- Auto Business – Informatia auto de care ai nevoie! - http://www.auto-business.ro -

SEAT EXEO

Posted By florin.morariu@auto-business.ro On 20 iunie 2009 @ 7:03 In Articole,Dealeri Auto | No Comments

SEAT îsi extinde gama de produse cu o serie completa, prin modelul Exeo

Limuzina de clasa medie SEAT EXEO

• Calitate si temperament sportiv la cele mai înalte standarde
• Modelul din clasa medie respecta normele Euro 5
• Cinci motoare moderne si economice, dintre care patru propulsoare turbo cu injectie directa

SEAT îsi extinde gama de produse cu o serie completa, prin modelul Exeo. Lansarea pe piata, marcheaza un nou punct de referinta în istoria marcii spaniole, care îsi extinde gama de modele spre noi segmente. EXEO e o limuzina eleganta si dinamica, de înalta calitate, care etaleaza o tehnologie de exceptie si reflecta cu fidelitate trasaturile personalitatii SEAT: design atragator, caracter sportiv si spirit tânar.

SEAT este reprezentat în premiera si în clasa medie. Limuzina cu o lungime de 4,60 metri îmbina un design dinamic si elegant cu un confort ridicat si cu performante de rulare care se remarca prin agilitate si siguranta. Noul Exeo aduce o gama de motorizari noi, care conving în aceeasi masura prin rentabilitatea deosebita si printr-un comportament remarcabil la rulare. Modelul cu un pret atractiv deschide pentru prima data accesul la clasa medie pentru clientii atrasi de modelele SEAT.

Referindu-se la potentialii cumparatori ai noii masini, presedintele SEAT, Erich Schmitt, a declarat: ”Exeo este destinat soferilor dinamici si sportivi din segmentul automobilelor de clasa medie. În plus, dispunem acum de un automobil pentru actualii clienti ai clasei compacte care vor o masina de dimensiuni mai mari. Exeo reprezinta o alternativa interesanta si pentru conducatorii de masini de firma, care pe lânga calitate vor sa se simta bine la volan dar sunt atenti si la costuri, consum si emisii”.

Noul Exeo este disponibil în prezent cu 3 motoare pe benzina (75 kW/102 CP pâna la 147 kW/200 CP), precum si cu doua propulsoare diesel cu injectie directa, echipate în serie cu filtru de particule diesel (105 kW/143 CP si 125 kW/170 CP). 4 dintre aceste 5 motoare mizeaza pe tehnologia turbo. Aceasta înseamna mai multa putere si un consum redus de combustibil datorita masurilor de downsizing. Din noua generatie de motoare diesel cu tehnologie Common-Rail fac parte cele doua propulsoare TDI. Toate motoarele modelului Exeo, disponibil în versiunile de echipare „Reference“, „Style“ si „Sport“, respecta normele de poluare Euro 5. Consumul redus al limuzinei este evident pe versiunea de top care dezvolta o putere de 147 kW (200 CP): propulsorul pe benzina cu supraalimentare, care dezvolta la 1.800 un cuplu de 280 newton-metri, si un consum de numai 7, 7 litri la 100 km.

Denumirea aleasa de constructorul iberic ilustreaza foarte bine aspiratiile brandului mediteranean, „Exeo” fiind un derivat al latinescului „Exire”, tradus prin expresia „a iesi din tipare“, „a merge dincolo de limite”. Numele EXEO inspira putere, excelenta si tehnologie avansata si exprima în mod extrem de sugestiv placerea de a se afla la volan. Aceasta difera de toate denumirile celorlalte game, indicând începutul unei noi epoci pentru SEAT, care va propulsa marca în topul unui nou segment de automobile.

Limuzina din clasa medie este produsa la fabrica din Martorell, Spania. În numai 18 luni au fost efectuate lucrarile de pregatire pentru productia noului model, urmând sa ofere în scurt timp o calitate maxima dublata de o productivitate ridicata. Capacitatea maxima de productie din punct de vedere tehnic este de pâna la 450 de unitati SEAT Exeo pe zi.

Noul model de top al producatorului spaniol este un SEAT tipic, lucru care se remarca în special în sectiunea frontala si posterioara a automobilului. Imaginea de ansamblu reflecta nivelul calitativ foarte ridicat al noii limuzine. Prin modelul Exeo, SEAT si-a ridicat mult standardele catre calitate, lux si confort, atât la exterior, câr si la capitolul design interior.

Echiparea standard a versiunii de baza „Reference“ include o serie întreaga de detalii importante, precum sapte airbaguri, ABS, ESP cu sistem de asistenta la frânare (HBA) si sistem de control al tractiunii (TCS), senzor pentru controlul presiunii în pneuri, tetiere active pentru locurile din fata, sistem Climatronic cu 2 zone de reglare a temperaturii, sistem audio „CD 2“ cu MP3-drive, închidere centralizata cu telecomanda, precum si geamuri actionate electric fata spate. Optional sunt disponibile caracteristici precum airbaguri laterale suplimentare pentru locurile din spate, sisteme moderne de informare si entertainment cu diferite conexiuni electronice (MP3, iPod, USB, Bluetooth), trapa, faruri bi-xenon cu lumini de drum si faruri adaptive de viraj sau diferite variante de jante din aliaj usor pâna la jante de 18 toli. În acelasi timp, 14 culori ale caroseriei pot fi combinate cu 6 linii de echipare la interior.

Design exterior

Echilibru optim între eleganta si sportivitate

• „Arrow Design”, specific SEAT, exprima caracterul modelului Exeo
• Sportivitate sugerata prin talia înalta si linii echilibrate
• Oglinzile exterioare fixate pe portiere – o alta caracteristica SEAT

Toate modelele actuale SEAT sunt caracterizate de designul lor dinamic. Noul SEAT Exeo îmbina aceasta imagine cu eleganta  si confortul specifice clasei medii. Ambele aspecte coexista armonios în noul model SEAT, care îmbina într-un mod echilibrat rafinamentul cu sportivitatea.

Aspectul modelului Exeo demonstreaza ca acest autoturism cu patru usi este un membru cu drepturi depline al familiei SEAT. Grila radiatorului cu dimensiuni generoase, emblema bine conturata a marcii si farurile duble alungite, integrate în aripi valorifica elementele esentiale specifice  „Arrow Design”, utilizate de producatorul spaniol pentru prima data la modelul Ibiza. Spoilerul fata cu grile de aerisire integrate armonios si proiectoarele de ceata întregesc imaginea sportiva.

O eleganta moderna caracterizeaza si imaginea laterala a modelului SEAT Exeo. Cu un design clar si bine conturat renunta la rosturile sau canturile inutile. Prin proportiile echilibrate, precum si prin liniile laterale care descriu o curba lina este asigurat un aspect modern pe cât de delicat, pe atât de energic. O alta particularitate: asa cum se întâmpla la cele mai noi modele ale producatorului spaniol, oglinzile exterioare sunt montate direct pe portierele fata. Aceasta dispunere ofera avantaje si din punct de vedere aerodinamic.

Stilul specific si sportivitatea marcanta a noului Exeo se reflecta si în sectiunea posterioara. Stopurile împartite în doua sectiuni, care patrund pâna la nivelul portbagajului ofera un aspect nobil si superior. Detaliu inteligent: mecanismul de deschidere pentru portbagaj a fost integrat din nou în emblema SEAT. În acelasi timp, cele doua capete ale tevii de esapament, separate catre lateral, indica decent potentialul dinamic al noii limuzine. Exceptie: modelul de top cu un motor pe benzina cu injectie directa de 147 kW (200 CP) subliniaza din nou puterea sa remarcabila prin capatul dublu al tevii de esapament.

la lansarea pe piata pentru noul Exeo, SEAT pune la dispozitie 14 culori ale caroseriei între care se numara nuanta specifica „Albastru Galia“. Acestea pot fi combinate la alegere cu oricare dintre elementele disponibile de design interior. La aceasta se adauga, pentru versiunile Style si Sport, pachetul  optional care include bare decorative cromate de-a lungul geamurilor laterale, precum si montant central si posterior de culoare negru lucios.

Concept interior

Sunt respectate cele mai exigente standarde calitative

• Designul ergonomic al interiorului cu materiale de clasa superioara
• Trei linii diferite de echipare, sase tapiterii disponibile

Interiorul modelului SEAT Exeo este caracterizat de materiale de o calitate remarcabila si o precizie de finisare care respecta cerintele calitative aplicabile pentru clasa superioara a automobilelor. Gratie spatiului interior si a ergonomiei remarcabile, rezulta o atmosfera confortabila armonizata cu dimensiunea sportiva a marcii.

Scaunele din fata ale noului SEAT Exeo reprezinta un exemplu ideal în acest scop. Zonele conturate cu rigiditate diferita la nivelul suprafetei de sezut si al spatarului, precum si prin geometria scaunelor rafinata la nivel de detaliu ofera un confort de top care permite parcurgerea de distante lungi fara oboseala din partea soferului. Atât scaunele disponibile în versiunea de serie, cât si cele sport asigura o sustinere laterala remarcabila.  Tetierele, care dispun de sistemul „Wok”, reduc efectul neplacut cauzat de coliziunile usoare din spate.  

Reglarea pe înaltime a scaunului soferului este inclusa la toate versiunile modelului SEAT Exeo în lista dotarilor de serie. Începând cu versiunea Style, aceasta  dotare este disponibila si pentru scaunul pasagerului din dreapta, împreuna cu reglajul lombar pentru scaunele din fata. Un sistem de reglare electrica a scaunelor din fata – care permite si reglarea unghiului de înclinare a  pernelor –  inclusiv cu functie de memorare pentru scaunul soferului este disponibil optional. O alta optiune este reprezentata de sistemul de încalzire a scaunelor din fata cu  control separat.

Bancheta din spate se remarca prin oferta generoasa de spatiu pentru adulti. Trei tetiere, o a treia centura de siguranta cu fixare în trei puncte, precum si un spatar cu optiune de rabatare asimetrica fac parte din pachetul de dotari de baza. Un suport pentru schiuri este disponibil optional. Buzunarele integrate în spatarele scaunelor din fata pot fi completate, la cerere, cu compartimente suplimentare de depozitare sub scaunele respective.

O optiune de depozitare a accesoriilor de calatorie este oferita si de cotiera centrala spatioasa la nivelul banchetei spate, extinsa la versiunea Style cu un suport dublu pentru bauturi.

Sase variante de materiale si culori sunt disponibile pentru tapiterie, între care se regasesc  doua optiuni diferite de piele cu nuantele bej sau negru. Tapiteria în serie la versiunea Exeo Reference este adaptata la culorile negru si gri din habitaclu. O alta posibilitate de individualizare este oferita de versiunea  Style, cu o plansa de bord disponibila în mod suplimentar în culori negru/bej. În mod corespunzator, tapiteria în combinatie de negru cu gri poate fi înlocuita de o varianta de culoare bej. În acelasi timp, clientii pot opta ca insertiile decorative din interior sa fie din imitatie de lemn.

Un interior stilat, disponibil integral în negru, este oferit la versiunea  Sport. Aceasta culoare marcheaza sectiunea superioara si inferioara a plansei de bord, precum si tapiteria din stofa, respectiv din piele. Insertiile decorative negru lucios accentueaza aspectul nobil.

Standardele premium ale acestei limuzine, prin care producatorul spaniol de automobile se lanseaza în clasa medie, se reflecta si la capitolul comenzilor si al ergonomiei. Toate elementele sunt dispuse logic, foarte accesibil si adaptate între ele – un exemplu în acest sens este reprezentat de sistemele moderne audio si de navigatie, precum si de instalatia de climatizare pozitionata sub acestea, în consola centrala. Cinci suflante rotunde, cu margini cromate, asigura aerisirea performanta a interiorului.

Si structura superioara a plansei de bord, sub forma unei cupole, este una ergonomica si atractiva. Aceasta este dominata de ceasuri rotunde cu dimensiuni generoase pentru turatia motorului (stânga) si tahograf (dreapta) care, gratie graficului simplu, cu aspect nobil, sunt usor de citit. La versiunile Style si Sport se adauga ramele cromate, care încadreaza si cele doua ceasuri pentru temperatura apei si nivelul de carburant din rezervor. Afisajul disponibil în serie, amplasat în centrul plansei de bord, prezinta informatiile oferite de computerul de bord, precum si de sistemele de navigatie si audio. Plansa de bord, dar si capitonajele portierelor se remarca prin materialele de calitate foarte ridicata. Astfel, de exemplu atât habitaclul, cât si cotierele sunt realizate din material spongios foarte placut la atingere, a carei suprafata a fost finisata cu tehnologia „Slush“. În acelasi timp, ambianta profita de stâlpi de plafon capitonati. Maneta schimbatorului de viteze este realizata fie din piele sintetica ( Reference), fie din piele exclusivista cu cusaturi duble adaptate din punctul de vedere al culorilor (Style, Sport). Pachetul special de lumini oferit de SEAT în serie pentru versiunile Style si Sport contribuie la crearea unei atmosfere placute. Acesta include elemente suplimentare de iluminat pentru mânerele portierelor, scrumiere, zona picioarelor, suporturi pahare.

Numeroase compartimente de depozitare simplifica utilizarea în regim cotidian a noului model SEAT Exeo. Acestea sunt disponibile în sectiunea superioara a consolei centrale, unde un compartiment dispus sub duzele de aerisire cu capitonaj antiderapant si fonoizolant din material plastic permite de exemplu depozitarea ochelarilor de soare sau a servetelelor. La versiunile  Style si Sport, este prevazut un capac. Chiar dedesubt se afla un suport pentru bauturi cu asa-numita tehnica „Push-Push“. Torpedoul generos este disponibil si cu functie de racire, unde este dispusa si interfata USB pentru MP3 player tip iPod. În compartimentul de depozitare dintre scaunele fata este prevazuta o conexiune Aux-in conventionala. Un compartiment suplimentar de depozitare este integrat în cotiera  fata.

Bagajele mai voluminoase pot fi depozitate în portbagajul de dimensiuni remarcabile. Cu un volum de 460 de litri cu posibilitate de extindere gratie spatarului rabatabil asimetric al banchetei din spate, acesta ofera si un compartiment de depozitare a schiurilor, disponibil la cerere. Acesta se caracterizeaza printr-un capitonaj de calitate superioara, precum si prin compartimente de depozitare în care pot fi amplasate obiecte de mici dimensiuni, protejate împotriva riscului de alunecare. Patru cârlige de prindere cromate, care pot sustine o plasa pentru bagaje, ofera o siguranta suplimentara la transport. O solutie foarte practica: cele doua cârlige de fixare în sectiunea superioara a peretelui lateral permit sustinerea pungilor si a gentilor de cumparaturi si evita rasturnarea acestora. Acestea fac parte din pachetul de depozitare disponibil optional. O alta solutie ingenioasa: plasa de pe fund poate fi ridicata fara probleme si fixata în marginea posterioara a portbagajului. Astfel este facilitat accesul la roata de rezerva si la trusa de scule de la bord.


Motorizari

Sisteme eficiente si active de propulsie

• Sistem avansat de injectie directa pentru trei dintre cele cinci motoare
• Toate versiunile SEAT Exeo respecta deja cerintele impuse de norma stricta de poluare euro 5

Noul SEAT Exeo va fi disponibil initial cu cinci propulsoare moderne cu patru cilindri: trei motoare pe benzina si doua motoare diesel cu tehnologie Common-Rail. Trei motoare beneficiaza de sistem de injectie directa, patru sunt prevazute cu o supraalimentare si, fara exceptie, toate propulsoarele respecta deja cerintele impuse de norma stricta de poluare euro 5.. Transmisia puterii este asigurata fara exceptie de o cutie manuala în 6 trepte. În viitorul apropiat, pentru motorizarea de top – versiunea Exeo cu motorul 2.0 TSI care dezvolta 147 kW (200 CP)– va fi disponibila în mod suplimentar o cutie secventiala Multitronic.

Cu privire la motoarele pe benzina: ca varianta de baza este disponibil motorul fiabil de 1,6 litri care dezvolta 75 kW (102 CP). La 3.800 de rotatii, acesta asigura un cuplu motor maxim de 148 newton-metri (Nm). Gratie cutiei în 6 trepte, se obtine un regim de consum combinat de numai 7,5 litri/100 km. Noul catalizator contribuie în mod suplimentar la îmbunatatirea calitatii gazelor de evacuare. Emisiile de CO2 ating o valoare de 175 g/km.

Puterea si comportamentul remarcabil de rulare oferite de un motor modern cu patru cilindri cu supraalimentare sunt demonstrate exemplar de propulsorul turbo de 1.8 al noului model Exeo. Cu o putere de 110 kW (150 CP), asigura performante de rulare sportive, precum si o viteza maxima de 217 km/h. Gratie intercoolerului, masina combina un cuplu motor maxim de 220 Nm la 1.800 rotatii/min cu un consum mediu de numai 7,9 litri/100 km (emisii de CO2: 184 g/km).

Temperamentul dinamic remarcabil este oferit de cel mai puternic propulsor pe benzina: motorul 2.0 TSI foarte modern – desemnat recent de jurnalistii de specialitate independenti „engine of the year“ – beneficiaza de un sistem inovator de injectie pe benzina si turbina de supraalimentare cu intercoolere duble. Rezultatul este un motor pe benzina cu nivel ridicat de turatii, asigurând aceeasi putere la turatii reduse ca un propulsor diesel, care se remarca si prin consumul foarte redus de carburant. Exprimat în cifre: cuplul motor maxim de 280 Nm este disponibil înca de la 1.800 rotatii/min. În medie, versiunea Exeo 2.0 TSI care atinge o viteza maxima de 241 km/h consuma numai 7,7 litri/100 km – o valoare foarte scazuta, având în vedere performantele de rulare oferite. Emisiile de CO2 de 179 g/km depasesc cu putin valoarea specifica motorizarii de baza.

Injectie directa Common-Rail pentru motoare diesel

Prin noul model Exeo, tehnologia inovatoare Common-Rail este disponibila pentru prima data la gama de autoturisme produsa de SEAT. Propulsoarele diesel cu injectie directa realizate de concernul Volkswagen, se bazeaza pe agregatul de 2,0 litri care se bucura de o apreciere deosebita, cu filtru de particule montat în apropierea motorului. Aceste propulsoare sunt disponibile pentru limuzina spaniola de clasa medie cu o putere de 105 kW (143 CP) si 125 kW (170 CP) precum si – începând cu luna septembrie 2009 – si de 88 kW (120 CP). Elementul comun al tuturor versiunilor: injectia de carburant se realizeaza prin intermediul unei pompe de înalta presiune cu bara de distributie conectata si injectoare piezo, care asigura injectarea motorinei în compartimentele de ardere într-un interval foarte scurt de timp si cu o presiune foarte ridicata. Avantajul: presiunea ridicata de injectie permite o pulverizare foarte fina a carburantului si asigura în acest mod o preparare optimizata a amestecului, ceea ce permite o ardere completa, mai ecologica si, astfel, mai eficienta. În mod suplimentar, acelasi scop este asigurat si de structura speciala a suprafetei pistoanelor.

Motorul diesel cu sistem Common-Rail care dezvolta 105 kW (143 CP), printr-un cuplu motor maxim de 320 Nm – disponibil la un nivel de turatii cuprins între 1.750 si 2.500 rotatii/min – asigura o forta remarcabila chiar si la un nivel redus de turatii. Consumul în regim mixt de numai 5,5 litri/100 km asigura un nivel redus de emisii de CO2 de 143 g/km.

Performante mai sportive sunt asigurate de versiunea mai puternica a propulsorului de 2.0 TDI care dezvolta 125 kW (170 CP). Acesta permite de exemplu o viteza maxima de 229 km/h. Pe de alta parte, se remarca un consum de motorina de numai 5,9 litri/100 km. Si emisiile de dioxid de carbon de numai 153 g/km sunt foarte scazute.

sursa: Topcar Cluj-Napoca

 


Article printed from Auto Business – Informatia auto de care ai nevoie!: http://www.auto-business.ro

URL to article: http://www.auto-business.ro/articole/seat-exeo-ii.html

Copyright © 2012 Autobusiness. All rights reserved.