10.01.2020 15:33

Până în 2020 avem autostradă de la Constanţa la Nădlac

O autostrada care va lega estul de vestul României va fi finalizata în 6 ani, promite seful CNADNR, dupa ce în ultimii 25 de ani au fost construiti doar 500 km de autostrada fara cap si fara coada.

În 2020, la mai bine de 30 de ani de la Revolutie, România ar trebui sa aiba în sfârsit o autostrada care sa strabata tara de la Constanta la Nadlac, pâna la granita cu Ungaria, a declarat Narcis Neaga, directorul general al Companiei de Drumuri (CNADNR), în timp ce guvernul Ponta s-a angajat ca pâna atunci sa construiasca 1.800 km de autostrada.

Vom trece muntii pâna în 2020. Sibiu -Pitesti si Comarnic – Brasov vor fi facute în paralel. Ele nu se canibalizeaza. Sunt lucruri complet diferite ca destinatie. Vor fi finalizate amândoua, cu modalitati de finantare diferite“, a declarat seful CNADNR în cadrul ZF Construction & Infrastructure Summit 2014, organizat de Ziarul Financiar în parteneriat cu Genesis Development, Marsh, Octagon, Certasig, Schoenherr, Skanska si Biris Goran.

„Da“, a raspuns de mai multe ori Neaga, întrebat daca va fi respectat planul de a avea 2.440 de kilometri de autostrada în România pâna în anul 2020, inclusiv o legatura între Constanta si Nadlac, prin Sibiu – Pitesti.

În prezent sunt în executie 653 km de autostrada. Anul acesta vor fi inaugurati „pâna în 100 km de autostrada“, inclusiv lotul 1 din autostrada Nadlac – Arad si lotul 3 din autostrada Orastie – Sibiu, potrivit datelor CNADNR.

De asemenea, se încearca finalizarea Timisoara – Lugoj lot 2 si Nadlac – Arad, lotul 2. Celelalte loturi de pe Lugoj – Deva vor fi finalizate anul viitor. La Lugoj – Deva se lucreaza foarte puternic si estimam ca autostrada va fi pusa în circulatie în prima parte a anului viitor“, a declarat Horia Nicolae, directorul Di­rectiei de pregatire contracte din CNADNR. Reprezentantii mediului de business apreciaza însa ca aceste planuri sunt imposibil de materializat tinând cont de lipsa de viziune aratata si de istoricul construirii de autostrazi în România, fiind necesar „sa aducem toata China aici pentru a construi 1.800 km pâna în 2020“.

Pe de alta parte, reprezentantii CNADNR sustin ca pâna în prezent lucrarile de infrastructura au fost întârziate de contestatiile licitatiilor publice si de faptul ca în unele cazuri constructorii nu îsi respecta angajamentele.

În perioada 1 – 12 mai am primit 50 de contestatii, care acum sunt în analiza la Consiliul National de Solutionare a Con­testatiilor (CNSC), si se solicita, printre altele, suspendarea procedurilor de achizitie publica, ceea ce în­seamna decalarea cu 2 – 3 luni a termenelor. Se solicita chiar si anularea, dar speram ca autori­tatile sa solutioneze corect“, a mai spus Nicolae.

În schimb, constructorii dau vina pe autoritati pentru trenarea lucrarilor, semnalând diferentele între ceea ce se declara la nivel politic si ceea ce se aplica în materie de investitii în infra­structura.

autostrada-transilvania

citeste articolul integral in ZF.ro 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto