11.21.2019 8:29

Primul trimestru din 2012

Tributar demararii tardive a programului “Rabla” este primul trimestru din 2012.

Pe ansamblul pietei, livrarile totale (autoturisme + vehicule comerciale) au înregistrat o scadere fata de anul trecut cu 8,60%. In interiorul acestei scaderi, avem autoturismele cu -6,20%.

Analiza sectoriala.

I. Productia nationala.

In luna martie s-au produs 26.368 autovehicule, cu 23,20% mai putin decât în luna precedenta, cu o scadere mai importanta în segmentul vehiculelor comerciale usoare (-47% fata de luna precedenta). Astfel, scaderea din ultima luna, coroborata si cu scoaterea din productie a modelului Transit Connect pe care îl realiza Ford anul trecut, duc la o scadere totala a productiei în primul trimestru al lui 2012 de 5,80% fata de 2011 (volum total 86.624 unitati fata de 91.917 în 2011).

In conditiile unei cereri interne în continuare, extrem de reduse, cea mai mare parte a productiei din Trim.1 a fost exportata (peste 92%).

II. Exportul.

Si aici înregistram o scadere de 1,90% fata de T1 2011, pe un volum total de 80.106 unitati. În interiorul acestei cifre, avem scaderea autoturismelor cu doar 0,30% (volum total 75.316 unitati fata de 75.523 în 2011), în timp ce la vehiculele comerciale se înregistreaza o scadere de 21,50% (volum total 4.790 unitati, fata de 6.104 în 2011). Desi Dacia a înregistrat o crestere de peste 36% la vehiculele comerciale, absenta din date a modelului Transit Connect (2.557 unitati în 2011) face ca acest segment sa înregistreze o scadere importanta. Cel mai cautat model la export este în continuare Dacia Duster, 13.440 unitati în martie si un total de 38.633 în T1 (ceea ce reprezinta peste 51% din numarul total de autoturisme exportate), urmat de Sandero (4.947 unitati în martie, total 15.873 în T1) si Logan (3.761 unitati în martie), care înregisteza practic o dublare a volmului total exportat în T1 2012 (10.761 unitati) fata de T1 2011 (5.486 unitati).

III. Vânzarile.

Vânzarile de autovehicule au scazut cu 8,60% fata de primele 3 luni ale lui 2011, autoturismele înregistrând o scadere de -6,20%.

La autoturisme, pe primele 3 luni din 2012 top-ul pe marci este format de Dacia, cu 3.437 unitati vândute (25% din total), urmata de Volkswagen (1.737 unitati / 12,50%), Skoda (1.334 unitati / 9,60%), Ford (1.210 unitati / 8,70%), Renault (783 unitati / 5,60%), si Hyundai (565 unitati / 4,10%).

Pe modele, cu plus-ul din aceasta luna, Dacia Duster, realizeaza în T1 un total de 1.369 unitati vândute, cu care ocupa pozitia de lider, depasind Logan-ul, care, cu cele 1.349 unitati, ramâne pe locul 2. Podiumul este completat de catre Skoda Octavia (671 unitati), urmata de catre Logan MCV si Ford Fiesta.

Analizând segmentarea pe clase, constatam faptul ca tendinta de anul trecut se mentine. Astfel, clasele A-C care cuprind autoturisme cu preturi relativ mici, dar cu volume importante, precum si cea Monovolum (împreuna 63% din piata), înregistreaza scaderi foarte mari (între -13% si -40%, în timp ce clasele care includ autoturisme cu preturi mai mari, respectiv clasele D, E, F si SUV (37% din piata), au cresteri procentuale si de doua cifre (între +5% si +31%).

In functie de tipul de combustibil, în cele doua luni din 2012 continua si chiar se accentueaza trendul remarcat în 2011, respectiv cel de crestere a ponderii autoturismelor cu motoare diesel, care ajunge la 61,70% fata de 48,60% în 2011. Remarcam si acum faptul ca, desi vânzarile totale de autoturisme au înregistrat un regres de 6,20%, vânzarile de autoturisme cu motoare diesel au avut o crestere de peste 19% fata de aceasi perioada a anului trecut.

In ceea ce priveste vehiculele comerciale usoare (LCV), primele locuri sunt ocupate de Dacia, Volkswagen, Renault si Ford, acestea acoperind peste 56% din totalul pietei.
Evolutia pietei în 2012.

Având în vedere rezultatele înregistrate în primul trimestru din 2012, înca speram ca estimarea noastra facuta la începutul anului sa se realizeze (cca. 117.000 unitati = +6%). Dar, realizarea sa depinde de evolutia si finantarea Programului “Rabla”, precum si de evolutia economiei (implicit, a eventualei majorari a salariilor).

sursa: APIA 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto