04.20.2019 18:49

Sistem hidraulic de propulsie alternativa

Bosch si PSA Peugeot Citroën dezvolta un sistem hidraulic de propulsie alternativa pentru autoturisme

Dupa implementarea cu succes a sistemului de propulsie hibrid „axle-split” electric Bosch pe autovehiculele diesel PSA Peugeot Citroën, cele doua companii doresc sa colaboreze pentru a dezvolta un sistem hidraulic de propulsie alternativa pentru autoturisme. Sistemul hidraulic cuprinde, de fapt, doua unitati hidraulice si acumulatorii de presiune ai acestora.

Conceptul de distributie separata a puterii permite propulsarea autovehiculului în trei moduri diferite: conventional mecanic, hidraulic sau o combinatie între cele doua. Astfel, la sarcini mici, motorul cu ardere interna poate functiona într-un mod mai economic. În plus, la frânare, energia cinetica, ce s-ar pierde în alte conditii sub forma caldurii, este transformata în energie hidraulica si depozitata în acumulatorul de presiune. Ulterior, aceasta energie poate fi utilizata pentru a propulsa autovehiculul. În plus, demararea poate avea loc exclusiv hidraulic, la conducerea pe distante scurte neînregistrându-se emisii de CO2. Rezultatul este o reducere potentiala medie cu 30% a nivelului emisiilor de CO2 în noul ciclu de conducere european si cu maxim 45% într-un ciclu de conducere exclusiv urban.

Sistemul de propulsie hibrid rentabil pentru autovehiculele din clasa compacta

În principiu, aceasta tehnologie poate fi combinata cu orice motor conventional. Într-o prima etapa, urmeaza a fi utilizata în segmentul autovehiculelor din clasa compacta, dar este adecvata si pentru alte segmente de autoturisme si pentru camioanele usoare, care fac distributie în orase. Acest sistem hidraulic-mecanic este astfel un sistem de propulsie hibrid mai avantajos din punct de vedere economic, mai robust si mai usor de reparat de catre service-urile auto. În plus, nu necesita o infrastructura speciala si poate fi utilizat oriunde în lume.

Îmbinarea expertizei Bosch în tehnologia auto cu tehnologia  hidraulica industriala

Aceasta tehnologie functioneaza pe baza acelorasi principii ale sistemului de propulsie hidraulica utilizata la scara larga de Bosch Rexroth în toata lumea. Bosch si PSA considera ca exista un mare potential în adaptarea acestei tehnologii pentru implementarea în autoturisme.

Strânsa colaborare tehnica dintre PSA Peugeot Citroën si Bosch a început în 2008. În contextul acestui parteneriat strategic, Peugeot a lansat în 2011 modelul 3008 HYbrid4, primul autoturism hibrid diesel, produs în serie, cu sistem de propulsie „axle-split”. În strânsa colaborare cu Bosch, PSA Peugeot Citroën a dezvoltat componentele electrice (motorul electric, electronica de putere si alternatorul de înalta tensiune), precum si designul tehnic special al programului electronic de stabilitate ESP® necesar pentru autovehiculele hibride. În prezent, acest sistem de propulsie este montat si pe modelele PSA Peugeot 508 (atât versiunea station wagon RXH, cât si pe cea sedan HYbrid4) si Citroën DS5 HYbrid4. Bosch furnizeaza componentele sistemului de propulsie electrica si pentru aceste modele.

Tehnologie Auto este cel mai mare sector de activitate al Grupului Bosch. În anul fiscal 2012, vânzarile acestuia au fost de 31.100.000.000 Euro sau 59% din cifra de vânzari totala a grupului. Astfel Grupul Bosch a devenit unul dintre cei mai importanti furnizori din industria auto. La nivel mondial, peste 177.000 de angajati din sectorul Tehnologie Auto activeaza în sapte domenii de activitate: tehnologii de injectie pentru motoare cu ardere interna, componente periferice ale trenului de rulare, concepte de propulsie alternative, sisteme de siguranta activa si pasiva, functii de asistenta si confort, sistem de informare si comunicare la bord precum si servicii si tehnologii pentru domeniul aftermarket. Compania Bosch este autorul unor importante inovatii din industria auto, precum gestionarea electronica a motorului, sistemul antiderapare ESP® si tehnologia diesel common-rail.

Bosch

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii si servicii. În anul fiscal 2012, aproape 306.000 de angajati au generat vânzari de 52.500.000.000 Euro. Începând cu anul 2013, grupul Bosch a fost structurat pe patru sectoare de activitate: tehnologie auto, tehnologie industriala, bunuri de larg consum, energie si echipamente pentru constructii. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH si cele aproape 360 de filiale si companii regionale din peste 50 de tari. Prin includerea partenerilor comerciali si de service, Bosch este reprezentat în aproximativ 150 de tari. Aceasta retea internationala de dezvoltare, productie si vânzare reprezinta fundatia cresterii continue a concernului german. Bosch a cheltuit în 2012 peste 4.800.000.000 Euro pentru cercetare si dezvoltare si a înregistrat aproape 4.800 de patente pe plan international. Prin toate produsele si serviciile sale, Bosch sporeste calitatea vietii, oferind solutii care sunt atât inovatoare, cât si utile. În acest fel, compania ofera la nivel mondial „Tehnica pentru o viata”. 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto