08.23.2019 8:46

Sisteme de siguranta in masina premiate de Euro NCAP

Patru premii a primit Skoda anul acesta, de la specialistii European New Car Assesment Programme, pentru tehnologia avansata a sistemelor de siguranta pe care aceasta le-a dovedit. Nici Mitsubischi si Fiat nu au fost mai prejos, fiind premiate pentru senzori care depisteaza riscul de coliziune frontala (Forward Collision Mitigation), respectiv senzori care ajuta evitarea unor coliziuni in oras(City Brake Control).

Incepand din 2010, Euro NCAP testeaza si premiaza proiectele inovatoare in ceea ce priveste tehnologia sigurantei automobilelor.

Cele patru sisteme de protectie ale Skoda premiate de Euro NCAP sunt:

Crew Protect Assistant

Asistentul pentru protectia echipajului detecteaza manevre de urgenta efectuate de sofer si pregateste vehicolul si sistemele de retinere ale pasagerilor inainte de o eventuala coliziune. Incepand cu viteze de 30 km/ora, daca o manevra de urgenta este identificata, Crew Protect Assist foloseste sisteme de pre-tensionare activate electric pentru a sustine centurile de siguranta.  Actionand asupra centurilor, este impiedicata miscarea pasagerilor in pozitii sau locuri care i-ar putea rani.

Acest sistem dispune de doua niveluri de tensionare a centurii, in functie de dramatismul situatiei: un nivel inferior, care poate fi dezactivat de catre conducatorul auto, si nivelul superior, care actioneaza in situatii extrem de critice. Daca este detectat un anumit grad de urgenta, sistemul actioneaza  asupra geamurilor si trapei, prevenind astfel intrarea unor obiecte straine in masina.

Video aici: Skoda Crew Protect Assistant

Front Assistant

Acest sistem foarte inteligent, a aparut in urma unui studiu care a demonstrat ca 19% din cazurile persoanelor ranite sunt implicate in accidente longitudinale, cauzate de distragerea atentiei conducatorului auto.
Acesta este un sistem creat sa previna accidentele frontale. Iata cum functioneaza: un radar cu faza lunga pozitionat in partea din fata a masinii, detecteaza cu pana la 80 m o posibila coliziune cu un autovehicul aflat in fata, daca nu sunt identificate masuri de evitare a coliziunii. Informatia culeasa de radar, este combinata cu pozele unui aparat foto montat pe parbriz, care calculeaza probabilitatea producerii unui impact.

Sistemul este dotat cu diferite semnale pe care le activeaza in functie de gravitatea situatiei:
1. Alerta optica si acustica
2. In cazul in care soferul nu reactioneaza, iar nivelul critic creste, se actioneaza asupra franei, printr-un usor  soc
3. Se va actiona forta necesara de franare pentru a evita sau atenua coliziunea, daca soferul nu franeaza.

Conform testelor, daca toate masinile ar fi echipate cu un astfel de sistem, ar putea fi evitate peste 2000 de accidente grave si salvate aproximativ 130 vieti anual.

Video aici: Skoda Front Assistant

Lane Assistant

Sistemul Lane Assistant ajuta conducatorul auto sa pastreze banda de mers. Un aparat de fotografiat montat pe oglinda retrovizoare din partea de sus a parbrizului detecteaza marcajele benzii de ciculati care combina  date despre viteza si traiectoria masinii, apoi calculeaza timpul si distanta in care trebuie incadrate schimbarea benzii. Cand unul dintre acetsi parametri este mai mic decat valoarea critica, Lane Assistant aplica bland corectia directiei prin intermediul servodirectiei electrice. Sistemul este conceput pentru a ajuta soferul in cazul in care banda de plecare este neintentionata. Daca sistemul este in imposibilitatea de a corecta banda de plecare, soferul va fi avertizat printr-o vibratie a avolanului.

Schimbarile de benzi neintentionate, la viteze de peste 65 km/h, cauzeaza anual 5000 de decese si aproape 40 000 de accidente grave in UE, in fiecare an, un numar impresionant care ar putea fi injumatatit prin aplicarea acestui sistem de siguranta.

Video aici:Skoda Lane Assistant

Multi Collision Brake

Acest sistem aplica franele in vederea prevenirii sau atenuarii unui impact ulterior atunci cand un autovehicul a fost implicat intr-o coliziune. Daca air-bagul se activeaza la un impact primar, informatiile sunt trimise la sistemul de control electric pentru a frana automat. In timpul franari, luminile de avarie si luminile de frana sunt aprinse, iar luminile de avarie raman aprinse si dupa ce luminile de frana s-au oprit. In cazul in care franarea automata cauzeaza o problema mai mare, soferul poate bloca sistemul prin apasarea acceleratiei.

Video aici: Skoda Multicollision Brake

Ramona Țuțuianu

 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto