05.25.2020 8:33

Rezultate etapa a 9-a – Dakar 2007

Dupa un start impresionant în cea de-a 29-a editie a Raliului Dakar, ziua de luni a fost una a dezamagirilor


Raliul Dakar 2007 – Rezultate etapa a 9-a 

Dezamagire pentru echipa Volkswagen


Dupa un start impresionant în cea de-a 29-a editie a Raliului Dakar, ziua de luni a fost una a dezamagirilor pentru echipa Volkswagen: echipajul Giniel de Villiers/ Dirk von Zitzewitz (Africa de Sud/ Germania) a început etapa în pozitia de lider, dar – ca si perechea Carlos Sainz/ Michel Périn (Spania/ Franta) – aflata pe locul al patrulea -, a fost stopata de o defectiune tehnica a prototipului Race Touareg 2 pe parcursul etapei a noua, Tichit – Nema (Mauritania).


O defectiune la sistemul de distributie al motorului a dus la producerea unui orificiu în carcasa si uleiul a tâsnit pe turbocompresorul încins. Incendiul produs la masina lui Giniel de Villiers a fost stins imediat cu ajutorul extinctoarelor aflate la bordul masinii, dar prototipul a trebuit tractat de unul din camioanele de asistenta pâna la bivuac. Carlos Sainz, care se afla la conducerea clasamentului zilei, a fost încetinit de oprirea subita am otorului, propulsorul refuzând sa porneasca din cauza unei defectiuni la sistemul electric. Si pilotul spaniol a avut nevoie de ajutorul camionului de asistenta pentru a fi tractat pâna la bivouac.


Într-un mod mai mult decât convingator, Volkswagen s-a aflat la sefia Raliului Dakar înca de la startul competitiei, la 6 ianuarie, pâna luni, 15 ianuarie. La începutul etapei a noua, echipajul de Villiers/ von Zitzewitz avea un avans de 31 minute. Sainz si Périn au pierdut locul al doilea în etapa a opta ca urmare a unei defectiuni hidraulice în servodirectie. Din totalul celor noua etape disputate pâna luni, Volkswagen a câstigat sase.


Portughezul Carlos Sousa si germanul Andreas Schulz, aflata în prototipul Race Touareg 2 al Team Lagos, si echipajul oficial Mark Miller/ Ralph Pitchford (SUA/ Africa de Sud) au încheiat ziua pe locurile al saptelea, respectiv al noualea, la o jumatate de ora de învingator, dupa ce ambii au pierdut timp în încercarea de a-l ajuta pe Sainz. În clasamentul general, condus acum de Stéphane Peterhansel (Franta/ Mitsubishi), Miller/ Pitchford si Sousa/Schulz detin pozitiile a sasea, respectiv a saptea.


Vesti din bivuacul Volkswagen


- Fizioterapeut la cerere: Pe lânga medicul echipei, trei fizioterapeuti însotesc echipa Volkswagen. Mâinile lor dibace au fost o adevarata binecuvântare dupa etape din Maroc, cu drumuri stâncoase: cei trei au petrecut între 30 si 45 de minute pentru ca fiecare pilot sau navigator sa-si recapete forma buna. “Tratamentul relaxeaza muschii, îmbunatateste reactiile articulatiilor si reduce durerea indusa de sarcinile suportate în masina”, a explicat Pierre Wack, fizioterapeut aflat la primul “Dakar” alaturi de Volkswagen. “Când este nevoie, sub mâinile noastre intra si mecanicii sau echipajele de pa camioanele de asistenta.”


- Negru si rotund: Pentru editia 2007 a competitiei, Volkswagen dispune de 400 de cauciucuri BFGoodrich, toate echipa cu jante BBS. O roata completa cântareste 38 kilograme. În ciuda drumurilor pietruite din nordul Africii, echipajele oficiale au scapat cu numai 10 pene. “Daca includem si rotile de rezerva, am folosit doar 150 de pneuri pâna la ziua de pauza”, a explicat Eduard Weidl, director tehnic la Volkswagen Motorsport.


- Tactica are importanta: În fiecare zi, dupa sosirea în bivuac, echipajele de uzina au participat la o întâlnire cu inginerii de cursa, Kris Nissen (directorul Volkswagen Motorsport), Eduard Weidl (directorul tehnic) si consilierul tehnic Jean-Claude Vaucard. “Aceste sedinte sunt foarte eficiente”, a spus Jean-Claude Vaucard. “Discutam planurile pentru ziua urmatoare care ne permite sa reactionam cât mai prompt, decât sa vorbim despre ceea ce a fost deja.”


Clasament dupa etapa 9, Tichit (Mauritania) – Nema (Mauritania); PS 9 494 km/ total 497 km
1. Stéphane Peterhansel/Jean-P. Cottret (F/F) Mitsubishi Pajero Evolution 33h43m23s
2. Luc Alphand/Gilles Picard (F/F) Mitsubishi Pajero Evolution +7m50s
3. Nasser Al-Attiyah/Alain Guehennec (QT/F) BMW X3 +1h23m21s
4. Jean-Louis Schlesser/Arnaud Debron (F/F) Schlesser Buggy +1h25m32s
5. Hiroshi Masuoka/Pascal Maimon (J/F) Mitsubishi Pajero Evolution +2h13m44s
6. Mark Miller/Ralph Pitchford (USA/RSA) Volkswagen Race Touareg 2 +2h14m26s
7. Carlos Sousa/Andreas Schulz (P/D) Volkswagen Race Touareg 2 +4h11m29s
8. Robby Gordon/Andy Grider (USA/USA) Hummer H3 +6h20m59s
9. Stéphane Henrard/Brigitte Becue (B/B) Buggy Volkswagen +7h18m55s
10. Carlos Sainz/Michel Péerin (E/F) Volkswagen Race Touareg 2 +7h30m19s


sursa: Porsche Romania

 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto