12.10.2019 7:29

Rezultate si mai bune pentru acest an

Grupul Bosch anticipeaza o crestere economica usoara pentru anul 2013.

În acest context, furnizorul de tehnologii si servicii se asteapta la o crestere a propriilor vânzari cu 2–4% pe parcursul anului fiscal curent. Aceste cifre au fost anuntate de Dr. Volkmar Denner, presedinte consiliului de administratie Bosch, cu ocazia conferintei de presa anuale. „Am luat multe masuri pentru a spori veniturile în acest an. În acelasi timp, vom profita de toate oportunitatile pentru dezvoltare, atât în domeniile de activitate consacrate, cât si prin abordarea unor noi sectoare de activitate”, a declarat Denner.

Compania prevede înca riscuri economice considerabile, ca urmare a nivelului mare al datoriilor suverane din SUA si Europa. Pentru economia din Europa, Bosch anticipeaza sfârsitul recesiunii, dar prevede în acest an o stagnare a dezvoltarii economice. În aceste conditii, cresterea vânzarilor Grupului Bosch a fost modesta în trimestrul I din 2013.

Accent pe îmbunatatirea rezultatelor

În 2013, Bosch va continua masurile introduse anul trecut pentru îmbunatatirea rezultatelor. Acestea includ managementul zonelor de crestere si limitarea costurilor fixe, a cheltuielilor de capital si a achizitiilor companiei. Bosch estimeaza o crestere a vânzarilor datorata produselor inovatoare si avantajoase, modelelor de afaceri bazate pe platformele online si consolidarii prezentei sale pe plan international.

Vânzarile în 2012: crestere cu pâna la 1,90%

În anul fiscal 2012, vânzarile înregistrate de Bosch au crescut cu 1,90%, atingând o cifra de 52.500.000.000 Euro. Dupa ajustarea ce a luat în calcul efectele cursului de schimb, cifra vânzarilor rezultata a fost cu 0,80% mai mica decât în 2011. Din punct de vedere al profitului înainte de taxe si impozite, Bosch a declarat o marja operationala de 2,50%.

Profitul brut înregistrat a fost de 2.800.000.000 Euro (5,30% din vânzari), Bosch realizând un profit contabil de 1.100.000.000 Euro din vânzarea unei investitii financiare.

Rezultatul a fost afectat în cea mai mare masura de pierderile substantiale înregistrate de divizia de Energie solara, de investitiile directe considerabile efectuate în proiectele de dezvoltare si de cresterea slaba a vânzarilor. În plus, impactul masurilor de reducere a costurilor a fost întârziat.

O crestere usoara a numarul de angajati la nivel mondial, pâna la un efectiv de 305.900

În 2012, Bosch a armonizat cresterea numarului de angajati cu evolutia vânzarilor. Pe plan mondial, numarul de angajati a înregistrat doar o usoara crestere în cursul anului, de 3.400, ajungând la 305.900. Un numar de aproximativ 1.500 de persoane au fost angajate în domeniile de activitate existente. Restul de 1.900 de angajati în plus au provenit din fuziuni. Cresterea cea mai mare a fost înregistrata în regiunea Asia Pacific. Numarul de angajati a scazut usor în Europa si a ramas neschimbat în Germania. Acelasi lucru este valabil si pentru continentul american. Bosch anticipeaza ca în 2013 va avea cerinte de personal mai mari, în special în regiunea de crestere Asia Pacific. În Germania, numarul de ucenici noi va fi de aproximativ 1.500, la fel ca în anul precedent.

Trecând în revista rezultatele per sector de activitate, directorul financiar, Dr. Stefan Asenkerschbaumer, a declarat: „Evolutia în general a vânzarilor si rezultatelor se datoreaza faptului ca în realitate multe divizii s-au dezvoltat.” În 2012, divizia Tehnologie auto, cel mai mare sector de activitate, si-a sporit vânzarile cu 2,10%, atingând cifra de 31.100.000.000 Euro. Atât profitul înainte de taxe si impozite, cât si marja operationala au scazut fata de anul precedent, la 1.400.000.000 Euro, respectiv la 4,50%. Acest lucru a fost cauzat, în cea mai mare parte, de investitiile directe considerabile în electromobilitate, de cresterea preturilor materiilor prime si de cedarea afacerii cu sisteme de frânare.

Autovehicule conectate, pentru o conducere automata si eficienta

La fel ca pâna acum, obiectivele noastre principale sunt autovehiculele mai sigure si mai ecologice”, a declarat Dr. Bernd Bohr, presedintele diviziei Bosch Automotive. Bosch prevede un potential imens de piata si vânzari pentru sistemele de siguranta si de asistare a soferului. Peste 5.000 de ingineri lucreaza la îmbunatatirea acestora. Cifra actuala a vânzarilor unor astfel de sisteme este de aproximativ 5.000.000.000 Euro. În anii urmatori, se estimeaza ca cifra vânzarilor va creste cu pâna la zece procente anual. Aceasta crestere va fi impulsionata de un nou sistem de evaluare a sigurantei autovehiculului.

Începând din anul 2014, autovehiculele noi vor primi punctajul maxim doar în cazul în care au la bord cel putin un senzor pentru asistarea soferului. Începând cu anul 2000, Bosch a produs un milion de senzori radar. Pâna în anul 2016 se prevede o crestere a productiei pâna la 10.000.000. Bosch considera ca integrarea sigura în autovehicul a acestor sisteme noi de asistare, cu senzori, unitati de comanda si dispozitive de actionare este, în ansamblu, un punct forte al companiei.

O conditie importanta pentru sistemele de înalta automatizare este schimbul de date între autovehicule. „Conducerea automata va fi o conducere în retea”, a continuat Bohr. Prin conectarea în retea a sistemelor auto, Bosch doreste, de asemenea, sa sporeasca potentialul pentru eficienta si pentru protejarea mediului. Inginerii Bosch modifica sistemul start-stop care a înregistrat succes la nivel international, astfel încât sa includa functii inteligente de navigatie. Astfel, combinatia dintre tehnologia conectata în retea si stilul de conducere poate asigura o reducere a consumului de carburant cu pâna la 15%.

Bosch lucreaza la reducerea consumului de carburant si a emisiilor de CO2 si în domeniul sistemelor de propulsie. Modificarile suplimentare aduse sistemelor diesel si cu aprindere prin scânteie pot reduce consumul cu înca 20%. În 2012, Bosch a vândut peste 5.000.000 de sisteme de injectie directa de benzina. Încasarile din vânzarile acestor sisteme au crescut cu 50%.

Compania Bosch considera ca este pregatita pentru cererea din ce în ce mai mare de sisteme de propulsie pe gaz natural comprimat, în special în SUA. Aceasta furnizeaza cel mai mic injector GNC din lume. În plus, Bosch produce unitati de comanda flexibile, care sunt adaptate atât pentru injectia de benzina, cât si pentru injectia de gaz natural comprimat. Activitatea Bosch în domeniul electromobilitatii este considerabila. Un numar de aproximativ 1.000 de ingineri lucreaza la electrificarea sistemului de propulsie. Pâna la finalul anului 2014, compania va avea 30 de proiecte în productia de serie. Bosch estimeaza ca dupa anul 2020 se va dezvolta o piata importanta pentru sistemele de propulsie electrice.

Stagnare în domeniul tehnologiei industriale – succes cu echipamentele de ambalat

Vânzarile din domeniul tehnologiei industriale au stagnat în 2012 la cifra de 8.000.000.000 Euro. Încetinirea economica a afectat în special divizia Drive and Control Technology. Cresterea mare din America de Nord nu a putut compensa evolutia negativa din China si stagnarea din Europa. Divizia Tehnologie de ambalare a înregistrat o evolutie pozitiva. Pentru produsele si serviciile din domeniul tehnologiei de ambalare s-a înregistrat o crestere din partea industriei farmaceutice si cea a produselor alimentare, care sunt mai putin supuse fluctuatiilor ciclice.

Evolutia negativa a pietei, un nou declin al preturilor cu aproximativ 40% si deprecierile au cauzat pierderi de un 1.000.000.000 Euro ale diviziei de Energie solara. La sfârsitul lunii martie, Bosch si-a anuntat decizia de a întrerupe activitatea în domeniul sistemelor fotovoltaice cristaline din cauza unor perspective nesigure. Ca urmare a acestei pierderi, divizia Tehnologie industriala a încheiat anul cu o cifra negativa a profitului înainte de taxe si impozite, de -713.000.000 Euro. În timp ce diviziile Drive and Control Technology si Packaging Technology au raportat rezultate pozitive, acest lucru nu a putut compensa scaderea cauzata de divizia de Energie solara.

Diviziile Scule electrice si Termotehnica au înregistrat succes în Europa de Est

În 2012, în domeniul bunurilor de larg consum si echipamentelor pentru constructii s-au înregistrat vânzari de 13.400.000.000 Euro, reprezentând o crestere de 2,50%. Din cauza unei scaderi bruste înregistrate pe piete europene importante, care în unele cazuri a fost foarte pronuntata, nivelul profitului înainte de taxe si impozite a scazut la 620.000.000 Euro, comparativ cu cea înregistrata anul precedent, de 730.000.000 Euro. Divizia Scule electrice a reusit sa atraga clientii prin oferta de scule electrice inovatoare, în special în Europa de Est, Asia si America de Nord. Divizia Termotehnica a avut o evolutie foarte încurajatoare în Rusia. În schimb, piete importante din Europa de Sud au evoluat sub asteptari. Acest lucru a afectat, de asemenea, divizia Sisteme de securitate si siguranta. Totusi, aceasta divizie a reusit sa înregistreze o crestere puternica în Asia, America de Sud, Turcia si Rusia.

Internationalizare continua – evolutiile difera de la regiune la regiune

În anul de referinta, Bosch si-a extins înca o data prezenta globala. În 2012 au fost înfiintate noi companii regionale în Bangladesh, Cambodgia, Laos si Myanmar. Alte companii regionale urmeaza sa fie înfiintate în Orientul Mijlociu si în Africa pâna în anul 2014. În 2012, compania a înregistrat în aceste regiuni o cifra a vânzarilor de aproximativ 600.000.000 Euro. Pâna în anul 2015 se estimeaza ca aceasta cifra va ajunge la un 1.000.000.000 Euro.

În Europa, vânzarile înregistrate de Bosch au scazut usor. Scaderea a fost de 1,90%, vânzarile ajungând la 29.800.000.000 Euro. Acest lucru a fost cauzat în principal de lipsa cresterii economice, precum si de recesiunea cu care s-au confruntat mai multe tari din sudul Europei. În Germania, de asemenea, cresterea vânzarilor a fost mica, de 0,90%. În 2012, Bosch a investit aproximativ 2.000.000.000 Euro în Europa, din care 1.100.000.000 Euro în Germania. Bosch intentioneaza sa profite si mai mult de oportunitatile de crestere din Rusia. Acesta este motivul pentru care pâna în 2015 compania îsi va spori capacitatea de productie în aceasta tara. Divizia Termotehnica construieste o uzina noua, în locatia existenta de la Engels, pentru fabricarea cazanelor industriale si a centralelor termice murale. La Samara se construieste în prezent o a doua unitate pentru tehnologie auto. În Germania, Bosch va finaliza constructia noului centru de cercetare si inginerie avansata pâna în anul 2015. La Renningen, lânga Stuttgart, compania investeste peste 300.000.000 Euro în noul sau campus de cercetare.

Pe continentul american, evolutia vânzarilor a înregistrat variatii considerabile în 2012. Datorita unei cresteri puternice a productiei auto, cifra vânzarilor a crescut foarte mult în America de Nord. În aceasta regiune, Bosch a înregistrat o crestere a vânzarilor de 17%, ajungând la vânzari de 8.200.000.000 Euro, spre deosebire de pietele din America de Sud, unde vânzarile au scazut cu 15%, ajungând la 1.900.000.000 Euro. În anii urmatori, compania anticipeaza oportunitati de crestere, atât în America de Nord, cât si în America de Sud. În acest sens, Bosch a facut din nou investitii considerabile pe continentul american în 2012. Cheltuielile de capital au crescut cu noua procente, la 380.000.000 Euro. De exemplu, pentru a produce componente hidraulice mobile pentru piata americana, în viitor divizia Drive and Control Technology îsi va extinde în mod semnificativ punctul de lucru din Fountain Inn, în Carolina de Sud. Alt obiectiv important al activitatii de investitii din America de Nord a fost extinderea centrelor de productie a tehnologiilor de injectie pentru autovehiculele comerciale si de injectie directa de benzina pentru autoturisme.

În regiunea Asia Pacific, Bosch a înregistrat o crestere a vânzarilor cu 5,60%, acestea ajungând la aproximativ 12.600.000.000 Euro. Economia Chinei si a Indiei, si implicit vânzarile, au înregistrat o evolutie mai putin dinamica în 2012 decât în anii anteriori. Cu toate acestea, compania a atins rate de crestere de doua cifre în Asia de Sud-Est. Pentru a-si atinge obiectivul pe termen lung de a obtine 30% din vânzari în Asia Pacific, compania a investit aproximativ 780.000.000 Euro anul trecut în aceasta regiune, la fel ca anul precedent. În China sunt în curs de constructie doua centre de productie în domeniul tehnologiei auto, unul aflându-se în orasul Chengdu, din vestul Chinei. În cadrul acestui centru, divizia Sisteme de control al sasiului va începe în vara aceasta productia de sisteme de control al frânarii. La centrul de productie de la Wujin, deschis în 2012, divizia Drive and Control Technology construieste un centru suplimentar de cercetare si dezvoltare.

Venituri din vânzari de opt miliarde de euro în domeniul energiei si echipamentelor pentru constructii pâna în 2020

Începând cu 1 ianuarie 2013, Grupul Bosch a fost structurat pe patru sectoare de activitate. Domeniul energetic si al echipamentelor pentru constructii este reprezentat de diviziile Sisteme de securitate, Termotehnica si Energie solara, precum si sucursalele Bosch Energy si Building Solutions GmbH. Bosch considera ca modernizarea sistemelor de alimentare electrica a cladirilor, a gestionarii energiei si a izolarilor constituie un potential imens pentru eficienta energetica, precum si pentru vânzari. Cladirile asigura aproximativ 40% din cererea globala de energie. „Prin intermediul interconectarii inteligente si al controlului consumului de energie electrica si termica costurile pentru cladirile comerciale pot fi reduse cu pâna la 20%”, a declarat Dr. Stefan Hartung, membru al consiliului de administratie Bosch responsabil pentru noul sector de activitate.

Bosch ofera proprietarilor cladirilor rezidentiale si comerciale atât tehnologii precum centralele termice în condensare cu control lambda si centrale de cogenerare moderne, cât si servicii. Acestea includ recomandari în domeniul energetic, gestionarea sistemelor de încalzire si de siguranta, precum si servicii de gestionare a energiei. „Retelele electrice descentralizate reprezinta elementul de baza pentru trecerea cu succes la o forma alternativa de energie”, a declarat Hartung. Bosch anticipeaza o crestere anuala de opt procente a acestui nou sector de activitate si are ca obiectiv înregistrarea unei cifre a vânzarilor de 8.000.000.000 Euro pâna în anul 2020, în 2012 atingând un volum de vânzari de 5.000.000.000 Euro.

Investitii majore în viitorul companiei

Bosch a investit în 2012 aproximativ 4.800.000.000 Euro în domeniul cercetarii si dezvoltarii. Din aceasta suma, 45% au fost alocate pentru produse ecologice si aproape 20% pentru produse de siguranta si pentru sanatate. La nivel mondial, numarul de angajati din domeniul cercetarii si dezvoltarii a crescut la 42.800. Doar în regiunea Asia Pacific, în acest sector lucreaza în prezent un numar de 13.800 de angajati. Începând de la mijlocul anului 2013, „Bosch Connect”, platforma de socializare a companiei, îi va conecta pe angajatii Bosch la nivel international. „Aceasta noua metoda de colaborare ne va ajuta sa scurtam procesele, sa generam idei mai rapid si sa punem inovatiile mai eficient în practica”, a declarat Denner.

În 2012, cheltuielile de capital ale companiei Bosch au atins suma de aproximativ 3.200.000.000 Euro. Prin urmare, Grupul Bosch a cheltuit anul trecut, în total, aproape opt miliarde de euro pentru viitorul companiei. În domeniul achizitiilor si investitiilor, Bosch a cheltuit aproximativ 1.500.000.000 Euro în 2012, cu 1.100.000.000 Euro mai mult decât în anul precedent. Majoritatea activitatilor de achizitii au fost efectuate pentru diviziile Automotive Aftermarket si Tehnologie de ambalare.

Prezenta internationala extinsa, ca baza pentru noi modele de afaceri

Bosch va continua sa urmareasca cu rigurozitate liniile principale ale strategiei sale, prin sisteme de protectie a mediului, eficienta energetica si siguranta. Compania intentioneaza sa deruleze din ce în ce mai multe activitati prin internetul obiectelor si serviciilor. Denner considera ca Bosch are o pozitie ideala pentru acest lucru, având în vedere ca detine hardware, software si cunostinte avansate în domeniul tehnologiei senzorilor, precum si un portofoliu foarte diversificat. Acesta anticipeaza ca interconectarea acestui set de competente va da nastere unui flux constant de solutii noi pentru îmbunatatirea calitatii vietii. „Prezenta internationala extinsa a companiei Bosch nu a fost niciodata atât de valoroasa ca în era interconexiunilor”, a declarat Denner.

Observatie referitoare la renuntarea la consolidarea proportionala:

Având în vedere modificarile regulamentelor de contabilitate, în viitor Bosch nu va mai include în consolidare societatile sale mixte cu participare 50% – 50%. De acum înainte, rezultatele Grupului Bosch vor include profitul proportional dupa impozitare al societatilor mixte. Renuntarea la consolidarea proportionala va modifica, de asemenea, declaratia pozitiei financiare si cifrele referitoare la personal. Daca acest regulament este aplicat pentru anul 2012, rezulta o cifra a vânzarilor de 45.600.000.000 Euro.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii si servicii. În anul fiscal 2012, aproape 306.000 de angajati au generat vânzari de 52.500.000.000 Euro. Începând cu anul 2013, grupul Bosch a fost structurat pe patru sectoare de activitate: Automotive Technology, tehnologie industriala, bunuri de larg consum, energie si echipamente pentru constructii. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH si cele aproape 360 de filiale si companii regionale din peste 50 de tari. Prin includerea partenerilor comerciali si de service, Bosch este reprezentat în aproximativ 150 de tari. Aceasta retea internationala de dezvoltare, productie si vânzare reprezinta fundatia cresterii continue a concernului german. Bosch a cheltuit în 2012 peste 4.800.000.000 Euro pentru cercetare si dezvoltare si a înregistrat aproape 4.800 de patente pe plan international. Prin toate produsele si serviciile sale, Bosch sporeste calitatea vietii, oferind solutii care sunt atât inovatoare, cât si utile. În acest fel, compania ofera la nivel mondial „Tehnica pentru o viata”.

Compania a fost înfiintata în 1886 la Stuttgart de catre Robert Bosch (1861-1942), sub denumirea „Atelier de mecanica fina si inginerie electrica”. Structura speciala a proprietatii Robert Bosch GmbH asigura libertatea antreprenoriala a grupului Bosch, permitând companiei sa planifice si sa faca investitii semnificative pentru asigurarea viitorului sau. 92 de procente din actiunile Robert Bosch GmbH sunt detinute de fundatia caritabila Robert Bosch Stiftung GmbH. Majoritatea drepturilor de vot sunt detinute de Robert Bosch Industrietreuhand KG, un trust industrial. Functiile de conducere antreprenoriala a grupului sunt îndeplinite de acest trust. Restul de actiuni sunt detinute de familia Bosch si de Robert Bosch GmbH. 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto