10.15.2019 14:08

Siguranta este prioritara?

Soferii germani, italieni si francezi sunt de acord ca siguranta este prioritara pentru conducatorii de autovehicule!

În ceea ce priveste siguranta, soferii germani, italieni si francezi sunt de acord: majoritatea apreciaza ajutorul oferit de sistemele de asistenta pentru sofer, în special pe cele ce ofera asistenta în situatiile periculoase. Functiile care monitorizeaza unghiul mort sau previn accidentele prin intermediul sistemului de frânare de urgenta au înregistrat cel mai mare succes, fiind preferate de 84%, respectiv 82% din respondenti. Acestea au fost concluziile unui sondaj realizat de Bosch în rândul soferilor din Germania, Italia si Franta.

Pentru Gerhard Steiger, presedintele diviziei Sisteme de control al sasiului Bosch, nu exista nicio îndoiala ca: „Sistemele de asistenta sporesc siguranta si confortul la bordul autovehiculului. Acestea ne ajuta sa ajungem la destinatie într-un mod si mai sigur si confortabil.” Bosch a fost prima companie din lume care a dezvoltat sisteme de siguranta precum ABS si programul electronic de stabilitate ESP® si le-a adus la maturitate, acestea putând fi lansate în productia de serie. Astazi, compania furnizoare de tehnologii si servicii ofera clientilor sai din întreaga lume si sisteme inovatoare de asistenta pentru sofer, cum ar fi sistemul predictiv de frânare de urgenta si tempomatul adaptiv.

Majoritatea clientilor sunt foarte interesati si bine informati

Cât de informati sunt soferii în privinta celor mai noi sisteme de asistenta pentru soferi, care este experienta lor zilnica de conducere si care este, în opinia lor, ajutorul oferit de sistemele electronice? Acestea au fost întrebarile adresate de Bosch soferilor care au achizitionat autovehicule de dimensiuni medii si mici între 2009 si 2012. Cu alte cuvinte, în majoritatea cazurilor, respondentii erau proprietarii autovehiculelor în care sistemele de asistenta erau disponibile în cel mai bun caz ca dotari optionale. Cu toate acestea, cumparatorii s-au dovedit a fi bine informati. Majoritatea acestora sunt interesati de tehnologiile care asigura asistenta si informatii, în special în ceea ce priveste siguranta, dar si confortul în situatiile de trafic cu opriri si porniri dese.

Majoritatea persoanelor intervievate conduc cu placere si se considera soferi experimentati a caror atentie nu poate fi usor distrasa. Cu toate acestea, raspunsurile primite au relevat faptul ca multi dintre soferi s-au confruntat cu situatii critice în ultimele douasprezece luni înaintea efectuarii sondajului:

- 70% si-au amintit ca au fost nevoiti sa foloseasca frâna de urgenta

- 47% au recunoscut ca, la schimbarea benzii de circulatie, au vazut târziu autovehiculul care se apropia din spate

- 34% au ezitat cel putin o data în momentul în care au fost nevoiti sa aleaga între frânare si manevrele de evitare într-o anumita situatie.

Prin urmare, functiile care ofera siguranta suplimentara înregistreaza o cerere mare. Atunci când respondentii au fost întrebati ce sisteme de asistenta electronica sunt cele mai utile, 84% dintre acestia au ales asistentul pentru monitorizarea unghiului mort. L-au urmat îndeaproape, pe pozitia a doua si a treia, sistemele de frânare de urgenta care previn producerea accidentelor ce implica pietonii si coliziunile din spate.

Totusi, soferii europeni sunt bine informati si cu privire la modul în care tehnologia de ultima ora poate face experienta zilnica a condusului si mai placuta. Fie ca obisnuiesc sa conduca pe autostrazi aglomerate sau în conditii de trafic urban intens, tempomatul adaptiv inteligent le permite soferilor sa ajunga la destinatie mai putin stresati. Prin urmare, tempomatul adaptiv ACC, care reduce sarcinile soferului în conditiile obositoare de trafic cu opriri si porniri dese, este cel care urmeaza pe lista lor, imediat dupa functiile de siguranta.

Raportul între cerere si oferta sta la baza succesului pe piata al noilor tehnologii

Sondajul efectuat în rândul soferilor din cele trei tari europene importante evidentiaza si faptul ca proprietarii de autovehicule vor ca progresul sa continue. Acestia se declara în favoarea inovatiilor tehnice. De asemenea, sondajul arata ca soferii sunt dispusi sa adopte conducerea automatizata. Jumatate dintre cei intervievati cred deja în fezabilitatea tehnica a autovehiculelor cu comanda complet electronica. 60% dintre acestia au primit cu entuziasm ajutorul acordat soferului – cu conditia sa poata fi dezactivat în orice moment. Bosch lucreaza la dezvoltarea acestor functii. În 2014, de exemplu, va lansa o functie de asistenta la blocajele în trafic care poate frâna, accelera si vira în mod complet automat în conditii de ambuteiaj pe autostrada. Este conceput special pentru vitezele de maximum 50 km/h, iar gradul de automatizare va creste continuu în urmatorii ani.

Rezultatele par sa confirme si o ipoteza cheie a companiei Bosch: pe masura ce sistemele de asistenta pentru sofer devin mai sofisticate, acestea vor deveni din ce în ce mai des întâlnite pe piata autovehiculelor de mici dimensiuni cu volume mari de vânzari. „Data fiind cererea si disponibilitatea din ce în ce mai mare a tehnologiilor accesibile si sigure, producatorii vor profita de aceasta ocazie pentru a se diferentia de concurenta”, declara Steiger. Organizatia de protectie a consumatorului EuroNCAP (European New Car Assessment Programme) subliniaza la rândul sau importanta sistemelor de asistenta pentru sofer. Începând din 2014, pentru a primi punctajul maxim de cinci stele, cele mai multe modele noi vor trebui sa fie echipate cu sisteme de asistenta pentru sofer. Bosch sprijina aceasta tendinta prin dezvoltarea si îmbunatatirea continua a sistemelor si a senzorilor sai.

Tehnologie Auto este cel mai mare sector de activitate al Grupului Bosch. În anul fiscal 2012, vânzarile acestuia au fost de 31.100.000.000 Euro sau 59% din cifra de vânzari totala a grupului. Astfel, Grupul Bosch a devenit unul dintre cei mai importanti furnizori din industria auto. La nivel mondial, aproximativ 177.000 de angajati din sectorul Tehnologiei Auto activeaza în sapte domenii de activitate: tehnologii de injectie pentru motoarele cu ardere interna, componente periferice ale trenului de rulare, concepte de propulsie alternativa, sisteme de siguranta activa si pasiva, functii de asistenta si confort, sisteme de informare si comunicare la bord, precum si servicii si tehnologii pentru domeniul aftermarket. Bosch este autorul unor importante inovatii în industria auto, precum gestionarea electronica a motorului, sistemul antiderapare ESP® si tehnologia diesel common-rail.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii si servicii. În anul fiscal 2012, aproape 306.000 de angajati au generat vânzari de 52.5000.000.000 Euro. Începând cu anul 2013, grupul Bosch a fost structurat pe patru sectoare de activitate: tehnologie auto, tehnologie industriala, bunuri de larg consum, energie si echipamente pentru constructii. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH si cele aproape 360 de filiale si companii regionale din peste 50 de tari. Prin includerea partenerilor comerciali si de service, Bosch este reprezentat în aproximativ 150 de tari. Aceasta retea internationala de dezvoltare, productie si vânzare reprezinta fundatia cresterii continue a concernului german. Bosch a cheltuit în 2012 peste 4.800.000.000 Euro pentru cercetare si dezvoltare si a înregistrat aproape 4.800 de patente pe plan international. Prin toate produsele si serviciile sale, Bosch sporeste calitatea vietii, oferind solutii care sunt atât inovatoare, cât si utile. În acest fel, compania ofera la nivel mondial „Tehnica pentru o viata”.

 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto