au fost echipate cu acest „înger pazitor electronic”, iar un numar din ce în ce mai mare de tari impun introducerea sistemului pe autoturismele noi. În Europa, acesta a devenit obligatoriu pentru toate autoturismele care au fost omologate începând cu octombrie 2011.

Din luna noiembrie 2014, ESP nu va mai fi optional la nivelul UE: el va deveni echipament standard pentru toate autoturismele nou-înmatriculate. În prezent, 78% dintre autoturismele de pasageri si camioanele usoare nou produse în Europa sunt echipate cu ESP. De asemenea, sistemul este obligatoriu pentru toate autoturismele cu greutate maxima de 4,5 tone în Statele Unite. Acesta mai este obligatoriu în Australia si Israel, iar în Japonia, Coreea, Rusia si Turcia regulamentele vor intra în vigoare în anii imediat urmatori. La nivel global, 55% dintre autoturismele de pasageri si camioanele usoare sunt echipate cu ESP.

În China, aproape un sfert din noile autoturisme de pasageri care ies de pe linia de asamblare sunt prevazute cu acest sistem. O analiza atenta a cifrelor de productie reflecta, de asemenea, popularitatea din ce în ce mai mare a sistemului de siguranta. În prezent, furnizorul global de tehnologie si servicii produce sistemul în Germania, Franta, Statele Unite, Japonia, China, India si Brazilia.

Sistemul modular respecta toate cerintele

De la începerea productiei în serie, Bosch a îmbunatatit permanent sistemul de siguranta, adaugând treptat functii suplimentare. Daca prima versiune cântarea 4,3 kg, versiunea de baza a generatiei curente cântareste doar 1,6 kg. De-a lungul timpului, sistemul a devenit mai usor, mai compact si mult mai ieftin. Aceste eforturi de dezvoltare au avut un succes rasunator: „ESP este, în prezent, accesibil tuturor claselor de autoturisme”, a afirmat Steiger.

Electrificarea din ce în ce mai mare a trenului de rulare si numarul în crestere al functiilor de asistenta au impus noi standarde asupra sistemelor de frânare existente. Bosch a raspuns deja acestei cerinte printr-un sistem modular care ofera solutiile tehnice corespunzatoare. Chiar si pentru autoturismele automatizate în totalitate, sistemul ESP adecvat combinat cu iBooster, amplificatorul fortei de frânare cu functionare electromecanica ofera deja redundanta necesara.

Sistemele de asistenta bazate pe ESP

Datorita noilor sisteme de asistenta, condusul este mai sigur si mai confortabil. Bosch dezvolta functii care mentin automat distanta fata de vehiculul aflat în fata, care manevreaza autoturismele în locurile de parcare cele mai înguste si avertizeaza conducatorii în timp util în situatiile critice. În urmatorii ani, un numar din ce în mai mare de manevre vor deveni complet automatizate, ceea ce va permite autoturismelor sa intre singure în garaj sau sa se strecoare în traficul matinal de pe autostrada. Toate aceste functii au un lucru în comun: frâneaza fara interventia conducatorului auto.

Sistemul ESP pune comenzile de frânare în practica. Asadar, functiile suplimentare de siguranta si confort pot fi adaugate mai usor autoturismelor care au deja sistemul încorporat. Senzorii care colecteaza datele privind mediul înconjurator al autoturismului reprezinta o baza decisiva a acestor functii. Acestea actioneaza ca organe senzoriale ale autoturismului: recunosc ceilalti participanti la trafic si stabilesc distanta acestora fata de autovehicul, precum si viteza si directia de mers a acestora. Bosch ofera o gama variata de senzori cu ultrasunete, video si radar care deservesc acestui scop.

fabrica Bosch (2)

Bosch sprijina campaniile O.N.U. pentru o siguranta rutiera sporita

Anual, aproximativ 1.300.000 de persoane la nivel global mor ca urmare a accidentelor rutiere, în timp ce alte câteva milioane sunt ranite. În 2011, Organizatia Natiunilor Unite a initiat decada de actiune pentru siguranta rutiera, al carei obiectiv este stabilizarea si, ulterior, reducerea numarului de decese provocate la nivel global de accidentele rutiere, pâna în 2020. Bosch a sprijinit proiectul de la bun început.

Numai în 2014 compania a contribuit cu 150.000 de dolari la aceasta initiativa, bani care vor fi folositi pentru sprijinirea Global NCAP, care permite utilizarea unor programe de evaluare independente pentru autoturismele noi, în special în tarile emergente precum India. În ultimii ani, angajamentul Bosch fata de aceasta initiativa a contribuit la realizarea mai multor proiecte privind siguranta rutiera în întreaga lume.

fabrica Bosch

Tehnologie Auto este cel mai mare sector de activitate al Grupului Bosch. Conform cifrelor preliminare, în anul fiscal 2013 vânzarile acestuia au fost de 30,7 miliarde de euro sau 66% din cifra de vânzari totala a grupului (Nota: Ca urmare a unei modificari în normele legislative care reglementeaza consolidarea, cifrele din 2013 pot fi comparate doar într-o masura limitata cu cifrele din 2012).

Astfel, Grupul Bosch a devenit unul dintre cei mai importanti furnizori din industria auto. La nivel mondial, aproximativ 177.000 de angajati din sectorul Tehnologiei Auto activeaza în sapte domenii de activitate: tehnologii de injectie pentru motoarele cu ardere interna, componente periferice ale trenului de rulare, concepte de propulsie alternativa, sisteme de siguranta activa si pasiva, functii de asistenta si confort, sisteme de informare si comunicare la bord, precum si servicii si tehnologii pentru domeniul aftermarket. Bosch este autorul unor importante inovatii în industria auto, precum gestionarea electronica a motorului, sistemul antiderapare ESP® si tehnologia diesel common-rail.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii si servicii. Conform cifrelor preliminare, în anul fiscal 2013 aproape 281.000 de angajati au generat vânzari de 46,4 miliarde de euro (Nota: Ca urmare a unei modificari în normele legislative care reglementeaza consolidarea, cifrele din 2013 pot fi comparate doar într-o masura limitata cu cifrele din 2012).

Grupul Bosch este structurat pe patru sectoare de activitate: tehnologie auto, tehnologie industriala, bunuri de larg consum, energie si echipamente pentru constructii. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH si cele aproape 360 de filiale si companii regionale din peste 50 de tari. Prin includerea partenerilor comerciali si de service, Bosch este reprezentat în aproximativ 150 de tari. Aceasta retea internationala de dezvoltare, productie si vânzare reprezinta fundatia cresterii continue a concernului german. În 2013, Bosch a înregistrat aproape 5.000 de patente pe plan international. Prin toate produsele si serviciile sale, Bosch sporeste calitatea vietii, oferind solutii care sunt atât inovatoare, cât si utile. În acest fel, compania ofera la nivel mondial „Tehnica pentru o viata”. 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto