08.22.2019 23:03

Sisteme auto start-stop: 10.000.000

Bosch a produs pana in prezent 10.000.000 de sisteme auto start-stop

Sistemul start-stop cu numarul 10.000.000 a iesit recent de pe linia de asamblare a fabricii Bosch din Hildesheim. Sistemele start-stop opresc motorul autovehiculului în momentul în care acesta stationeaza – de exemplu, în blocajele de trafic sau la culoarea rosie a semaforului – economisind astfel carburant si diminuând emisiile de CO2. Înca din 2007, de la începutul productiei de serie, numarul comenzilor pentru aceasta tehnologie ce permite reducerea consumului de carburant a crescut constant. „Am ajuns deja la faza în care unul din doua autovehicule noi fabricate în Europa de Vest este echipat cu un sistem start-stop. Multe modele sunt prevazute deja standard cu sistemul start-stop, iar tintele internationale ambitioase referitoare la emisiile de CO2  vor da un impuls suplimentar pietei dinamice a sistemelor start-stop”, a declarat Dr. Ulrich Kirschner, presedintele diviziei Demaroare si Alternatoare din cadrul Bosch.

Aproape toti producatorii auto europeni includ tehnologia start-stop Bosch în dotarea autovehiculelor compacte, a limuzinelor premium, a camioanelor usoare si chiar a autovehiculelor sport puternice. Interesul pentru aceasta tehnologie economica este în crestere si în alte regiuni precum Statele Unite ale Americii si China. „Start-stop este o modalitate rentabila de a reduce considerabil consumul de carburant”, afirma Kirschner.

În cadrul noului ciclu de conducere european (NEDC), sistemele start-stop reduc cu pâna la 5% consumul de carburant si, în consecinta, emisiile de CO2. În ciclul urban al NEDC, aceasta reducere poate ajunge pâna la 8%. În traficul urban aglomerat, în special în timpul orelor de vârf, potentialul de economisire este chiar mai ridicat. Sistemul functioneaza în fundal si evalueaza un numar extins de informatii primite de la senzori înainte de a se activa. De exemplu, un senzor de acumulator calculeaza nivelul de încarcare a acestuia, iar motorul va fi oprit când autovehiculul stationeaza numai daca este garantata o repornire rapida. Un alt exemplu este temperatura din habitaclu. Daca aceasta atinge o valoare prea scazuta sau prea ridicata, motorul va continua sa functioneze pâna la atingerea temperaturii dorite de ocupantii autovehiculului. În sfârsit, un convertizor de curent CC/CC stabilizeaza tensiunea sistemului electric în timpul pornirilor pentru a asigura functionarea fara interferente sau întreruperi a sistemului audio, a sistemului de navigatie sau a telefonului cu functie hands-free.

Zero consum, chiar si în timpul deplasarii

Pentru o reducere suplimentara a consumului de carburant, si în consecinta a emisiilor de CO2, inginerii Bosch depun permanent eforturi pentru a prelungi timpii de nefunctionare a motorului. Acest lucru va fi valabil la început pentru perioada în care autovehiculul se deplaseaza cu o viteza de croaziera pâna la oprire, iar din 2016 si pentru perioadele de deplasare când soferul nu accelereaza. Eficienta maxima a functiilor de siguranta si confort ramâne în continuare asigurata, chiar si în timpul acestor perioade mai lungi de oprire a motorului. „În functie de stilul de conducere, sistemele start-stop îmbunatatite vor reduce consumul de carburant cu înca 10%”, declara Kirschner.

Tehnologie Auto este cel mai mare sector de activitate al Grupului Bosch. În anul fiscal 2012, vânzarile acestuia au fost de 31.100.000.000 Euro sau 59% din cifra de vânzari totala a grupului. Astfel, Grupul Bosch a devenit unul dintre cei mai importanti furnizori din industria auto. La nivel mondial, aproximativ 177.000 de angajati din sectorul Tehnologiei Auto activeaza în sapte domenii de activitate: tehnologii de injectie pentru motoarele cu ardere interna, componente periferice ale trenului de rulare, concepte de propulsie alternativa, sisteme de siguranta activa si pasiva, functii de asistenta si confort, sisteme de informare si comunicare la bord, precum si servicii si tehnologii pentru piata de aftermarket. Bosch este autorul unor importante inovatii în industria auto, precum gestionarea electronica a motorului, sistemul anti-derapare ESP® si tehnologia diesel common-rail.

Pentru mai multe informatii, accesati pagina de internet www.bosch-automotive.com.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii si servicii. În anul fiscal 2012, aproape 306.000 de angajati au generat vânzari de 52.500.000.000 Euro. Începând cu anul 2013, Grupul Bosch a fost structurat în patru sectoare de activitate: tehnologie auto, tehnologie industriala, bunuri de larg consum, energie si echipamente pentru constructii. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH si cele aproape 360 de filiale si companii regionale din peste 50 de tari. Prin includerea partenerilor comerciali si de service, Bosch este reprezentat în aproximativ 150 de tari. Aceasta retea internationala de dezvoltare, productie si vânzare reprezinta fundatia cresterii continue a concernului german. Bosch a cheltuit în 2012 peste 4.800.000.000 Euro pentru cercetare si dezvoltare si a înregistrat aproape 4.800 de patente pe plan international. Prin toate produsele si serviciile sale, Bosch sporeste calitatea vietii, oferind solutii care sunt atât inovatoare, cât si utile. În acest fel, compania ofera la nivel mondial „Tehnica pentru o viata”. 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto