08.13.2020 20:07

SEAT Ibiza Rally Car Diesel

Primul Diesel in Campionatul National de Raliuri – SEAT Ibiza Rally Car


Primul Diesel in Campionatul National de Raliuri – SEAT Ibiza Rally Car


In premiera absoluta pentru Romania, incepand cu etapa a 7-a printre masinile ce vor lua startul in Campionatul National de Raliuri (Grupa A si N) se va numara si primul automobil automobil cu motor diesel – Seat Ibiza 1.9 TDI.
Lansarea noii masini a avut loc pe 11 septembrie pe Circuitul de Karting AMCKART din Bucuresti, in prezenta reprezentantilor mass-media si a pasionatilor marcii SEAT reuniti pe www.vwforum.ro


Modelul SEAT Ibiza Rally ce va fi pilotat in premiera de un echipaj de ziaristi din presa auto format din Adrian Dragan si Valentin Bradateanu, va fi inscris sub culorile C. S. Yellow Motorsport.
Initiator si realizator al propiectului este Metrotehnica International – dealer SEAT.
Alaturi de acesta in acest proiect a fost implicat si importatorul SEAT, Porsche Romania, care a asigurat sprijinul logistic, Porsche Bank -in calitate de finantator si partenerii Mobil 1 si Glasurit.


Ibiza Rally Car 1,9 TDI fost construita in atelierele Metrotehnica International conform fisei de omologare si regulamentelor FIA pentru Grupa N, cu know-how-ul oferit de SEAT Sport.
Constructiv, modelul este derivat dintr-un automobil de serie Ibiza 1,9 TDI cu trei usi.
Cele mai importante modificari au fost operate la nivelul elementelor de securitate si a trenului de rulare.
Pentru a rezista socurilor durelor etape de macadam, caroseria si rollbarul au fost sudate, operatie care a contribuit atat la rigidizarea ansamblului caroseriei cat si al securitatii echipajului in caz de accident.
Au fost adaugate ulterior celelalte echipamente specifice si obligatorii pentru orice automobil de concurs: scaune sport, centuri de siguranta in sase puncte, volan sport, pedalier din aluminiu, sistem anti-incendiu automat etc.
Propulsia este asigurata de o varinanta imbunatatita a motorului 1,9 TDI care in urma modificarilor dezvolta 160 CP, fata de 130 CP cat avea initial.
Acesta este supraalimentat printr-o turbina cu geometrie variabila si sistem de admisie cu pompa-injector.
Transmisia se realizeaza pe rotile din fata prin intermediul unei cutii manuale cu sase trepte modificata.
Aceasta include un diferential autoblocant mecanic si sistem de ambreiaj cu disc sinterizat.
O serie de modificari au fost operate la nivelul sistemului de directie, a carei cursa a fost scurtata si a suspensiilor unde, elemntele oscilante si bucsele sunt de provenineta Seat Sport iar arcurile si amortizoarele de serie au fost inlocuite cu repere de competitie marca Bilstein.


Asadar incepand cu etapa a 7-a a Campionatului National ce se deruleaza la Campulung Muscel acest automobil, aflat in ultima luna intr-o perioada de teste va trece si proba adevarului, va concura oficial in Grupa N alaturi de cele mai performante masini din campionat


Adrian Dragan: “Ideea de a pilota un automobil diesel a venit firesc din evolutia pietei auto, unde automobilele cu motor diesel castiga din ce in ce mai mult teren. Scopul nostru este dea demostra ca se poate face sport de performanta si cu un automobil disele in conditiile in care costurile de exploatare se reduc cu aproximativ 50% fata de o varianta similara echipata cu motor pe benzina.
Acest proiect nu ar fi fost realizabil fara sprijinul logistic si material oferit de Metrotehnica International – dealer SEAT si fara suportul oferit de imporatorul SEAT – Porsche Romania si a celorlalti parteneri Porsche Bank, MOBIL 1 si TOPLAC – Glasurit. 


Vom folosi aceste trei ultime etape din editia 2005 a CNR pentru punerea la punct a masinii, indentificarea eventualelor probleme si testarea diverselor set-up-uri in vederea pregatirii masinii pentru sezonul 2006″


Fisa tehnica


Motor

1,9 TDI, 4 cilindri in linie dispus transversal, 1896 cmc; supraalimentat cu turbocompresor cu geometrie variabila, restrictor admisie 35mm; sistem de injectie pompa-injector; putere maxima 160 CP/3.750 rpm; cuplu maxim aproximativ 340 Nm/1.900 rpm


Transmisie

Tractiune, cutie de viteze manuala cu sase trepte, autoblocant


Tren de rulare


Suspensie fata: roti independente, jambe elstice, brate triunghilare si bara antiruliu, arcuri si amortizoare Bilestein. Suspensie spate: punte semirigida, arcuri si amortizoare Bilstein. Jante OZ Racing 15” (macadam) anvelope 195/65 Pirelli. Directie cu cremaliera, frane cu discuri ventilate fata si discuri pe spate.


Caroserie

Autoportanta, doua volume, trei usi. Dimensiuni: L x l x h : 3.955mm x 1700mm x 1440 mm. Ampatament: 2.460 mm.


sursa: Porsche Romania – septembrie 2005

 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto