07.16.2019 0:00

Reducere consum de carburant

Noul sistem hibrid hidraulic oferit de Bosch si PSA Peugeot Citroën reduce consumul de carburant cu pâna la 45%

Bosch si PSA Peugeot Citroën au dezvoltat tehnologia hibrid hidraulic, care, comparativ cu un motor cu ardere interna obisnuit, reduce consumul de carburant cu pâna la 45% în cazul conducerii exclusiv în mediul urban. Obiectivele tehnologiei dezvoltate de Bosch împreuna cu PSA Peugeot Citroën au fost clare: asigurarea unui sistem de propulsie hidraulica hibrida care va reduce în mod semnificativ consumul de carburant si emisiile de CO2 în cazul autovehiculelor compacte. Sistemul este compatibil si cu autoturismele din alte segmente, precum si cu camioanele usoare pentru transportul de marfa în orase. Mai mult, sistemul hibrid utilizeaza energia care, în conditii normale, ar fi irosita. Acest ansamblu mecanic-hidraulic asigura un sistem de propulsie hibrida low-cost, solid si usor de reparat. Mai mult, acest sistem nu necesita o infrastructura specializata, lucru care îi permite sa fie utilizat la scara larga, la nivel global.

Hibridul hidraulic este proiectat pentru a permite un efect de amplificare care ar fi asigurat, în mod normal, doar de sistemele complexe de propulsie electrica. În acest caz, un motor obisnuit cu ardere interna în combinatie cu unitatile hidraulice si cu un acumulator de presiune cu azot asigura o amplificare scurta a acceleratiei. Sistemul hibrid poate sustine motoarele cu aprindere prin scânteie si pe cele diesel la gamele de turatii în care nu functioneaza la un nivel optim de eficienta.

Conceptul power-split asigura mai multe posibilitati de propulsie. Pentru calatoriile scurte, energia stocata poate fi utilizata pentru o functionare exclusiv pe baza de putere generata hidraulic, motorul cu ardere interna ramânând inactiv, iar autovehiculul neproducând emisii. Pentru calatoriile mai lungi sau când vitezele cu care se conduce sunt mai ridicate, forta de acceleratie este asigurata de motorul cu ardere interna.

Alternativ, cele doua tipuri de propulsie pot fi combinate. În aceasta situatie, energia stocata în sistemul hidraulic si carburantul ars în motorul cu ardere interna asigura împreuna deplasarea autovehiculului si ofera  un efect de amplificare pe termen scurt.

Mai mult, sistemul hibrid utilizeaza energia care, în conditii normale, ar fi irosita. La frânare, de exemplu, acumulatorul hidraulic este alimentat rapid: energia cinetica acumulata în timpul frânarii este transformata în energie hidraulica si stocata în acumulatorul de presiune. În mod normal, aceasta energie ar fi pierduta, transformându-se în caldura la nivelul garniturilor de frecare ale frânelor. Avantajele sistemului de propulsie hibrida sunt la fel de evidente atunci când autovehiculul se deplaseaza cu o viteza constanta. În aceasta situatie, motorul poate functiona la o gama de turatii eficienta, alimentând în acelasi timp acumulatorul de energie hidraulica.

Pentru Bosch si PSA Peugeot Citroën, tehnologia hibrid hidraulic are un potential enorm. În noul ciclu european de conducere, noua tehnologie are capacitatea de a reduce consumul de carburant cu pâna la 30%, comparativ cu un motor cu ardere interna obisnuit. În cazul conducerii exclusiv în mediul urban, acest procent creste pâna la 45%. Drept urmare, autonomia unui autovehicul compact poate creste considerabil la utilizarea acestui sistem de propulsie alternativa. Optimizarea eficientei se datoreaza configurarii atente a celor doua componente de propulsie.

Descrierea tehnica detaliata a functionarii

Pe lânga motorul cu ardere interna obisnuit, un sistem de propulsie hidraulica hibrida include si un acumulator de presiune si un rezervor. Unitatile hidraulice comprima o perna de gaz cu ajutorul fluidului hidraulic. Fluidul si gazul sunt depozitate separat. Perna de gaz stocheaza energia prin intermediul gazului comprimat, într-un mod asemanator unui arc spiralat. În acest moment, presiunea din sistem este de peste 300 de bari. Cantitatea de energie care poate fi stocata în acumulatorul de presiune depinde de dimensiunea sistemului. Odata ce presiunea din acumulator este eliberata, sistemul functioneaza în sens invers. Gazul se extinde din nou, actionând cu o forta de compresie asupra fluidului hidraulic si activând un motor hidraulic. Acest motor preia energia stocata si o furnizeaza din nou autovehiculului, prin intermediul transmisiei.

Chiar daca acumulatorul de presiune are capacitatea si autonomia mai mici decât acumulatorii litiu-ion ai autovehiculelor electrice, încarcarea acestuia este mult mai rapida si poate utiliza mai eficient energia suplimentara furnizata de motorul cu ardere interna.

Despre colaborarea dintre Bosch si PSA

Colaborarea strânsa dintre Bosch si PSA Peugeot Citroën a început odata cu un acord de inginerie încheiat în anul 2008. În 2011, acest parteneriat strategic a dus la lansarea de catre Peugeot a modelului 3008 HYbrid4, primul autoturism diesel hibrid din lume produs în serie, cu sistemul de propulsie Axle Split. PSA Peugeot Citroën a dezvoltat componentele electrice (motorul electric, electronica de putere si generatorul de înalta tensiune) în strânsa colaborare cu Bosch, o colaborare extinsa în vederea dezvoltarii configuratiei tehnice speciale necesare pentru utilizarea programului electronic de stabilitate ESP® în cadrul autovehiculelor hibrid. Conceptul de propulsie hibrida este utilizat în momentul de fata si pentru modelele Peugeot 508 (atât varianta RXH station wagon, cât si HYbrid4 sedan) si Citroën DS5 HYbrid4, pentru care Bosch furnizeaza componentele electrice ale sistemului de propulsie.

Tehnologie Auto este cel mai mare sector de activitate al Grupului Bosch. În anul fiscal 2012, vânzarile acestuia au fost de 31.100.000.000 Euro sau 59% din cifra de vânzari totala a grupului. Astfel, Grupul Bosch a devenit unul dintre cei mai importanti furnizori din industria auto. La nivel mondial, aproximativ 177.000 de angajati din sectorul Tehnologiei Auto activeaza în sapte domenii de activitate: tehnologii de injectie pentru motoarele cu ardere interna, componente periferice ale trenului de rulare, concepte de propulsie alternativa, sisteme de siguranta activa si pasiva, functii de asistenta si confort, sisteme de informare si comunicare la bord, precum si servicii si tehnologii pentru piata de aftermarket. Bosch este autorul unor importante inovatii în industria auto, precum gestionarea electronica a motorului, sistemul anti-derapare ESP® si tehnologia diesel common-rail.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii si servicii. În anul fiscal 2012, aproape 306.000 de angajati au generat vânzari de 52.500.000.000 Euro. Începând cu anul 2013, grupul Bosch a fost structurat pe patru sectoare de activitate: tehnologie auto, tehnologie industriala, bunuri de larg consum, energie si echipamente pentru constructii. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH si cele aproape 360 de filiale si companii regionale din peste 50 de tari. Prin includerea partenerilor comerciali si de service, Bosch este reprezentat în aproximativ 150 de tari. Aceasta retea internationala de dezvoltare, productie si vânzare reprezinta fundatia cresterii continue a concernului german. Bosch a cheltuit în 2012 peste 4.800.000.000 Euro pentru cercetare si dezvoltare si a înregistrat aproape 4.800 de patente pe plan international. Prin toate produsele si serviciile sale, Bosch sporeste calitatea vietii, oferind solutii care sunt atât inovatoare, cât si utile. În acest fel, compania ofera la nivel mondial „Tehnica pentru o viata”. 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto