05.25.2020 8:58

Rezultate etapa a 10-a – Dakar 2007

Volkswagen a încheiat pe locurile trei si cinci gratie lui Miller si lui Sainz


Raliul Dakar 2007 – Rezultate etapa a 10-a 

Volkswagen a încheiat pe locurile trei si cinci gratie lui Miller si lui Sainz


Vokswagen a încheiat cea de-a zecea etapa a Raliului Dakar – ajuns la editia a 29-a – pe pozitiile a treia, respectiv a cincea. Mark Miller/ Ralph Pitchford (SUA/ Africa de Sud), clasat al saselea la general – cea mai bine plasat echipaj Volkswagen -, a înregistrat cel mai bun rezultat al lor prin ocuparea locului al treilea. De-a lungul celor 400 kilometri ai buclei prin savana din jurul orasului Nema (Mauritania), cei doi vorbitori de engleza au fost mai lenti cu numai 1:49 minute fata de câstigatorul zilei, Nasser Al-Attiyah (Qatar/ BMW). Treapta a doua a podiumului a fost ocupata de japonezul Hiroshi Masuoka (Mitsubishi).


Doi dintre piloti oficiali Volkswagen – Carlos Sainz (Spania) si Giniel de Villiers (Africa de Sud) – au început o cursa de urmarire demna de toata lauda. Ambii au încheiat ziua de luni cu ajutorul camioanelor de asistenta care i-au tractat pâna la bivuac, ceea ce a dus la pierderi importante de timp. Ambele masini au avut probleme la motor – în ambele cazuri a fost vorba de o defectiune a colbutorului din sistemul de distributie. Un efort remarcabil al mecanicilor, care au lucrat toata noaptea, a facut ca ambele masini sa fie gata pentru a lua statul în etapa de marti. Carlos Sainz si navigatorul francez Michel Périn au avut pozitia a zecea la start si au încheiat pe locul al cincilea, în ciuda faptului ca au trebuit sa ruleze în praful ridicat de cei dinaintea lor. În clasamentul general, condus de francezul Stéphane Peterhansel (Mitsubishi), echipajul Sainz/ Péerin ocupa locul al zecelea.


Giniel de Villiers si Dirk von Zitzewitz au încheiat pe pozitia a 14-a. Din cauza reparatiilor care s-au prelungit pâna spre dimineata, cei doi au luat startul cu o întârziere de 22 minute si au sosit la numai 23m50s în spatele învingatorului. Acum, cei doi se afla pe pozitia a 12-a în irarhia generala, în timp ce echipajul Carlos Sousa/ Andreas Schulz (Team Lagos) se mentine pe locul al saptelea.


Vesti din bivuacul Volkswagen


- Urari de bine în desert: Portughezul Carlos Sousa, care a împlinit 41 de ani la 16 ianuarie, a fost felicitat de toata lumea. Navigatorul Andreas Schulz a fost printre primii care i-au urat “La multi ani”. Ernst Moser, directorul Phoenix Sport, a facut-o însa prea târziu. “M-am trezit devreme, însa Carlos plecase deja în etapa a zecea”, a explicat el. Directorul echipei Volkswagen si ceilalti membri ai gruparii germane l-au felicitat dupa-amiaza, când Sousa a primit un tort din partea colegilor.


- Schimb de noapte la Volkswagen: Dupa ce prototipul Race Touareg 2 al lui Carlos Sainz a ajuns la bivuac, tractat de camion, la ora 21.45, iar cel al lui Giniel de Villiers a ajuns abia la ora 23.00, echipa Volkswagen s-a vazut pusa în fata unei curse contracronometru. Cureaua de distributie a motorului de la masina lui Carlos Sainz a rupt un dinte, ca urmare a defectarii colbutorului, motiv pentru care s-a decis refacerea completa a propulsorului si înlocuirea chiulasei. Si la prototipul pilotat de Giniel de Villiers s-a schimbat o chiulasa, dupa ce ruperea colbutorului a spart capacul si uleiul a sarit pe turbocompresorul încins. “Daunele produise de incendiu în baia motorului au fost mai mari decât s-a anticipat”, a spus Donatus Wichelhaus, director de dezvoltare a motoarelor la Volkswagen Motorsport. “Am înlocuit toate furtunele si conducetele pentru apa, lichid de frâna, ulei hidraulic si combustibil, precum si mai multe cabluri electrice.”


- Pauza pentru echipa: Etapa Nema – Nema a oferit echipei Volkswagen Motorsport posibilitatea de a se odihni un pic mai mult dupa o noapte de munca. Întrucât bivuacul de la Nema a fost strâns abia miercuri, 17 ianuarie, membrii echipei au putut profita pentru un somn prelungit.


Clasament dupa etapa 10, Nema – Nema (Mauritania); PS 10 366 km/ total 400 km
1. Stéphane Peterhansel/Jean-P. Cottret (F/F) Mitsubishi Pajero Evolution 37h35m19s
2. Luc Alphand/Gilles Picard (F/F) Mitsubishi Pajero Evolution +9m56s
3. Jean-Louis Schlesser/Arnaud Debron (F/F) Schlesser Buggy +1h30m50s
4. Nasser Al-Attiyah/Alain Guehennec (QT/F) BMW X3 +2h00m13s
5. Hiroshi Masuoka/Pascal Maimon (J/F) Mitsubishi Pajero Evolution +2h12m04s
6. Mark Miller/Ralph Pitchford (USA/RSA) Volkswagen Race Touareg 2 +2h14m07s
7. Carlos Sousa/Andreas Schulz (P/D) Volkswagen Race Touareg 2 +5h20m47s
8. Robby Gordon/Andy Grider (USA/USA) Hummer H3 +6h52m54s
9. Stéphane Henrard/Brigitte Becue (B/B) Buggy Volkswagen +7h40m21s
10. Carlos Sainz/Michel Périn (E/F) Volkswagen Race Touareg 2 +7h45m59s
12. Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz (RSA/D) Volkswagen Race Touareg 2 +8h28m19s


sursa: Porsche Romania

 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto