05.25.2020 8:26

Q7 în natura islandeza

Apa, nisip si gheata – Q7 în natura islandeza


Apa, nisip si gheata – Q7 în natura islandeza

• Trei masini de curse Audi legendare implicate în filmare
• Imagini senzationale si perspective noi asupra masinii


Mai sunt 8 zile pâna la lansarea Audi Q7 în România.
Evenimentul va marca un punct de rascruce în segmentul premium SUV, iar întreaga campanie va fi una care poate concura cu usurinta la cele mai importante concursuri de comunicare integrata a unui produs.
Clipul publicitar realizat este unul dintre cele mai spectaculoase din istoria Audi.


Timp de aproape doisprezece ani Gerhard Kiefer a raspuns de coordonarea tuturor filmarilor pentru spoturile publicitare Audi.
În toata aceasta perioada a realizat în jur de 70 de sporturi publicitare TV pentru marca din Ingolstadt.
Acestea cuprind câteva spoturi publicitare clasice ce ramân adânc ancorate în memoria clientilor si expertilor din bransa deopotriva. “Totusi, chiar si eu am fost surprins în timpul productiei noului spot pentru Audi Q7″, recunoaste Kiefer.
Unul dintre cele mai scumpe spoturi publicitare din istoria producatorului de autovehicule din Ingolstadt si-a facut debutul pe ecranele germane pe 5 noiembrie.
Filmul de 40 de secunde, intitulat “Ultimate quattro” a fost turnat în Islanda si Praga, efectele speciale fiind realizate în Paris. “Nici un alt spot publicitar nu a beneficiat de imagini atât de spectaculoase”, afirma Kiefer.


Au fost necesare în total aproape trei luni înainte ca pregatirile de început sa se regaseasca în filmul final. Audi a apelat în premiera la serviciile “kempertrautmann”, iar mintile creative de la agentia în plina ascensiune din Hamburg s-au confruntat cu cea mai îndrazneata provocare de pâna atunci. Filmul a fost regizat de unul dintre cei mai solicitati regizori de spoturi publicitare, francezul Bruno Aveillan, în timp ce productia a fost realizata de agentiile Tempomedia din Hamburg si Quad din Paris.


Dupa cum explica Hans-Christian Schwingen, directorul departamentului de marketing si comunicare de la Audi, “am evidentiat perspective nemaiîntâlnite asupra unei masini.
E un film care te face sa exclami ‘incredibil!’ în loc de obisnuitul ‘mda’…” Acesta se refera la secventele în care spectatorul se afla virtual sub o pelicula de apa, sub o sosea nisipoasa sau sub gheata, priveste în sus si vede masina rulând deasupra – “perspectiva quattro”.


Filmul începe cu o masina Audi de raliu rulând pe o sosea nisipoasa, în timp ce o a doua masina de raliu goneste pe o suprafata acoperita cu apa.
Urmeaza în final scena cursei pe, sau mai degraba sub gheata, în care cuvintele “am inventat quattro pentru masinile noastre” apar pe ecran.
În momentul în care Q7 intra în cadru, camera strapunge gheata de dedesubt pentru a asigura o perspectiva clara asupra modelului Q7 în timp ce se deplaseaza pe gheata.
Sunt afisate pe ecran în continuare alte doua mesaje, mai întâi “acum am inventat si o masina pentru quattro”, urmat de “Audi Q7. De la creatorul quattro.”


Filmarea s-a desfasurat pe parcursul a patru zile având ca fundal spectaculoasele peisaje din Islanda.
Echipa a fost formata din aproximativ 80 de oameni, care de televiziune, un camion dotat cu echipamente de filmare de ultima generatie, plus doua autoutilitare speciale pentru transportul celor doua masini Audi Q7 argintii si a celor trei legendare masini de curse Audi.
“În special aceste masini de curse au avut o importanta cruciala în scenariul filmului.” spune Kiefer. “Toate sunt echipate cu transmisie quattro si fiecare s-a bucurat de un succes major în lumea sportului cu motor. Filmul ilustreaza astfel celebra istorie a brand-ului nostru.”


Decizia de a apela la aceste trei masini de curse – de o inestimabila valoare intrinseca si comerciala – si de a le expune pericolelor unei sesiuni de filmari TV în salbatica natura islandeza a reprezentat mai mult decât un act de curaj. Alaturi de Q7 performeaza un model Audi 200 quattro TransAm de 550 CP (secventa de pe gheata), care a adus Audi victoria în cursele American TransAm în 1988, anul sau de debut.
Acestora li se alatura un model Audi Sport quattro S1 “Pikes Peak” (secventa pe nisip) ce dezvolta aproximativ 600 CP cu care Walter Röhrl a reusit un timp record în legendara cursa Pikes Peak Hill Climb din Colorado în 1987 care a rezistat un numar impresionant de ani.
A treia masina de curse ce poate fi vazuta în spotul publicitar este un Audi V8 quattro DTM de 462 CP (secventa pe apa) care l-a încoronat pe Hans-Joachim Stuck campion DTM în 1990.


Deoarece secventele de pilotaj solicitau o dexteritate imensa în conducere, toate masinile au fost pilotate în timpul filmarii de fostul pilot de raliuri Harald Demuth. “Pilotarea unei masini de curse de 550 CP fara tractiune controlata pe gheata este o arta în sine” explica Kiefer.
S-a construit o pista speciala acoperita cu gheata lunga de aproximativ doi kilometri pe cel mai lung ghetar din Europa, Langjökull.
Desi anterior filmarii locatia a fost evaluata drept sigura, dezastrul era cât pe ce sa se întâmple când doua roti ale modelului Q7 au intrat într-o fisura din ghetar în timpul efectuarii unei banale manevre de întoarcere.
Ghetarul avea o grosime între 60 si 80 de metri în locatia respectiva ceea ce înseamna ca fisura putea fi tot atât de adânca însa din fericire nu s-a întâmplat nimic grav si Q7 a putut fi scos prin remorcare.


Logistica a fost, de asemenea, un element extrem de important deoarece toata echipa, împreuna cu tehnologia foarte fragila, a trebuit sa se deplaseze pe un teren de-a dreptul impracticabil, înfruntând viscole si puternice averse de ploaie.
La acestea s-a adaugat faptul ca diferitele locatii de filmare din Islanda se situau la distante de pâna la 800 de kilometri unele de altele.
“În timpul unei astfel de filmari te afli întotdeauna într-o cursa contra cronometru. Am avut la dispozitie patru zile pentru finalizarea filmarii înainte ca tot echipamentul sa fie reîncarcat pe feribotul de Danemarca”, subliniaza Kiefer.


Urmatoarea oprire a fost în studioul de filmare din Praga.
Constructia si pregatirea recuzitei durase aici o saptamâna. Cu sapte saptamâni înainte, constructorul de machete Philippe Cail începuse sa lucreze la modelele de masini de curse Audi, fiecare masurând în jur de un metru în lungime.
Având la dispozitie doar fotografii, acesta a reusit sa realizeze machetele fidele în cel mai mic detaliu ale celor trei masini sport clasice.


Masinile în miniatura s-au deplasat peste o placa transparenta cu o lungime de câtiva metri.
Camera a fost amplasata într-un put cu o lungime de câtiva metri sub placa, locatie de unde s-au filmat masinile.
Aceasta placa a fost acoperita alternativ cu nisip, apa si o substanta gelatinoasa pentru reproducerea efectului de gheata. În acest mod, s-au putut realiza secvente cu vehiculele filmate de sub suprafete.


Cele trei masini de curse precum si modelul Q7 au fost ridicate si ele fiecare cu o macara gigant.
În timp ce masinile erau suspendate la o înaltime de patru metri, cantitati mari de apa, nisip si pietris au fost împroscate pe puntea masinilor pentru a realiza cadre apropiate senzationale.


Pe lânga filmarea propriu-zisa, post-productia filmului a necesitat foarte multa munca. Animatiile 2D si 3D au fost realizate de o echipa de 13 operatori de post-productie lucrând în doua ture timp de patru saptamâni în Paris.
“Acest efort a fost necesar pentru a ne asigura ca efectele speciale vor fi extrem de reale. Chiar si pingunii care apar în spot sunt în întregime opera animatorilor”.


Spotul publicitar a debutat la televiziunea germana pe 5 noiembrie si va rula si în Italia, Marea Britanie si SUA în perioada imediat urmatoare. Va rula atât versiunea de 30 de secunde cât si cea de 40.


Tema melodiei “Streets of Tomorrow” interpretata de Carla Vallet asigura fundalul sonor al clipului. Acest cântec a fost compus special pentru Audi Q7 în colaborare cu Red Rock Production si Leslie Mandoki, fiind disponibil în magazine din 21 octombrie.


sursa: Autoworld Cluj-Napoca

 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto