04.07.2020 18:54

SEAT LEÓN WTCC

Mai multa pasiune spaniola pentru Campionatul Mondial de Turisme


SEAT LEÓN WTCC
 
Mai multa pasiune spaniola pentru Campionatul Mondial de Turisme


Dupa ce a fost prezentat oficial la Barcelona International Motor Show, noul model SEAT León World Touring Car îsi va face debutul în Campionatul Mondial de Turisme (WTCC) la jumatatea acestui sezon.


Masina este una din cele mai evoluate pe care marca spaniola a construit-o vreodata cu scopul de a o folosi în cursele de circuit, cu intentia clara de a câstiga unul din cele mai prestigioase titluri din calendarul FIA, alaturi de cele din Formula 1 si Mondialul de raliuri.


Conceput si dezvoltat la facilitatile SEAT Sport din Martorell, în apropiere de Barcelona, noul León reprezinta un pas urias din punct de vedere tehnologic, care va permite producatorului spaniol sa se implice în lupta pentru titlul mondial. Aceasta ultima miscare, alaturi de integrarea marcii în Audi Brand Group în urma cu trei ani (împreuna cu Audi si cu Lamborghini), ofera cea mai buna dovada ca alura sportiva a modelelor de serie reprezinta baza ideala pentru construirea celor mai competitive masini de curse.


Testele oficiale pe circuit vor avea loc în saptamânile ce urmeaza, marcând startul unui proces de finalizare a reglajelor astfel încât debutul oficial al modelului sa aiba loc înainte de finalul sezonului 2005.
Un progres asa de rapid a fost posibil printr-un program ambitios de munca început de SEAT Sport în urma cu câteva luni, proiect ce a implicat 140 de angajati ai companiei, specialisti în cercetare si dezvoltare de la SEAT Technical Centre si ingineri de la Audi Sport, care au oferit un suport fara de pret la testarea aerodinamica a modelului în tunelul de la Ingolstadt.
Aceasta cooperare cu inginerii germani va fi extinsa în viitor si la partea de dezvoltare a motorului.


Campionatul Mondial este obiectivul principal

SEAT si-a facut revenirea pe scena internationala a sporturilor cu motor în 2003, când a înscris modelul Toledo Cupra în European Touring Car Championship (ETCC).
Implicarea marcii iberice a început sa dea roade la începutul anului 2004, atunci când s-a reusit prima victorie, dupa care palmaresul SEAT în Campionatul European de Turisme a mai consemnat cinci clasari pe podium, doua pole-position si trei recorduri pe un tur de circuit.

Cu începere din 2005, ETCC a fost ridicat la rangul de Campionat Mondial de Turisme (WTCC), iar SEAT a facut primul pas spre un viitor titlu mondial prin realizarea unui proiect tehnologic ambitios.
Munca a fost dusa pe doua fronturi diferite, cu intentia de a alinia la startul întrecerii modelul Toledo Cupra, în timp ce toate studiile si testele au fost îndreptate spre noul León WTCC, care sa poata fi prezentat cât mai curând în competitii.
Acest lucru a devenit posibil pentru ca SEAT Sport este singura echipa din Spania responsabila pentru designul, constructia si reglajele masinilor sale, de la faza de proiect si pâna la startul unei curse.


“Sansa de a dezvolta o masina de curse – de la schite si pâna la momentul prezentei pe grila de start – este o raritate, asa ca proiectul León WTCC a fost o oportunitate imensa pentru întreaga echipa SEAT Sport”, a remarcat Jaime Puig, director general al SEAT Sport.

“Suntem foarte hotarâti sa facem fata unei asemenea provocari pe care o echipa tânara o are de înfruntat când concureaza împotriva unor constructori si a unor marci cu vasta experienta în cursele auto.
Avem o structura puternica si oameni cu aptitudinile necesare pentru a transforma noul León într-o masina învingatoare.
Vreau sa fac o mentiune speciala pentru colegii de la SEAT Technical Centre si cei de la Audi Sport, fara a caror cooperare ne-ar fi fost mult mai greu.”


De la computer pe pista

Echipa a muncit din greu în 2005. Modelul Toledo Cupra, la ale carui comenzi se vor afla Jordi Gené, Rickard Rydell si Peter Terting, va continua sa reprezinte culorile SEAT Sport în WTCC pâna la sosirea “fratelui mai mare”, León.
Astfel, masina veche a fost testata pentru a avea ritmul necesar, în timp ce noua creatie a prins contur.
Au trecut cinci luni de când Jordi Gené a efectuat primul test de manevrabilitate a sasiului si a ansamblelor mecanice montate pe un model Altea modificat, eveniment ce a avut loc in decembrie 2004.
În tot acest timp, inginerii de la SEAT Sport si Audi Sport au definit celelalte componente de la León, trecând si printr-un vast proces de studiere a aerodinamicii.
Gratie efortului lor, echipa a putut transforma masina în realitate si sa prezinte León WTCC la Barcelona Motor Show, unde s-au primit critici foarte bune. Automobilul a evidentiat arsenalul tehnic pe care echipa îl are la dispozitie pentru a-l exploata în curse, iar pilotii sa fie la acelasi nivel cu rivalii în materie de teste, reglaje si dezvoltare.
De asemenea, este la fel de importanta scoaterea în evidenta a imenselor beneficii tehnice si industriale generate de un asemenea proiect asupra inginerilor si afacerilor din Spania.


sursa: Porsche Romania – mai 2005

 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto