08.22.2019 13:17

Se implinesc 111 ani de la prima bujie cu scanteie

In data de 7 ianuarie 1902, Bosch a primit patentul pentru un magnetou de înalta tensiune combinat cu o bujie cu scânteie.

Aceasta inventie a fost prima care a putut asigura o aprindere fiabila a amestecului aer-carburant în motoarele cu ardere interna, bujiile Bosch aducându-si astfel contributia la înregistrarea unui progres în industria auto. Timp de 111 ani, bujiile cu scânteie Bosch au jucat un rol esential în dezvoltarea motoarelor economice, ecologice si de înalta performanta. În prezent, practic toti producatorii de autovehicule au încredere în bujiile cu scânteie Bosch, integrându-le în echipamentele lor originale. Bujiile cu scânteie Bosch sunt utilizate si în cazul motoarelor pentru ambarcatiuni si jet ski-uri, echipamentelor pentru gradinarit si forestiere, motoarelor stationare pe gaz, pompelor de apa si generatoarelor de urgenta.

111 ani — 11.000.000.000 de bujii cu scânteie Bosch

În ultimii 111 ani, Bosch a proiectat peste 20.000 de tipuri diferite de bujii cu scânteie si a produs în total peste 11.000.000.000 de bujii cu scânteie. Pe lânga Germania, bujiile cu scânteie sunt produse în prezent si în fabricile Bosch din Brazilia, China, India si Rusia. Colaborând îndeaproape cu producatorii de motoare din întreaga lume, inginerii Bosch au dezvoltat în mod continuu bujiile, înca de la proiectarea acestora. Gama actuala de produse Bosch cuprinde aproximativ 1.250 de tipuri de bujii cu scânteie, cu 26 de configuratii diferite ale electrozilor. Datorita combinatiilor inovatoare de materiale, detaliilor complexe de constructie si tehnicilor de productie de ultima generatie, bujiile cu scânteie Bosch permit o ardere ecologica si eficienta a carburantului în cazul motoarelor cu aprindere prin scânteie, protejând atât motorul, cât si convertizorul catalitic.

111 ani de bujii cu scânteie Bosch

  • 1902: Bosch primeste patentul pentru magnetoul de înalta tensiune cu bujie cu scânteie.

 

  • 1914: Deschiderea la Stuttgart a primei fabrici Bosch de bujii cu scânteie.

 

  • 1927: Bosch lanseaza conceptul de „interval de temperatura” — Bosch utilizeaza si în prezent aceeasi masuratoare standard pentru capacitatea de încalzire a bujiilor cu scânteie. Acest lucru este important pentru a asigura calibrarea optima a fiecarui motor.

 

  • 1939: Deschiderea fabricii de bujii cu scânteie din Bamberg.

 

  • 1968: Bosch atinge cifra de 1.000.000.000 de bujii cu scânteie produse.

 

  • 2012: Bosch atinge cifra de 11.000.000.000 de bujii cu scânteie produse.

 

  • 2013: Aniversarea a 111 ani de productie a bujiilor cu scânteie Bosch.

 

Divizia Automotive Aftermarket (AA) ofera companiilor care activeaza în domeniul auto post-vânzare si service-urilor auto o gama completa de echipamente de diagnoza si service, precum si o gama variata de piese de schimb – de la piese noi si reconditionate la solutii pentru reparare – atât pentru autoturisme, cât si pentru autovehiculele comerciale. Portofoliul sau include atât produse fabricate de Bosch ca echipamente originale, cât si produse si servicii post-vânzare dezvoltate si fabricate in-house. Peste 11.000 de angajati în 140 de tari si o retea logistica globala asigura distributia a peste 450.000 de repere de piese de schimb la clienti, într-un mod rapid si la timp. Prin domeniul „Diagnostics”, AA ofera tehnologie de testare si aparatura pentru service-urile auto, software de diagnoza, programe de instruire si servicii de informare. În plus, divizia este responsabila si pentru dezvoltarea francizei de service-uri auto „Bosch Service”, una dintre cele mai mari retele de service-uri auto independente la nivel mondial, cu aproximativ 15.000 de francize. De asemenea, AA are peste 500 de parteneri „AutoCrew”.

Pentru mai multe informatii, accesati pagina de internet  www.bosch-automotive.com.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii si servicii. Conform rezultatelor preliminare, în anul fiscal 2012, peste 306.000 de angajati au generat vânzari de 52.300.000.000 Euro, în domeniile constructiei de autovehicule, tehnologiei industriale, bunurilor de larg consum, energiei si echipamentelor pentru constructii. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH si cele peste 350 de filiale si companii regionale din peste 60 de tari. Prin includerea partenerilor comerciali si de service, Bosch este reprezentat în aproximativ 150 de tari. Aceasta retea internationala de dezvoltare, productie si vânzare reprezinta fundatia cresterii continue a concernului german. Bosch a cheltuit în 2012 peste 4.500.000.000 Euro pentru cercetare si dezvoltare si a înregistrat peste 4.700 de patente pe plan international. Prin toate produsele si serviciile sale, Bosch sporeste calitatea vietii, oferind solutii care sunt atât inovatoare, cât si utile. În acest fel, compania ofera la nivel mondial „Tehnica pentru o viata”. 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto