02.19.2019 10:31

Schimbarea benzii de circulatie mai sigura

Bosch face schimbarea benzilor de circulatie mai sigura cu ajutorul radarului spate MRR

Soferii sunt învatati sa analizeze traficul din jurul lor înainte de a schimba banda de circulatie, verificând oglinda retrovizoare si oglinzile exterioare si privind în spate în ambele parti. Dar chiar si pentru cei care urmeaza cu meticulozitate aceasta succesiune de verificari, unghiul mort al autovehiculului, anume zona de-a lungul si imediat din spatele acestuia, reprezinta o sursa constanta de pericole si cauzeaza adesea accidente grave. Soferii nu pot vedea aceasta zona utilizând oglinda retrovizoare sau oglinzile exterioare, însa ea este suficient de mare pentru a ascunde privirii un microbuz sau pentru a nu-l putea repera la scurta privire în spate înainte de schimbarea benzii. Pentru a ajuta la minimizarea acestui risc, Bosch a dezvoltat asistentul la schimbarea benzii de circulatie, care receptioneaza informatiile necesare de la senzorul radar cu raza medie de acoperire, utilizat în sistemele montate în spate.

Gratie sistemului MRR din spate, soferii privesc efectiv în permanenta în spate, datorita faptului ca acesta îi detecteaza în mod precis si fiabil pe ceilalti participanti la trafic aflati în unghiul mort al autovehiculului”, declara Gerhard Steiger, presedintele diviziei Sisteme de Control al Sasiului Bosch.

Senzorii monitorizeaza în integralitate traficul din zona din spatele autovehiculului

Un important producator mondial de autovehicule introduce în prezent sistemul Bosch în productia de serie pentru unul dintre modele sale de serie de dimensiuni medii. Pentru a face schimbarea benzii de circulatie mai sigura, acest producator european a ascuns doi senzori în bara de protectie spate, unul în stânga si unul în dreapta. Acesti doi senzori spate MRR monitorizeaza zona din lateral si din spatele autovehiculului. Software-ul de comanda performant compara informatiile primite de la senzori pentru a obtine o imagine completa despre traficul din spatele autovehiculului. De fiecare data când un alt autovehicul se apropie cu viteza din spate sau se afla deja în unghiul mort, un semnal luminos din oglinda exterioara avertizeaza soferul cu privire la respectivul pericol. În cazul în care soferul activeaza totusi semnalizatorul de directie intentionând sa schimbe banda, asistentul la schimbarea benzii de circulatie emite un avertisment suplimentar, sonor si/sau tactil.

Sistemul spate MRR poate totusi sa faca mult mai multe, pe lânga asistenta la schimbarea benzii. Acesti senzori fac parte, de asemenea, din sistemul de alerta Bosch pentru traficul din lateral, care ajuta soferii care ies cu spatele din locurile de parcare perpendiculare, atunci când vederea în spate le este obstructionata. Putând detecta autovehicule, biciclisti si pietoni care trec prin spatele autovehiculului în marsarier, din dreapta sau din stânga, la o distanta de pâna la 50 de metri, sistemul avertizeaza soferul privind pericolul iminent de coliziune emitând din timp un semnal sonor sau vizual.

radar spate MRR 2

Semnificativ mai mic si mai usor decât un pachet de unt

Senzorul radar Bosch cu raza medie de acoperire a înregistrat un mare succes si este la fel de eficient când este montat în fata si utilizat pentru a furniza informatii pentru alte sisteme de asistenta pentru sofer. „Ambele versiuni ale produsului se bazeaza pe a patra generatie a tehnologiei radar Bosch”, afirma Steiger. MRR este un radar bistatic cu mai multe moduri, patru canale de receptie independente si formare de raze digitale (DBF). Acesta functioneaza în banda de frecventa de 76-77 GHz, care este cea standard pentru sistemele radar pentru autovehicule în aproape toate tarile. În timp ce sistemul MRR pentru partea din spate are un unghi de deschidere de pâna la 150 de grade si o raza de 90 de metri, versiunea pentru partea din fata are o raza de acoperire semnificativ mai mare: cu un unghi de pâna la +/- 45 de grade, poate detecta obiectele aflate la o distanta de pâna la 160 de metri.

Bosch utilizeaza senzorul radar cu raza medie de acoperire cu montare în fata pentru a oferi solutii precum tempomatul adaptiv ACC si sistemele predictive de frânare de urgenta, separat sau în paralel. De asemenea, începând cu 2016, sistemele predictive de frânare de urgenta pe baza de senzori radar sau camere video vor deveni obligatorii pentru autovehiculele care doresc sa obtina cel mai mare punctaj la testele Euro NCAP. Designul compact al sistemului Bosch MRR îi este, de asemenea, favorabil. Fiind semnificativ mai mic si mai usor decât un pachet de unt de 250 gr., senzorul radar poate fi montat chiar si pe cele mai mici autovehicule. Dupa cum declara Gerhard Steiger, „senzorul radar Bosch cu raza medie de acoperire este o solutie rentabila si personalizata care permite echiparea standard a autovehiculelor din toate segmentele cu tehnologia cu senzori radar.”

radar spate MRR 1

Mobility Solutions este cel mai mare sector de activitate al Grupului Bosch. În anul fiscal 2013, vânzarile acestuia au fost de 30.600.000.000 Euro sau 66% din cifra de vânzari totala a grupului (Nota: Ca urmare a unei modificari în normele legislative care reglementeaza consolidarea, cifrele din 2013 pot fi comparate doar într-o masura limitata cu cifrele din 2012).

Astfel, Grupul Bosch a devenit unul dintre cei mai importanti furnizori din industria auto. La nivel mondial, aproximativ 177.000 de angajati din sectorul Tehnologiei Auto activeaza în sapte domenii de activitate: tehnologii de injectie pentru motoarele cu ardere interna, componente periferice ale trenului de rulare, concepte de propulsie alternativa, sisteme de siguranta activa si pasiva, functii de asistenta si confort, sisteme de informare si comunicare la bord, precum si servicii si tehnologii pentru domeniul aftermarket. Bosch este autorul unor importante inovatii în industria auto, precum gestionarea electronica a motorului, sistemul antiderapare ESP® si tehnologia diesel common-rail.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii si servicii. În anul fiscal 2013, cei aproape 281.000 de angajati au generat vânzari de 46.100.000.000 Euro (Nota: Ca urmare a unei modificari în normele legislative care reglementeaza consolidarea, cifrele din 2013 pot fi comparate doar într-o masura limitata cu cifrele din 2012).

Grupul Bosch este structurat în patru sectoare de activitate: tehnologie auto, tehnologie industriala, bunuri de larg consum, energie si echipamente pentru constructii. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH si cele aproape 360 de filiale si companii regionale din peste 50 de tari. Prin includerea partenerilor comerciali si de service, Bosch este reprezentat în aproximativ 150 de tari. Aceasta retea internationala de dezvoltare, productie si vânzare reprezinta fundatia cresterii continue a concernului german.

În 2013, Bosch a investit aproximativ 4.500.000.000 Euro în cercetare si dezvoltare si a înregistrat aproape 5.000 de patente pe plan international. Aceasta înseamna o medie de 20 de patente pe zi. Prin toate produsele si serviciile sale, Bosch sporeste calitatea vietii, oferind solutii care sunt atât inovatoare, cât si utile. În acest fel, compania ofera la nivel mondial „Tehnica pentru o viata”

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto