12.14.2019 0:28

Rutele ocolitoare aduc costuri suplimentare

UNTRR contesta nerespectarea termenelor de finalizare a lucrarilor de reparatii  în cazul podului de la Agigea si a centurii Caransebes. Cine suporta costurile de operare suplimentare generate transportatorilor pentru folosirea rutelor ocolitoare?

UNTRR îsi exprima îngrijorarea cu privire la închiderea traficului pe podul de la Agigea de pe DN39, masura ce se doreste a fi instituita începând cu data de 1 octombrie 2013 si solicita tuturor autoritatilor responsabile sa adopte toate masurile necesare în vederea reducerii consecintelor negative asupra transportatorilor rutieri pe care le determina o asemenea hotarâre.

Având în vedere situatia deplorabila care descrie procesul de reabilitare a drumurilor nationale si întârzierea revoltatoare a rezultatelor prevazute la începutul proiectelor, si tinând cont de repercursiunile grave generate în sectorul transportului rutier, UNTRR cere cu insistenta responsabilizarea tuturor factorilor implicati.

Conform CNADNR la 25 iulie 2012 s-a restrictionat circulatia pe DN39 la pozitia kilometrica 8+988 pentru autovehiculele cu masa totala maxima autorizata mai mare de 5 tone pentru executari de mentenanta la Podul de la Agigea. Ulterior, au urmat o serie de limitari ale fluxului de circulatie care s-au extins pana în ziua de astazi. Având în vedere ca se lucreaza de mai mult de un an pentru mentenanta podului, închiderea accesului în perioada urmatoare pe motiv ca se va prabusi, este imposibil de acceptat. Trebuie sa se aiba în vedere ca din cauza acestor restrictionari, toti operatorii de transport, în special cei de transport agabaritic au platit taxe de 4 ori mai mari pe drumurile judetene decât pe drumurile nationale.

O alta situatie intriganta este cea de la Caransebes, participantii la trafic având accesul interzis în perioada 17 aprilie – 1 iulie 2013, prelungindu-se ulterior pâna la data de 30 septembrie 2013. S-a închis circulatia rutiera pe traseul Variantei Ocolitoare a Municipiului Caransebes km 0+320 – 9+158, în vederea executarii lucrarilor de reparatii la pod km 7+374. Termenul de finalizare se apropie cu pasi repezi, însa reparatiile par sa stagneze.

Cât se preconizeaza ca va mai dura si aceasta restrictie? Cine plateste costurile generate transportatorilor si tuturor agentilor economici? Nimeni nu pare sa aiba un raspuns! În sens invers însa, nu exista toleranta sau întelegere, transportatorii fiind sanctionati imediat.

UNTRR solicita interzicerea aplicarii oricarui tip de taxe de tranzit în lipsa unor centuri ocolitoare deschise circulatiei publice, precum si responsabilizarea contractorilor CNADNR în vederea unor despagubiri pentru nerespectarea termenelor, toate costurile adiacente urmând sa fie suportate de acestia în cazul în care nu livreaza calitatea contractata la momentul prevazut.

Sperând ca se va analiza punctul de vedere al transportatorilor pentru toate situatiile descrise mai sus, UNTRR propune aprobarea de urgenta a Ordonantei 43/1997 referitoare la regimul juridic al drumurilor cu modificarile agreate în Comisia de Industrii a Parlamentului României, astfel încât localitatile sa fie racordate la drumuri si nu invers.

Volvo-truck

UNTRR – Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizatie profesionala si patronala neguvernamentala, independenta, apolitica, fondata în 1990 pe principii democratice, care promoveaza si apara interesele transportatorilor rutieri pe plan intern si international, înregistrând de la înfiintare pâna în prezent peste 13.000 de membri – operatori care efectueaza transporturi interne si internationale de marfa si persoane.

volvo 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto