08.13.2020 5:08

Românii conduc masini noi

70% dintre masinile din România au o vechime sub sase ani, în timp ce 80% dintre bulgari conduc masini mai vechi de sase ani


Românii conduc masini noi

70% dintre masinile din România au o vechime sub sase ani, în timp ce 80% dintre bulgari conduc masini mai vechi de sase ani

„Ninge, ninge iar” – majoritatea conducatorilor auto din România, Ungaria si Bulgaria sunt bine pregatiti pentru prima zapada a acestui sezon, trecând din timp la cauciucurile de iarna … cel putin teoretic
„Cald si bine, oricum ar fi” – 60% dintre femeile din aceasta regiune prefera masinile de oras mici si dragute, cum ar fi Chevrolet Spark, în timp ce barbatii aleg confortul si forta oferite de Chevrolet Captiva

Chevrolet, una dintre marcile auto cu cea mai rapida crestere din lume, a realizat un studiu privind obiceiurile de întretinere a masinii în mai multe tari, studiu care a confirmat ca soferii au grija de „prietenii lor din metal”.

Vremea poate crea haos în trafic, cu zapada, gheata si conditii de umiditate care impun o atentie speciala atunci când pregatim masina pentru iarna. Rezultatele studiului au indicat asemanari între obiceiurile conducatorilor auto din tarile învecinate. Se pare ca ninsoarea recenta si drumurile alunecoase nu i-au luat prin surprindere pe soferi, dat fiind ca majoritatea acestora au trecut la cauciucurile de iarna înca de la sfârsitul toamnei. Cu toate acestea, soferii bulgari (82%) si unguri (76%) au fost mai activi în acest sens decât cei români (60%), 25% dintre soferii români fiind înca în asteptarea primei zapezi pentru a schimba cauciucurile. Chevrolet sfatuieste toti conducatorii auto sa îsi schimbe cauciucurile la timp, deoarece pe lânga o mai mare siguranta la drum în conditii de vreme rea, folosirea cauciucurilor potrivite va aduce soferilor avantaje uriase în ceea ce priveste confortul calatoriei, economisirea combustibilului si evitarea uzurii cauciucurilor în general.

Studiul a aratat ca atunci când vine vorba de îngrijirea si întretinerea masinii, un numar foarte mare de oameni cred ca se descurca bine – 38% în România si 35% în Bulgaria, în timp ce soferii maghiari au fost mai modesti – 39% au considerat ca se descurca

rezonabil. Toti cei care cred ca este loc de mai bine pot profita de recomandarile Chevrolet: sugestii de îngrijire pentru clienti, publicate recent, care îi vor ajuta pe soferi sa se descurce mai bine în acest domeniu. Rob Huff, pilot de curse WTCC pentru Chevrolet si Ian Halleran, Manager servicii post-vânzare Chevrolet pentru Europa Centrala si de Est ofera sugestii de îngrijire pentru clienti.

Când vine vorba sa „îsi murdareasca mâinile” sub capota masinii, româncele nu au retineri când trebuie sa verifice personal daca totul este în regula cu masina lor – 25% fac personal aceste verificari. Si vecinele din Ungaria si Bulgaria au declarat ca verifica deseori chiar ele uleiul de motor si lubrifiantii  – Bulgaria 52%, Ungaria 41%.

Rezultatele studiului au mai aratat si ca soferii români au cele mai curate masini – 44% îsi spala masina o data pe saptamâna si 28% dintre ei o spala o data la doua saptamâni. Poate ca acest lucru se datoreaza si faptului ca în România 70% dintre masini au o vechime sub sase ani (33% sub trei ani), în timp ce în Bulgaria mai multe de 80% dintre masini au peste sase ani vechime. Soferii unguri par sa le spele mai rar, aproape 45% spalându-si masinile o data pe luna, în timp ce bulgarii, chiar daca acestia conduc masini mai vechi, par sa acorde o mai mare atentie curateniei si le spala o data pe saptamâna (35%) sau o data la doua saptamâni (26%).

În toate cele trei tari, aproximativ jumatate dintre femeile intervievate au declarat ca prefera masinile de oras, mici si dragute. Modelul de oras Spark nou-nout de la Chevrolet schimba regulile. Pe cât este de simpatic si modern, pe atât este de functional. Ofera stil si toate optiunile noi de divertisment pentru interiorul masinii, dar si functionalitati practice, consum redus si nivel scazut al emisiilor. În plus, are un pret rezonabil în comparatie cu dotarile oferite. Comparativ, în pofida parerii încetatenite ca barbatii prefera masinile sportive rapide, studiul a aratat ca barbatii din aceasta regiune apreciaza confortul masinilor mari de familie – România 44%, Ungaria 51%, Bulgaria 57%. Chevrolet ofera solutia adaptata acestor nevoi în modelul Captiva – un însotitor

dinamic si puternic pentru timpul liber, un mijloc de transport flexibil si spatios pentru întreaga familie si o masina pentru calatorii confortabile, toate la un loc.

La interviuri au participat 1.500 de conducatori auto din România, Bulgaria si Ungaria, iar studiul Chevrolet complet a inclus 4.700 de soferi din 11 tari europene, printre care Ungaria, România, Bulgaria, Republica Ceha, Slovacia, Estonia, Letonia si Lituania.

Despre Chevrolet

Chevrolet este cea mai mare marca internationala a companiei General Motors, cu vânzari anuale de aproximativ 3,5 milioane de autovehicule în peste 130 tari. Este a patra marca auto ca marime din lume în ceea ce priveste vânzarile si, de asemenea, una dintre marcile cu cea mai rapida crestere la nivel international. Chevrolet Europe ofera autovehicule practice si economice cu un design atragator si distinctiv si un raport calitate pret foarte avantajos. Dupa relansarea marcii în Europa în anul 2005, vânzarile Chevrolet au crescut cu peste 100%, în 2008 fiind comercializate peste 500.000 de unitati. În anul 2009, Chevrolet si-a mentinut cota de piata în Europa la nivelul de 2,3 procente prin vânzarea a 426.000 de autovehicule. Chevrolet are o retea de 2.900 de dealeri si puncte de service în toata Europa. Linia de produse Chevrolet include noul model de oras Spark, micutul Aveo, sedanul compact Cruze, modelul SUV Captiva, autovehiculul Epica din clasa medie si legendara masina sport Corvette. În 2011, Chevrolet va lansa modelul Orlando, un model MPV complet nou, coupe-ul decapotabil Camaro, noul Aveo si modelul Cruze hatchback si va relansa SUV-ul Captiva cu patru variante de motorizare noi. Cele mai mari piete europene pentru Chevrolet sunt Rusia, Italia, Germania, Franta, Spania si Marea Britanie. Înfiintata în SUA în 1911 de imigrantul elvetian Louis Chevrolet, marca se pregateste sa-si sarbatoreasca centenarul prin lansarea revolutionarului autovehicul electric Chevrolet Volt cu autonomie extinsa.

Sursa: Chevrolet Central and Eastern Europe
 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto