08.22.2019 22:35

Sistemele common-rail

Bosch creste la 2.500 bar presiunea de injectie a sistemelor common-rail pentru autovehiculele comerciale

Bosch creste la 2.500 bar valoarea presiunii maxime de injectie a sistemelor sale common-rail pentru autovehiculele comerciale. Presiunile de injectie mai ridicate ajuta la reducerea consumului de carburant si a emisiilor. Chiar si o reducere cu un singur procent a consumului de carburant al autovehiculelor comerciale de mare tonaj echivaleaza cu o scadere anuala cu peste o tona a emisiilor de CO2 per autovehicul. Astfel, Bosch contribuie în mod semnificativ la respectarea normei de poluare Euro VI, care va intra în vigoare în 2013, cât si a altor norme stricte comparabile, cum ar fi US 10 în Statele Unite.

CRSN3-25: tehnologie de injectie common-rail cu presiuni de pâna la 2.500 bar

În ultima sa varianta, sistemul de injectie CRSN3-25 destinat autovehiculelor comerciale de tonaj mediu si mare asigura o presiune maxima de injectie de 2.500 bar. Cu presiunea interioara bine echilibrata, conceptul inovator al injectorului ofera un nivel deosebit de ridicat de eficienta hidraulica. Dat fiind faptul ca geometria sa exterioara ramâne neschimbata, tipul de injector folosit în cadrul sistemului CRSN3-25 este compatibil cu sistemul precedent. Un alt avantaj al noului sistem este capacitatea îmbunatatita de diagnoza. Datorita unui limitator de presiune integrat, atunci când autovehiculul este supus lucrarilor de service poate fi efectuata o verificare mult mai ampla a sistemului.

Sistemele de injectie Bosch de înalta presiune, combinate cu sistemul de recirculare a gazelor arse (EGR) si cu sistemul SCR, au o contributie semnificativa la reducerea consumului de carburant si a emisiilor de oxizi de azot. Cu toate acestea, procesul de ardere necesita presiuni de injectie mari, pentru a preveni o crestere a emisiilor de particule netratate. Sistemele common-rail asigura deja valori înalte ale presiunii de injectie la sarcina partiala, întrucât presiunea sistemului este de fapt generata independent de turatia motorului. Drept urmare, motoarele diesel common-rail genereaza un cuplu mare chiar si la turatii mici.

În cazul CRSN3-25, sunt posibile pâna la sapte injectii pe ciclu motor. Acest lucru favorizeaza flexibilitatea în ceea ce priveste proiectarea motorului, ajuta la reducerea nivelului emisiilor si al consumului de carburant si are drept rezultat un nivel de zgomot mai redus. Datorita unei functii de învatare a software-ului, cantitatea injectata de carburant poate fi reglata. Acest lucru face posibila respectarea normelor stricte de poluare pe durata întregului ciclu de viata al autovehiculului, chiar la kilometraj mare. Drept urmare, Bosch contribuie în mod semnificativ la respectarea normei de poluare Euro VI, care va intra în vigoare în 2013, cât si a altor norme stricte comparabile, cum ar fi US 10 în Statele Unite. Sistemul de injectie modular CRSN3 este proiectat pentru functionarea cu diferite pompe de injectie, în functie de specificatiile si nevoile clientului. Acesta poate fi integrat atât în motoarele diesel cu pâna la 16 cilindri, cât si în autovehiculele obisnuite sau utilaje precum autovehiculele de transport pe distante scurte si lungi sau utilajele pentru constructii, tractoarele si ambarcatiunile. Pentru autovehiculele de mare tonaj, poate fi utilizata o noua generatie a pompei de înalta presiune, CPN5. Pe lânga faptul ca genereaza presiuni de pâna la 2.500 bar, pompa CPN5 este compacta, robusta si usoara, având o durata de viata de 1,6 milioane de kilometri si 15.000 de ore de functionare în cazul utilajelor. Asadar, durata sa de viata este mai mare decât cea a unui autovehicul obisnuit.

Pe viitor, Bosch intentioneaza sa creasca si mai mult valorile presiunii de injectie si sa dezvolte noi sisteme

Sistemele de injectie Bosch cu presiuni de injectie si mai mari sunt în prezent în curs de pregatire. Compania lucreaza, de asemenea, la dezvoltarea de sisteme suplimentare de reducere a consumului de carburant si a emisiilor. De exemplu, Bosch a dezvoltat sistemele de injectie CNG pentru autovehiculele comerciale, precum si sistemele de tratare a gazelor de esapament Denoxtronic si Departronic. În plus, compania este activa în domenii precum hibridizarea trenului de rulare si sisteme de recuperare a caldurii din deseuri, ce permit recuperarea energiei din circuitul gazelor de esapament.

Divizia Automotive Aftermarket (AA) ofera companiilor care activeaza în domeniul auto post-vânzare si service-urilor auto o gama completa de echipamente de diagnoza si service, precum si o gama variata de piese de schimb – de la piese noi si reconditionate la solutii pentru reparare – atât pentru autoturisme, cât si pentru autovehiculele comerciale. Portofoliul sau include atât produse fabricate de Bosch ca echipamente originale, cât si produse si servicii post-vânzare dezvoltate si fabricate in-house. Peste 11.000 de angajati în 140 de tari si o retea logistica globala asigura distributia a peste 450.000 de repere de piese de schimb la clienti, într-un mod rapid si la timp. Prin domeniul „Diagnostics”, AA ofera tehnologie de testare si aparatura pentru service-urile auto, software de diagnoza, programe de instruire si servicii de informare. În plus, divizia este responsabila si pentru dezvoltarea francizei de service-uri auto „Bosch Service”, una dintre cele mai mari retele de service-uri auto independente la nivel mondial, cu aproximativ 15.000 de francize. De asemenea, AA are peste 500 de parteneri „AutoCrew”.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii si servicii. Conform rezultatelor preliminare, în anul fiscal 2012, peste 306.000 de angajati au generat vânzari de 52.300.000.000 Euro, în domeniile constructiei de autovehicule, tehnologiei industriale, bunurilor de larg consum, energiei si echipamentelor pentru constructii. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH si cele peste 350 de filiale si companii regionale din peste 60 de tari. Prin includerea partenerilor comerciali si de service, Bosch este reprezentat în aproximativ 150 de tari. Aceasta retea internationala de dezvoltare, productie si vânzare reprezinta fundatia cresterii continue a concernului german. Bosch a cheltuit în 2012 peste 4.500.000.000 Euro pentru cercetare si dezvoltare si a înregistrat peste 4.700 de patente pe plan international. Prin toate produsele si serviciile sale, Bosch sporeste calitatea vietii, oferind solutii care sunt atât inovatoare, cât si utile. În acest fel, compania ofera la nivel mondial „Tehnica pentru o viata”. 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto