07.16.2019 2:10

Sistemele electrice în dotarea autovehiculelor

Acum o suta de ani, Bosch a introdus sistemele electrice în dotarea autovehiculelor    

Se împlinesc 100 de ani de cand Bosch a introdus sistemele electrice în interiorul autovehiculului: un generator lansat în anul 1913 alimenta „Bosch-Licht”, primul sistem de iluminare auto din lume, care reprezinta o alta inovatie Bosch. În anii care au urmat, generatorul a devenit treptat statia de alimentare a autovehiculului.

În prezent, acesta furnizeaza curent electric unor sisteme ca radioul, geamurile electrice, sistemul de climatizare si sistemele de siguranta precum ESP®-ul. Astazi, prin Bosch Boost Recuperation System, sistemul electric ofera 10 KW pentru a sustine motorul cu ardere interna, asigurând astfel o economie de carburant de 15%.

Bosch transforma generatorul în motor. Astfel, facem hibridizarea accesibila. Bosch Boost Recuperation System este un hibrid pe care si-l poate permite oricine”, spune Dr. Rolf Bulander, membru al Consiliului de Administratie al Robert Bosch GmbH. Ceea ce face posibil acest lucru este noul tip de hibrid bazat pe componentele adecvate si pe o retea la bord de 48 de V.

Pâna în prezent, standardul a fost de 12 V, cu un generator care functiona preponderent în fundal: un cilindru cenusiu, ascuns adânc în compartimentul motorului, actionat printr-o curea de catre arborele cotit. Totusi, fara generator, autovehiculul ca mijloc de transport zilnic ar fi de neconceput. Nu ar exista faruri pentru conducerea pe timp de noapte, nu ar exista stergatoare pentru conducerea pe timp de ploaie si nu ar exista demarorul electric – motorul ar trebui sa fie pornit cu ajutorul unei manivele.

Bosch Boost Recuperation System (Prototype)2

Amestecurile explozive fac loc unei apasari de buton

În anii de început, generatorul a fost un mijloc pentru atingerea unui scop: actionat de motor, acesta avea rolul de a genera energia necesara pentru a opera sistemul electric de iluminare al autovehiculului. Anterior, solutia preferata o constituiau lampile cu carbid, dar drumurile lungi faceau utilizarea acestora obositoare: lampile trebuiau stinse atunci când soferii conduceau prin multe orase. Acest lucru însemna aprinderea din nou a lampilor cu carbid.

Lucrurile erau mai simple cu sistemul de iluminare auto Bosch, care putea fi pornit si oprit printr-o apasare de buton. Primele generatoare au fost lansate în anul 1913, împreuna cu faruri, regulator si acumulator. Generatorul a devenit o statie de alimentare indispensabila pentru toti consumatorii electrici care fac astazi condusul mai sigur si mai confortabil.

Bosch Boost Recuperation System (Prototype

Generator pentru electromobilitate

La o suta de ani de la lansarea farurilor electrice, Bosch ia decizia sa faca un pas decisiv în directia dezvoltarii generatorului: acesta este transformat dintr-un furnizor de energie, într-o parte a sistemului de propulsie al unui hibrid de baza accesibil. „Sistemul Bosch Boost Recuperation System face sistemul de propulsie hibrid economic accesibil si pentru clasa compacta”, declara Dr. Rolf Bulander. În afara de generatorul mai puternic, sistemul include un acumulator litiu-ion de dimensiuni reduse cu o capacitate de 0,25 kWh si o sub-retea la bord de 48 de V.

Bosch Boost Recuperation System (Prototype)

Aceasta componenta inovatoare a sistemului de propulsie oferita de Bosch reuneste 4 functii în acelasi sistem: recuperare, amplificare, start-stop si rulare cu viteza de croaziera. Economia de carburant care poate fi obtinuta  este de pâna la 15%, cu posibilitatea de a mai câstiga 10% în conditiile reale de functionare, atunci când autovehiculul ruleaza cu viteza de croaziera având motorul oprit. Reteaua de 48 de V de la bord înmagazineaza rapid si eficient surplusul de energie generat la frânare în acumulatorul litiu-ion. La cerere, aceasta energie este redirectionata catre generator, care functioneaza apoi ca un motor suplimentar.

Bosch automotive lighting system on Audi Imperator car

Tehnologie Auto este cel mai mare sector de activitate al Grupului Bosch. În anul fiscal 2012, vânzarile acestuia au fost de 31.100.000.000 Euro sau 59% din cifra de vânzari totala a grupului. Astfel, Grupul Bosch a devenit unul dintre cei mai importanti furnizori din industria auto. La nivel mondial, aproximativ 177.000 de angajati din sectorul Tehnologiei Auto activeaza în sapte domenii de activitate: tehnologii de injectie pentru motoarele cu ardere interna, componente periferice ale trenului de rulare, concepte de propulsie alternativa, sisteme de siguranta activa si pasiva, functii de asistenta si confort, sisteme de informare si comunicare la bord, precum si servicii si tehnologii pentru domeniul aftermarket. Bosch este autorul unor importante inovatii în industria auto, precum gestionarea electronica a motorului, sistemul antiderapare ESP® si tehnologia diesel common-rail.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii si servicii. În anul fiscal 2012, aproape 306.000 de angajati au generat vânzari de 52.500.000.000 Euro. Începând cu anul 2013, grupul Bosch a fost structurat pe patru sectoare de activitate: tehnologie auto, tehnologie industriala, bunuri de larg consum, energie si echipamente pentru constructii. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH si cele aproape 360 de filiale si companii regionale din peste 50 de tari. Prin includerea partenerilor comerciali si de service, Bosch este reprezentat în aproximativ 150 de tari. Aceasta retea internationala de dezvoltare, productie si vânzare reprezinta fundatia cresterii continue a concernului german. Bosch a cheltuit în 2012 peste 4.800.000.000 Euro pentru cercetare si dezvoltare si a înregistrat aproape 4.800 de patente pe plan international. Prin toate produsele si serviciile sale, Bosch sporeste calitatea vietii, oferind solutii care sunt atât inovatoare, cât si utile. În acest fel, compania ofera la nivel mondial „Tehnica pentru o viata”. 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto